برپایی میزگردهای «غدیری» با حضور جوانان و دانشجویان


برپایی میزگردهای «غدیری» با حضور جوانان و دانشجویان

همزمان با فرا رسیدن عید غدیر، سلسله میزگردهایی جهت تبیین موضوع غدیر و ابعاد ناگفته آن با حضور جوانان و دانشجویان در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.



به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، واقعه غدیر خم یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها در دین اسلام به ویژه برای شیعیان است. جایی که آینده دین مبین اسلام که پروردگار آن را کامل‌ترین دین برای هدایت بشر می‌داند، مشخص شده و راه روشنی پیش‌روی مسلمین قرار داده می‌شود.


اهمیت تبلیغ این واقعه و تبیین ابعاد کمتر مطرح شده آن به ویژه برای نسل جوان اهمیتی دوچندان دارد. به ویژه آنکه رسانه‌های دیگر، مخصوصاً رسانه‌های مجازی، برای وارونه نشان دادن واقعیت و نمایش چهره‌‌ای متفاوت از اسلام شیعی، همه‌جانبه مشغول فعالیت بوده و سعی می‌کنند مفاهیم جدیدی را مطابق میل خود به گوش جهانیان برسانند.


فرهنگسرای اندیشه براساس ماموریت کاری و اولویت سازمانی خود که ترویج اندیشه‌ورزی درباره موضوعات مهم و پربحث دینی، اجتماعی و فرهنگی و هم‌چنین تعمیق و گسترش هویت دینی در بین مردم است، برنامه متفاوتی را به مناسبت فرارسیدن عید غدیر تدارک دیده است.


این ویژه برنامه، اختصاص به برپایی مجموعه میزگردهایی با موضوع غدیر داشته که با حضور دانشجویان، جوانان و عموم شهروندان در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. در این میزگردها ابعاد مختلفی از واقعه غدیر، سوالات و شبهات درباره این موضوع مطرح شده و به صورت گپ و گفت رودرو با شهروندان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


از جمله محورهای اصلی در این گپ و گفت‌ها می‌توان به مقولاتی نظیر «فلسفه غدیر»، «فضائل حضرت امام علی علیه السلام»، «چرایی ادامه هدایت در قالب امامت» و ... اشاره کرد. هم‌چنین کتابچه‌هایی حاوی سخنان اندیشمندان بزرگ اسلام و جهان، صاحبان قلم و اندیشه، نویسندگان،‌ شعرا و ... درباره مقوله مهم غدیر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.


براساس این گزارش، این میزگردها از روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه آغاز شده و همه‌روزه تا ۲۷ تیرماه در فرهنگسرای اندیشه ادامه خواهد داشت. هم‌چنین به اطلاع می‌رساند به مناسبت فرا رسیدن این عید بزرگ شیعیان، مراسم جشن باشکوهی با حضور شهروندان عزیز تدارک دیده شده است. این جشن روز دوشنبه ۲۷ تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار خواهد شد که اطلاعات دیگر آن متعاقبا اعلام می‌شود.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت