مساجد مکان هایی برای تمدن سازی هستند


مساجد مکان هایی برای تمدن سازی هستند

رئیس هیئت مسلمانان غنا تاکید کرد که مساجد نه فقط جایی برای عبادت بلکه مکان هایی برای تمدن سازی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « allafrica»، زکریا عبدالرحمان، از رهبران اسلامی ساکومونو و رئیس هیئت مسلمانان غنا تاکید کرد که مساجد نه فقط جایی برای عبادت بلکه مکان هایی برای تمدن سازی هستند.

وی تاکید کرد که مسلمانان باید مساجد را به مکان هایی برای ایجاد تمدن تبدیل کنند.

عبدالرحمان گزارشی تاریخی از اسلام ارائه و مسلمانان را ترغیب کرد که از حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) که مساجد را برای ایفای نقش کلیدی در تمدن سازی بنا کرد، الگوبرداری کنند.

وی تاکید کرد که مساجد نقش کلیدی در زندگی مسلمانان و کل جامعه بشریت دارند و تنها مکانی برای اقامه نمازهای پنجگانه روزانه نیستند.

این رهبر اسلامی همچنین گفت: مساجد محل امید فقرا، نیازمندان و مستمندان و محل القای ارزش‌های اخلاقی به افرادی هستند که به بیراهه رفته‌اند.

زکریا عبدالرحمان این سخنان را در یک سخنرانی با موضوع «نقش مساجد و ارتباط آن با رشد اجتماعی افراد » بیان کرد.

او توضیح داد که مسجد که از کلمه عربی «سجود» به معنای سجده گرفته شده است محلی برای عبادت واقعی حضرت حق همراه با تفکر است.

امام عبدالرحمن از مسلمانان خواست نه تنها مساجد را به عنوان اقدامه نمازهای یومیه خود مورد استفاده قرار دهند بلکه با افزودن امکاناتی مانند مراکز توانبخشی ، مراکز مهارت آموزی، مدارس، مراکز مشاوره و سایر امکانات معیشتی و توانمندسازی اقتصادی از پیامبر اکرم الگوبرداری کنند.

وی گفت که زکاتی که 2.5 درصد از درآمد سالانه یک مسلمان را تشکیل می دهد و برای مسلمانان اجباری است، باید به سمت ارائه خدمات اجتماعی متصل به مساجد برای توانمندسازی مسلمانان برای مشارکت در توسعه ملی هدایت شود.

هیئت مسلمانان غنا یک سازمان اسلامی است که توسط برخی از مسلمانان این کشور در سال 1957 تشکیل شد.

این سازمان پروژه های زیادی را در زمینه های آموزشی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی جدا از نیازهای معنوی پیروان خود تا کنون اجرایی کرده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش