تولید بازی های رایانه ای تمدن ساز باعث تعمیق هویت ایرانی می شود


تولید بازی های رایانه ای تمدن ساز باعث تعمیق هویت ایرانی می شود

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: تولید بازی‌های تمدن ساز با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت آموزش‌وپرورش باعث تعمیق هویت اسلامی ایرانی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جلسه هیأت امنای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: از آنجا که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تنها نهاد حاکمیتی محسوب می‌شود که در این حوزه به طور تخصصی ایفای نقش می‌کند، توسعه و تعمیق فعالیت‌های آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به پژوهش مرکز تحقیقات صداوسیما و پیمایش ملی مصرف بازی‌های رایانه‌ای گفت: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته آمار استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در کشور رو به افزایش است و طبق پیمایش انجام شده توسط بنیاد، سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۲ میلیون «بازی کننده» در ایران وجود دارد.

اسماعیلی افزود: تصدی گری یکی از آسیب‌های جدی است که همواره نهادهای فرهنگی را تهدید می‌کند و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در حوزه درآمدزایی دارد می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب از گزند این آسیب در امان بماند.

اهمیت تقویت حوزه اطلاع‌رسانی

وی در ادامه بر تقویت حوزه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد و گفت: ارتقای سطح کیفی و کمی حوزه اطلاع‌رسانی اقدامات و تولیدات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از اهمیت به سزایی برخوردار است و در این راستا همیاری بیشتر مسئولان سازمان صداوسیما در این زمینه مؤثر است.

همچنین حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه بر اهمیت حضور نمایندگان کشور در رویدادهای جهانی بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: محافل بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای بهترین فرصت برای معرفی بهترین تولیدات این حوزه به شمار می‌رود و در این زمینه باید شرایط حضور بازی سازان ایرانی تسهیل شود.

وی گفت: همچنین باید شرایطی فراهم شود تا چرخه اقتصادی بازی‌های رایانه‌ای داخلی به ثبات و آرامش نسبی برسد تا بازی سازان خوش فکر داخلی بدون کمترین دغدغه دست به خلق بازی‌های درجه یک بزنند.

حجت الاسلام قمی در پایان ضمن اعلام آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی برای همکاری و حمایت از تولید بازی‌های فاخر افزود: بازی‌های رایانه‌ای باید جریان ساز باشد و منجر به فعال سازی بخش خصوصی در عرصه تولید و نشر بازی‌های مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی شود.

مهدی صرامی رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این جلسه گفت: امیدواریم در دولت مردمی از تمام ظرفیت نهادها برای حمایت از ایفای نقش این بنیاد در حوزه ساماندهی وضعیت فروشگاه‌های مجازی بازی‌های رایانه‌ای استفاده شود.

وی افزود: فروشگاه‌های مجازی باید ملزم شوند تا رده بندی سنی تمام بازی‌ها از جمله بازی‌های موبایلی را نمایش دهند. رده بندی سنی باید در هر فروشگاهی که مردم بازی را تهیه می‌کنند توسط فروشگاه‌ها نمایش داده شود. در غیر این صورت بخشی از زحماتی که در بنیاد برای نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای و رده بندی سنی کشیده می‌شود به هدر می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشنهاد می‌کنم موضوع تولید بازی‌های تاریخی و تمدنی ایران در این دوره جدی گرفته شود. تولید بازی‌های تمدن ساز با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت آموزش و پرورش باعث تعمیق هویت اسلامی ایرانی دانش آموزان می‌شود.

همچنین سیدصادق پژمان، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این جلسه گزارشی از عملکرد این بنیاد در سال‌های اخیر ارائه کرد.


به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جلسه هیأت امنای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: از آنجا که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تنها نهاد حاکمیتی محسوب می‌شود که در این حوزه به طور تخصصی ایفای نقش می‌کند، توسعه و تعمیق فعالیت‌های آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به پژوهش مرکز تحقیقات صداوسیما و پیمایش ملی مصرف بازی‌های رایانه‌ای گفت: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته آمار استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در کشور رو به افزایش است و طبق پیمایش انجام شده توسط بنیاد، سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۲ میلیون «بازی کننده» در ایران وجود دارد.

اسماعیلی افزود: تصدی گری یکی از آسیب‌های جدی است که همواره نهادهای فرهنگی را تهدید می‌کند و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در حوزه درآمدزایی دارد می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب از گزند این آسیب در امان بماند.

اهمیت تقویت حوزه اطلاع‌رسانی

وی در ادامه بر تقویت حوزه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد و گفت: ارتقای سطح کیفی و کمی حوزه اطلاع‌رسانی اقدامات و تولیدات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از اهمیت به سزایی برخوردار است و در این راستا همیاری بیشتر مسئولان سازمان صداوسیما در این زمینه مؤثر است.

همچنین حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه بر اهمیت حضور نمایندگان کشور در رویدادهای جهانی بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: محافل بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای بهترین فرصت برای معرفی بهترین تولیدات این حوزه به شمار می‌رود و در این زمینه باید شرایط حضور بازی سازان ایرانی تسهیل شود.

وی گفت: همچنین باید شرایطی فراهم شود تا چرخه اقتصادی بازی‌های رایانه‌ای داخلی به ثبات و آرامش نسبی برسد تا بازی سازان خوش فکر داخلی بدون کمترین دغدغه دست به خلق بازی‌های درجه یک بزنند.

حجت الاسلام قمی در پایان ضمن اعلام آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی برای همکاری و حمایت از تولید بازی‌های فاخر افزود: بازی‌های رایانه‌ای باید جریان ساز باشد و منجر به فعال سازی بخش خصوصی در عرصه تولید و نشر بازی‌های مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی شود.

مهدی صرامی رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این جلسه گفت: امیدواریم در دولت مردمی از تمام ظرفیت نهادها برای حمایت از ایفای نقش این بنیاد در حوزه ساماندهی وضعیت فروشگاه‌های مجازی بازی‌های رایانه‌ای استفاده شود.

وی افزود: فروشگاه‌های مجازی باید ملزم شوند تا رده بندی سنی تمام بازی‌ها از جمله بازی‌های موبایلی را نمایش دهند. رده بندی سنی باید در هر فروشگاهی که مردم بازی را تهیه می‌کنند توسط فروشگاه‌ها نمایش داده شود. در غیر این صورت بخشی از زحماتی که در بنیاد برای نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای و رده بندی سنی کشیده می‌شود به هدر می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشنهاد می‌کنم موضوع تولید بازی‌های تاریخی و تمدنی ایران در این دوره جدی گرفته شود. تولید بازی‌های تمدن ساز با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت آموزش و پرورش باعث تعمیق هویت اسلامی ایرانی دانش آموزان می‌شود.

همچنین سیدصادق پژمان، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این جلسه گزارشی از عملکرد این بنیاد در سال‌های اخیر ارائه کرد.

کد خبر 5535020

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی