بررسی تمرین‌ها و تعیین خط اسپرینت فرمول یک 2022 اتریش


بررسی تمرین‌ها و تعیین خط اسپرینت فرمول یک 2022 اتریش

مسابقات فرمول یک ۲۰۲۲ به خانه‌ی ردبول یعنی اتریش رسید. پیست ردبول رینگ ۱۰ پیچ دارد و طول آن ۴.۳۱۸ کیلومتر است، راننده ها مسافت ۳۰۶.۴۵۲ کیلومتری را در ۷۱ دور می پیمایند. این گرندپری دارای تعیین خط اسپرینت است. تعیین‌خط اسپرینت در واقع نسخه کوتاه...

مسابقات فرمول یک ۲۰۲۲ به خانه‌ی ردبول یعنی اتریش رسید. پیست ردبول رینگ ۱۰ پیچ دارد و طول آن ۴.۳۱۸ کیلومتر است، راننده ها مسافت ۳۰۶.۴۵۲ کیلومتری را در ۷۱ دور می پیمایند. این گرندپری دارای تعیین خط اسپرینت است. تعیین‌خط اسپرینت در واقع نسخه کوتاه شده‌ یک مسابقه عادی است که در مسافت کمتری برگزار می‌شود. دلیل آمدن تعیین خط اسپرینت به فرمول یک افزایش هیجان به این رقابت‌ها و تغییر قالب سنتی آن است.

بررسی تمرین‌ها و تعیین خط اسپرینت فرمول یک 2022 اتریش

تمرین اول مسابقه‌ی فرمول یک اتریش ۲۰۲۲ با صدرنشینی مکس ورستپن به پایان رسید. در جایگاه‌های بعدی لکلرک و راسل قرار گرفتند.

بررسی تمرین‌ها و تعیین خط اسپرینت فرمول یک 2022 اتریش
تعیین خط نیز باز هم با رده‌ی اولی ورستپن به پایان رسید. فراری‌ها فاصله‌ی اندکی با ورستپن داشتند، اما در نهایت چارلز لکلرک به همراه همتیمی خود، کارلوس ساینز نتوانستند جایگاه‌هایی بهتر از دومی و سومی کسب کنند. تلاش کوین مگنوسن و میک شوماخر اثرگذار بود و موفق شدند به دور سوم راه پیدا کنند.بررسی تمرین‌ها و تعیین خط اسپرینت فرمول یک 2022 اتریش از اتفاقات این تعیین خط می‌توان به تصادف لوئیس همیلتون در مرحله‌ی آخر تعیین خط اشاره کرد که باعث برافراشته شدن پرچم قرمز شد. راسل نیز در پیچ ده با دیواره‌ی پیست برخورد کرد و مانند همتیمی خود باعث اعلام وضعیت پرچم قرمز شد.
بررسی تمرین‌ها و تعیین خط اسپرینت فرمول یک 2022 اتریش
دور اخر سرجیو پرز نیز به دلیل رعایت نکردن track limit حذف شد و مسابقه‌ی اسپرینت را در رده‌ی ۱۱ آغاز خواهد کرد.
بوتاس هم به دلیل به روزرسانی در خودروی الفارومئو در این مسابقه جریمه دریافت کرده است و مسابقه اصلی را از رده اخر استارت خواهد زد.
این مسابقه به دلیل داشتن اسپرینت فقط دو تمرین دارد. در تمرین دوم اینبار نوبت فراری بود و کارلوس ساینز موفق به صدرنشینی در این تمرین شد. در این تمرین چارلز لکلرک در پیچ شماره ۹، کنترل خودروی خود را برای لحظه ای از دست می‌دهد ولی با خوبی اوضاع را مدیریت کرده و به تمرین خود ادامه می‌دهد. در آخر چارلز لکلرک و مکس ورستپن به ترتیب دوم و سوم شدند.
بررسی تمرین‌ها و تعیین خط اسپرینت فرمول یک 2022 اتریش
به سراغ مسابقه‌ی اسپرینت فرمول یک ۲۰۲۲ اتریش می‌رویم. قبل از استارت موقع و در زمان فرمیشن لپ ماشین فرناندو الونسو دچار مشکل می‌شود و این راننده‌ی بد شانس اسپانیایی مجبور می‌‌شود به پیت لین برود. ظاهرا ماشین وی مشکل الکتریکی دارد. خودروی گوانیو ژو نیز در پایان دور فرمیشن لپ و درست قبل از جای گیری دز خط استارت دچار مشکل می‌ شود ظاهرا موتور خودروی وی مشکل دارد. به همین دلیل رانندگان مجبور می‌شوند یک دور اضافه فرمیشن لپ را طی کنند. اما ظاهرا مشکل خودروی وی حل شده است. ولی باید پشت الونسو از پیت لین مسابقه را آغاز کند. مشکل خودروی الونسو حل نشد و مکانیک‌ها ماشین وی را به گاراژ تیم الپین بردند.
در استارت مسابقه‌ی اسپرینت ورستپن از جایگاه خود دفاع می‌کند و ساینز موفق می‌شود تا از لکلرک سبقت میگیرد. ساینز تلاش می‌کند از ورستپن نیز بگذرد و صدرنشین شود اما نمی‌تواند و لکلرک جایگاه خود را پس میگیرد و دوم می شود.
همچنین در استارت گسلی و همیلتون با هم برخورد می‌کنند در نتیجه‌ی این برخورد گسلی اسپین می‌شود ولی همیلتون در جایگاه ۱۱ ادامه می‌دهد. همیلتون در ادامه از البون سبقت میگیرد و دهم می شود.بررسی تمرین‌ها و تعیین خط اسپرینت فرمول یک 2022 اتریش
دور ۶ و فاصله ی ساینز و لکلرک بسیار کم شده است. دور بعد بالاخره ساینز سبقت می‌گیرد و دوم می‌شود. اما این دومی دوامی ندارد و در ادامه ساینز چرخ‌های خودروی خود را قفل می‌کند و لکلرک باز هم به جایگاه قبلی خود بر می‌گردد.
زمانی که رانندگان هاس مگنوسن و شوماخر با هم درگیر بودند پرز به زیبایی از شوماخر سبقت می‌گیرد هفتم می‌شود. بلافاصله پرز از مگنوسن هم سبقت میگیرد و ششم می‌شود.
در دور ۱۱ فتل که در حال رقابت با البون بود اسپین می‌شود و پس از بازگشت به پیست در جایگاه آخر قرار دارد.
پرز از اکون هم سبقت می‌گیرد و پنجم می‌شود.‌ همیلتون در حال رقابت با شوماخر برای جایگاه هشتم و شوماخر در حال رقابت به هم تیمی خود مگنوسن برای جایگاه هفتم است.
دو دور مانده به پایان رقابت همیلتون و شوماخر شدت می‌گیرد بوتاس نیز از پشت سر به همیلتون رسیده است و وارد رقابت با وی برای کسب رده‌ی نهم شده است.
فتل در دور اخر به دلیل صدمات وارد شده به ماشینش مجبور به ترک مسابقه می‌شود. در آخر همیلتون موفق به عبور از سد شوماخر شد و آخرین امتیاز اسپرینت نسیب همیلتون می‌شود. مکس ورشتپن پیروز مسابقه‌ی اسپرینت مسابقه‌ی فرمول یک اتریش ۲۰۲۲ شد، چارلز لکلرک دوم و کارلوس ساینز جایگاه سوم خط استارت مسابقه را به خود اختصاص دادند.بررسی تمرین‌ها و تعیین خط اسپرینت فرمول یک 2022 اتریش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک