چه دوچرخه ای بخرم؟


دوچرخه از وسایل نقلیه و وسیله تفریح و سفرهای دسته جمعی و انفرادی بحساب می آید وسیله ایی که دارای منافع زیاد و معایب کم است بر خلاف سایر وسایل نقلیه دیگر این وسیله دارای هزینه و زحمت بسیار کمی است و نیازی به به سوخت و هزینه سوخت ندارد.

دوچرخه از وسایل نقلیه و وسیله تفریح و سفرهای دسته جمعی و انفرادی بحساب می آید وسیله ایی که دارای منافع زیاد و معایب کم است بر خلاف سایر وسایل نقلیه دیگر این وسیله دارای هزینه و زحمت بسیار کمی است و نیازی به به سوخت و هزینه سوخت ندارد براحتی توسط نیروی انسانی و یا نیروی برق در بعضی از دوچرخه های شارژی جدید راه می افتد و باعث آلودگی و تخریب محیط زیست نمی شود این وسیله سبب سلامتی جسم و اندام های فرد دوچرخه سوار می شود سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند و باعث جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها بخصوص در زمان پیری و کهن سالی می شود.

دوچرخه سواری یک فعالیت مهیج و سرگرم کننده است برای این فعالیت مفید انواع دوچرخه ها تولید و به بازار عرضه شده اند و هر فردی متناسب با نیاز و هدف خود نوعی از دوچرخه ها را می خرد که بتواند نیاز او را برآورده سازد.

اگر احیانا قصد خرید دوچرخه را دارید می توانید از طریق خرید اینترنتی دوچرخه اقدام به خرید آنلاین دوچرخه کوهستانی، دوچرخه شهری، بچه گانه، جاده ایی این خرید را انجام دهید در نت فروشگاهای زیادی وجود دارد که علاوه بر فروش کالاهای مختلف اقدام به فروش اینترنتی دوچرخه می کنند یکی از این فروشگاه ها فروشگاه اینترنتی فروشکالا است که شما می توانید براحتی دوچرخه مورد نظر خود را و یا هر کالای دیگری را از آن خریداری نمایید و از طریق پست و یا تیپاکس درب منزل دریافت کنید آدرس اینترنتی فروش کالا.https://foroshkala.net/

چه دوچرخه ای بخرم؟

انواع دوچرخه ها

دوچرخه کوهستانی

دوچرخه ایی قوی و محکم که برای راههای سفت و سخت و با پستی و بلندی زیاد تولید می شوند بهمین دلیل است که تنه و قطعات دیگر آن را با استفاده از آخرین تکنولوژی و از آلیاژ های سفت و سخت می سازند.

بدنه از مهمترین قطعات دوچرخه کوهستانی است که ممکن است از سه نوع آلیاز تولید شود بعضی از این تنه ها را با استفاده از فولاد که فلزی سخت و محکم است تولید می کنند که البته این فلز وزن سنگینی دارد و برای هر نوع دوچرخه کوهستانی مناسب نیست و لی قیمت مناسب تری نسبت به آلیاژهای دیگر دارد. برای دوچرخه سواری در شهر این نوع تنه مناسب است. بعضی تنه ها را با استفاده از آلیاژ الومینیوم که هم تکنولوژی بالاتری دارد و هم خیلی سبکتر از فولاد است می سازند و قیمت آن از تنه فولادی گرانتر می باشد. اما تنه دیگر که هم سبک تر و هم جدید تر و دارای تکنولوژ بروزتر است تنه هایی است که با آلیاژ فیبر کربن تولید می کنند بدنه ایی محک و بسیار سبک تر از دو نوع قبل و البته گران تر.

چه دوچرخه ای بخرم؟

از قطعات دیگر دوچرخه کوهستانی سیستم تعلیق است که در حفاظت از دوچرخه و دوچرخه سوار نقش ایفا می کند. سیستم تعلیق مجموعه فنرهایی هستند که از وارد آمدن ضربه و شوگ ناشی از عبور دوجرخه از ناهمواریه و سنگ ولاخ به دو چرخه و دوچرخه سوار جلوگیری می کند. سیستم تعلیق یک دوچرخه ممکن است کامل باشد در این صورت دو فنر در دو طرف دوشاخ یعنی درون دوشاخ و یک فنر در قسمت عقب دوچرخه یعنی زیر زین قرار دارد. سیستم تعلیق ممکن است فقط در قسمت جلو و یا در قسمت عقب دوچرخه بکار گرفته شود. یکی از قطعاتی که می توانند در قیمت دوچرخه تاثیر زیادی داشته باشد همین سیستم تعلیق است.

دوچرخه شهری:

این نوع دوچرخه قدیمی ترین و نوع اولیه دوچرخه ها است کم کم انواع دوچرخه ها با تغییر و تحول در استایل و قطعات تولید شدند دوچرخه شهری دوچرخه ایی است که برای استفاده در سطح شهر و کوچه و خیابان های صاف و اسفالت بکار می رود دیزاین آن طوری است که دوچرخه سوار بر روی زین بطور مستقیم قرار می گیرد و می تواند فرمان را بدست بگیرد و از این طریق می تواند بر روی اطراف خود تسلط کافی داشته باشد و دید کامل خواهد داشت چون در داخل شهر و خیابان ها وسایل نقلیه زیادی دیگر در حال رفت و آمد هستند افراد پیاده هم از خرد سال تا پیر و جوان و زن و مرد در حال رفت و آمدند و دوچرخه سوار باید طوری روی دوچرخه قرار گیرد تا همه اطراف خود را ببیند.

البته بعضی از انواع دوچرخه کوهستانی برای کاربردهای شهری تولید و خریداری می شوند.

چه دوچرخه ای بخرم؟

دوچرخه هیبریدی:

این نوع دوچرخه حاصل تلفیق بعضی از خصوصیات سه دوچرخه جاده ایی، شهری و کوهستانی است و معمولا نوعی دوچرخه شهری است بیشتر در راه ها و خیابان های هموار و صاف و یا بعضی از جاده های نسبتا ناهموار مورد استفاده قرار می دهند.

دوچرخه جاده ایی:

دوچرخه ایی ظریف و سبک که برای انواع مسابقات سرعت مود استفاده قرار می گیرد و استفاده حرفه ایی در مسابقات مختلف داخلی و بین المللی دارد.

دوچرخه کودک:

این دوچرخه بیشتر به تزیینات و رنگارنگی آن پرداخته می شود تا به جنس و قطعات بکار رفته و دارای دو چرخ اضافه دیگر در دو طرف چرخ عقب دوچرخه است تا تعادل دوچرخه حفظ شود و کودک زمین نخورد.

دوچرخه دونفره:

دوچرخه افراد سالمند:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان