درگ هیجان‌انگیز آئودی RS5، بی‌ام‌و M2، جیپ ترک‌هاوک و بنتلی کانتیننتال


درگ هیجان‌انگیز آئودی RS5، بی‌ام‌و M2، جیپ ترک‌هاوک و بنتلی کانتیننتال

مسابقات درگ معمولاً بین خودروهای هم‌سطح و هم‌کلاس برگزار می‌شود اما این بار کارواو چهار خودرویی را در برابر هم قرار داده است که هیچ‌کدام هیچ سنخیتی باهم ندارند. این خودروها آئودی RS5 اسپرت‌بک، ب‌ام‌و M2 کامپتیشن، بنتلی کانتیننتال GTC و جیپ گرند...

مسابقات درگ معمولاً بین خودروهای هم‌سطح و هم‌کلاس برگزار می‌شود اما این بار کارواو چهار خودرویی را در برابر هم قرار داده است که هیچ‌کدام هیچ سنخیتی باهم ندارند. این خودروها آئودی RS5 اسپرت‌بک، ب‌ام‌و M2 کامپتیشن، بنتلی کانتیننتال GTC و جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک هستند. ضعیف‌ترین عضو این جمع کوپهٔ باواریایی است که پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی آن ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. M2 همچنین تنها خودروی محرک عقب این رقابت هم محسوب می‌شود.

درگ هیجان‌انگیز آئودی RS5، بی‌ام‌و M2، جیپ ترک‌هاوک و بنتلی کانتیننتال

پس از این به آئودی RS5 با پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو می‌رسیم که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. در سینهٔ تنها خودروی روباز گروه یعنی کانتیننتال GTC یک نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ و درنهایت به قوی‌تر خودروی جمع یعنی جیپ ترک‌هاوک با موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت می‌رسیم که ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

درگ هیجان‌انگیز آئودی RS5، بی‌ام‌و M2، جیپ ترک‌هاوک و بنتلی کانتیننتال

رقابت با مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده آغاز می‌شود. در اینجا آئودی از همان آغاز حرکت جلو می‌افتد اما جیپ هم خیلی با آن فاصله ندارد. ب‌ام‌و نیز شروع خوبی دارد اما در ادامه بنتلی از آن عبور می‌کند. در میانهٔ مسیر این کانورتیبل بریتانیایی دو خودروی دیگر را هم پشت سر گذاشته و پیروز می‌شود. آئودی نیز با اختلافی جزئی جیپ را مغلوب می‌کند و ب‌ام‌و آخر می‌شود. سپس دوباره همین درگ برگزار می‌شود که تغییری را در نتیجه به دنبال ندارد. درگ سوم هم همان نتیجه را دارد با این تفاوت که حالا تایم خودروها اعلام می‌شود. در اینجا بنتلی ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی می‌کند، آئودی و جیپ هردو ظرف ۱۲ ثانیه از خط پایان عبور می‌کنند و ب‌ام‌و هم پس از ۱۲.۶ ثانیه مسیر را به پایان می‌رساند.

درگ هیجان‌انگیز آئودی RS5، بی‌ام‌و M2، جیپ ترک‌هاوک و بنتلی کانتیننتال

مسابقهٔ بعدی رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و همهٔ خودروها در حالت راحت قرار می‌گیرند. جیپ در این حالت اصلاً خوی اسپرتی ندارد و به همین دلیل دیگر خودروها به‌راحتی از آن دور می‌شوند. در پایان بازهم بنتلی پیروز می‌شود و آئودی و ب‌ام‌و به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار می‌گیرند. سپس دوباره همین مسابقه با حالت اسپرت خودروها برگزار می‌شود و این بار رقابت بسیار نزدیک‌تر است ولی بااین‌وجود نتیجه با رولینگ اول تفاوتی نمی‌کند. در آخر هم یک آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت انجام می‌شود که در اینجا ب‌ام‌و بالاخره یک پیروزی کسب می‌کند درحالی‌که جیپ به دلیل وزن سنگین به بیشترین مسافت برای توقف نیاز دارد.

درگ هیجان‌انگیز آئودی RS5، بی‌ام‌و M2، جیپ ترک‌هاوک و بنتلی کانتیننتال

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M2 کامپتیشنآئودی RS5بنتلی کانتیننتالجیپ ترک‌هاوک
پیشرانه۳.۰ لیتری I6۲.۹ لیتری V6۶.۰ لیتری W12۶.۲ لیتری V8
تنفستوئین توربوتوئین توربوتوئین توربوسوپرشارژ
قدرت۴۱۰ اسب بخار۴۵۰ اسب بخار۶۶۰ اسب بخار۷۰۷ اسب بخار
گشتاور۵۵۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر۹۰۰ نیوتن متر۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۵۷۵ کیلوگرم۱۷۴۲ کیلوگرم۲۴۳۶ کیلوگرم۲۴۳۳ کیلوگرم
قیمت۵۲,۴۰۵ پوند۷۳,۸۵۰ پوند۲۳۴,۴۰۰ پوند۹۰,۰۰۰ پوند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»