امامی که فضای مجازی را فرصت رونق تولید و اشتغال کرده است


حجت‌الاسلام فیض‌آبادی با ایجاد و تقویت روحیه خودباوری در جوانان و افراد جویای کار و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و کمک گرفتن از جوانان فعال در این عرصه، زمینه رشد تولید را در منطقه حاشیه‌نشین مهرگان فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سیدامیر فیض آبادی، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شهرک مهرگان در حاشیه شهر مشهد مقدس است. این شهرک بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و حجت الاسلام فیض آبادی شش سالی می شود که به عنوان امام محله در این محل مستقر شده است؛ هرچند آشنایی او با این منطقه و محله به قبل تر از آن برمی گردد چراکه بیش از ۲۰ سال است که در لباس سربازی امام زمان(عج) به مردم خدمت می کند.

امام جماعت مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) با همراهی گروه رسانه ای متشکل از تعدادی از نوجوانان مسجد به تولید کلیپ می‌پردازد و از طریق صفحات مجازی و پیام رسان ها آنها را منتشر می کند. بخش مهمی از این فعالیت در راستای معرفی محصولات تولیدی مشاغل ایجاد شده توسط مسجد است. خوشبختانه فعالیت های مجازی و رسانه ای حاج آقا فیض آبادی و بچه های مسجد در کانال ها و گروه های مختلف چند هزار مخاطب را جذب و همراه کرده است.

امامی که فضای مجازی را فرصت رونق تولید و اشتغال کرده است

علاوه بر این، حجت الاسلام فیض آبادی برای فقرزدایی و اشتغال زایی، طرح «مادران مهر» را کلید زده است؛ در این طرح زنان سرپرست خانوار و خانم های خانه‌دار شناسایی می شوند و به تناسب توان آنها برای‌شان فرصت اشتغال فراهم می شود. گروه فعالیت های رسانه ای مسجد با تولید کلیپ و سایر روش های تبلیغی، رونق بازار و فروش محصولات را برای این بانوان رقم زده است.

برگزاری دوره های آموزشی مشاغل و معرفی به کمیته امداد نیز باعث ایجاد اشتغال برای تعدادی از افراد محله مهرگان شده است؛ حجت الاسلام فیض آبادی در زمینه اشتغال طرح های خوبی دارد که به گفته وی در صورت فراهم شدن شرایط می‌توان به راحتی برای بیش از هزار فرد بیکار فرصت اشتغال را فراهم کرد.

امامی که فضای مجازی را فرصت رونق تولید و اشتغال کرده است

این امام محله فعال رمز موفقیت خود را در این می داند که در مواجهه با افراد جویای کار با تأکید بر خودباوری و نگاه به داشته ها، تلاش می کند زمینه فعالیت را برای آنها فراهم کند .حجت الاسلام فیض آبادی می گوید: مسجد با حمایت و پایه کار آوردن دیگران می تواند به راحتی در توسعه کسب و کارهای خانگی و فروش محصولات افراد محله سهم بسزایی داشته باشد و با کمک خیرین می توانیم همه خریدها را از فروشگاه داشته باشیم اما کمبود فضای نمایشگاهی برای تولید محصولات تولید شده فعالیت ما را محدود کرده است.

انواع مشاغل خانگی از خیاطی و میوه خشک کنی و بسته بندی محصولات تا راه اندازی چندین گلخانه بخشی از مشاغل ایجاد شده است و به گفته خود او هر کاری که به دیگران پیشنهاد می کند تا راه اندازی شود خود نیز سررشته‌ای دارد و معتقد است اگر من وارد نباشم چگونه می توانم به دیگران مشورت بدهم.

امامی که فضای مجازی را فرصت رونق تولید و اشتغال کرده است

حجت الاسلام فیض آبادی 100 خانواده تحت پوشش مسجد را مورد حمایت قرار داده و به همت او نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ خانواده به صورت ماهانه بسته های معیشتی و تعدادی از خانواده ها نیز سهمیه نذر نان دریافت می کنند و 30 خانواده نیز در مناسبت ها مورد حمایت قرار می گیرند.

امامی که فضای مجازی را فرصت رونق تولید و اشتغال کرده است

در کارنامه حجت الاسلام فیض آبادی فعالیت های دیگری نیز از اهدای جهیزیه به دختران دم بخت تا معرفی بیماران بی بضاعت به پزشکان و بیمارستان و خرید دارو و درمان رایگان برای افراد نیازمند نیز دیده می شود.

بنابر این گزارش، از دو ماه پیش نیز مرکز نیکوکاری مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) به همت حجت الاسلام فیض آبادی مجوز فعالیت گرفته تا خدمت رسانی به نیازمندان با هماهنگی و انسجام بیشتر ادامه پیدا کند.

امامی که فضای مجازی را فرصت رونق تولید و اشتغال کرده است

ساخت یک خانه برای نیازمندان انجام شده و یک خانه دیگر نیز با کمک اهالی در حال ساخت است کمک ها توسط اهالی منطقه صورت می گیرد و مردم علاوه بر کمک های نقدی، کمک های غیر نقدی نیز دارند و حجت‌الاسلام فیض آبادی جمعی از خیرین را نیز پای کارخدمت‌رسانی به مردم آورده است.

حجت الاسلام فیض آبادی برای رفع نزاع های محلی نیز پای کار است و به خانواده ها هم مشورت می دهد. تلاش های او باعث ایجاد صلح و آشتی و پیشگیری از طلاق در بین تعدادی از زوجین شده است .علاوه بر این، معرفی افراد معتاد به کمپ های ترک اعتیاد نیز به همت این امام محله انجام شده و تعدادی از افراد مبتلا به آغوش جامعه و خانواده بازگشته اند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / بمباران 2 مرکز نظامی اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان