آبی‌ها به اندازه کل لیگ مهاجم دارند/ استقلال جنون‌آمیز ساپینتو با این شش نفر!


آبی‌ها به اندازه کل لیگ مهاجم دارند/ استقلال جنون‌آمیز ساپینتو با این شش نفر!

سرمربی پرتغالی آبی‌ها مهره‌های قابل توجهی برای پیاده‌سازی سبک مورد علاقه‌اش در استقلال خواهد داشت.

به گزارش "ورزش سه" اگرچه فصل گذشته با قهرمانی برای استقلال همراه بود، اما قهرمان فوتبال ایران، از حد معمول میانگین پایین‌تری در گلزنی برجا گذاشت و در عوض با ارائه عملکردی چشم گیر در خط دفاع، از این طریق حداکثر امتیازات را جمع کرد. البته که از این نظر نمی توان به فرهاد مجیدی خرده‌ای گرفت چرا که کسب عنوان قهرمانی برای تیمی که نه سال از این مهم دور بوده، اولویت بسیار بالاتری نسبت به نمایش زیبا داشته است.
با این حال و بعد از پیوستن ریکاردو ساپینتو به استقلال و در اختیار گرفتن هدایت این تیم، هواداران استقلال امیدوارند با توجه به سابقه این مربی و علاقه او به بازی های هجومی، بتوانند در فصل جدید فوتبال زیباتری از تیم‌شان ببیند.
اما داشتن ابزار لازم برای پیاده سازی سبک کاری ساپینتو هم به اندازه نگرش فنی او مهم است. استقلال در فصل گذشته از نظر فنی تیم یک دستی بود و در هر پست هم تقریبا دو بازیکن هم سطح در اختیار داشت اما نکته‌ای که به چشم می آمد، سنگین‌تر بودن کفه تدافعی آن به نسبت قدرت هجومی بود. اساسا بازیکنان خط دفاعی استقلال به نسبت بازیکنان هجومی تیم کیفیت بالاتری در پست های خودشان داشتند و احتمالا همین موضوع باعث شده که مدیران این باشگاه در پنجره تابستانی عمده تمرکز خودشان را روی تقویت خط حمله بگذارند.
جایی که با جذب قطعی دو مهاجم و در پیش بودن حداقل یک خرید بزرگ دیگر، اسکواد آبی‌ها در فصل آینده از مهاجم و وینگر غنی خواهد بود تا بعد از جدایی قطعی ژستد و خداحافظی قریب الوقوع حسین زاده، مشکلی برای فصل بعد نداشته باشند و چه بسا قوی‌تر از فصل گذشته در این خط ظاهر شوند. با هم نگاهی به عناصر تهاجمی استقلال در فصل بعد خواهیم داشت:

* کاوه رضایی؛ بازیکنی که همه منتظرش بودند

مامور اصلی گلزنی با لباس آبی در فصل آینده، احتمالا محبوب ترین بازیکن این تیم هم باشد. مهاجمی که بعد از جدایی از استقلال در پایان لیگ شانزدهم، هواداران این تیم هرگز بازیکن داخلی‌ای به کیفیت او در ترکیب تیم‌شان ندیدند تا در هر پنجره نقل و انتقالاتی، تعبیر رویای برگشت این ستاره را از مدیران تیم طلب کنند. اتفاقی که به نظر دیگر زمان وقوعش رسیده و این بازیکن فصل آینده به استقلال برای دفاع از عنوان قهرمانی کمک خواهد کرد. ستاره ای که بعد از پنج سال بازی در بلژیک، به ایران برمی گردد تا در سال جام جهانی نظر کادر فنی را برای حضور در لیست مسافران تیم ملی برای قطر جلب کند و این انگیزه بزرگ ترین عاملی است که کاوه و استقلال را به یک انتقال برد - برد می رساند.

* سجاد شهباززاده؛ آقای گلی که اعاده حیثیت می‌کند

مهاجم زهردار لیگ بیستم، فصل گذشته با حضور مغانلو به یک خط عقب‌تر رفت و این دوری از خط دروازه موجب شد تا آمار گلزنی اش نسبت به زمان آقای گل شدنش با افت مواجه شود. اما کم تر شدن تعداد گلهای سجاد به نسبت آمار قبلی خودش، باعث نمی شود که او در مقایسه با سایر مهاجمان لیگ در مقام پایین تری قرار بگیرد. شهباززاده که پیش از این دو فصل و نیم در دو مقطع در استقلال توپ زده، خاطرات خوشی از دوران حضورش در استقلال دارد و امیدوار است تا در کنار هم تیمی سابقش در سایپا، بتواند مجددا اتفاقات شیرینی برای استقلالی رقم بزند. شهبازاده که از اولین جلسه تمرینی استقلال زیر نظر ساپینتو با انگیزه حاضر شده تا از برنامه های مرد پرتغالی عقب نماند، سال آینده می تواند یکی از بزرگترین نقاط قوت استقلال باشد.

آبی‌ها به اندازه کل لیگ مهاجم دارند/ استقلال جنون‌آمیز ساپینتو با این شش نفر!

* پیمان بابایی؛ تازه‌واردی که بوی موفقیت می‌دهد

اگرچه مسئولان تراکتور وقتی موفق به تمدید قرارداد با این بازیکن نشدند، مدعی شدند که مهاجم ضعیفی است و بازیکنان بهتر از او در فوتبال ایران فراوان هستند، اما بر کسی پوشیده نیست که پیمان بابابی یکی از مهاجمان باکیفیت مارکت داخلی فوتبال ایران است. بازیکنی که به واسطه درخشش در ماشین‌سازی راهی فوتبال آذربایجان شد و در بازگشت به ایران راهی تراکتور شد، حالا در 29 سالگی به نقطه عطف فوتبال خودش رسیده و می‌تواند با قرارگرفتن در برنامه‌های سرمربی پرتغالی، به یکی از امیدهای گلزنی استقلال برای فصل آینده تبدیل شود.

* کوین یامگا؛ ستاره، ستاره می‌ماند!

آقای گل فصل گذشته استقلال که خودش تمام احتمالات مبنی بر باقی نماندنش در جمع آبی ها را تکذیب کرد، یکی از مهم ترین بازیکنان استقلال در فصل گذشته بود که حضورش در استقلال 1401، خط قرمز هواداران این تیم بود. ستاره‌ای که پاسخی بود به عادت رایج آبی ها در فصول گذشته مبنی بر تماشای درخشش یک ستاره آفریقایی‌الاصل در ترکیب تیمشان. بعد از تیام و دیاباته، یامگا سومین خارجی محبوب استقلالی ها در سالهای گذشته بود که با مهارت فوق العاده در کسب و زدن پنالتی، نقش بسزایی در موفقیت و قهرمانی استقلال در فصل گذشته داشت و حالا امیدوار است با حضور سرمربی پرتغالی و هجومی‌تر شدن بازی استقلال، بتواند نقش محوری سال گذشته‌اش را مجددا ایفا کند.
* ارسلان مطهری؛ متنفر از نیمکت، موثر در زمین

بازیکنی که علاقه‌اش به استقلال در نهایت او را به پیراهن آبی رساند، حالا چهارمین سال حضورش در استقلال را شروع خواهد کرد. مهاجمی که در بیشتر بازی های فصل گذشته نیمکت نشین بود اما با هر بار ورودش به زمین گره‌گشای تیم فرهاد می شد. مسلما ارسلان مطهری که به تازگی قراردادش را تمدید کرده می داند که با حضور بازیکنانی چون کاوه، شهباز و بابابی کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب دارد اما انگیزه و اشتیاق او برای درخشش در لباس آبی باعث شده از رقابت هراسی نداشته باشد تا ساپینتو بداند که یک بازیکن انرژیک و دونده را برای هر دقیقه ای از بازی پر شال خودش دارد و می تواند با میدان دادن به او، خون تازه ای به رگ های تیمش بدهد.

آبی‌ها به اندازه کل لیگ مهاجم دارند/ استقلال جنون‌آمیز ساپینتو با این شش نفر!

* آرمان رمضانی؛ بازیکنی که هر تیمی آرزویش را دارد!

اگرچه آرمان رمضانی به اندازه هیچ کدام از مهره های هجومی استقلال در فصل گذشته به کار گرفته نشد، اما احتمالا نزد هواداران استقلال به اندازه همه بازیکنان دیگر محبوب است. بازیکنی که به واسطه فیزیک فوق‌العاده‌اش می‌تواند دست هر مربی‌ای را برای بازی بلند و تمرکز روی ارسال‌ها باز بگذارد و از طرف دیگر با اخلاق تحسین‌ برانگیزش خیال هر کادری را بابت شلوغ‌نشدن رختکن با زمزمه‌های درگوشی راحت کند. بازیکنی که در برابر شهر خودرو یکی از مهم‌ترین گل های فصل گذشته استقلال را به ثمر رساند تا تکلیف قهرمانی استقلال خیلی زودتر از حد انتظار روشن شود. آرمان با تمدید قراردادش در ابتدای فصل نشان داد از حضور در استقلال راضی است و البته هواداران این تیم هم از داشتن این بازیکن در اسکواد تیمشان استقبال می‌کنند، مخصوصا که در فوتبال ایران که امتیاز به جان تیم ها بسته است، داشتن یک مهاجم بلندقامت و سرزن برای دقایق ناامیدی از بازی روی زمین، آرزوی هر مربی‌ای است، مخصوصا که اگر آن بازیکن آرمان رمضانی باشد!

آبی‌ها به اندازه کل لیگ مهاجم دارند/ استقلال جنون‌آمیز ساپینتو با این شش نفر!

به این نام‌ها می‌توان سبحان خاقانی، رضا آذری، محمدحسین زواری، زکریا مرادی و البته امین قاسمی‌نژاد را هم اضافه کرد. هرچند تکلیف ماندن یا نماندن قاسمی‌نژاد و مرادی در تیم فصل آینده آنچنان روشن نشده، اما آنها تا این لحظه در اسکواد استقلال برای لیگ بیست و دوم قرار دارند و باید دید چه سرنوشتی در انتظارشان خواهد بود.
از طرف دیگر وجود یک جای خالی برای جذب بازیکن خارجی، این ابتکار عمل را به ساپینتو می‌دهد تا با جذب یک مهره هجومی دیگر که احتمالا وینگر خواهد بود، بتواند استقلال را به خط آتش کشنده‌تری مجهز کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!