طرز تهیه کاپ کیک رژیمی با 4 روش


طرز تهیه کاپ کیک رژیمی با 4 روش

پارسینه: کاپ کیک رژیمی یکی از انواع کاپ کیک‌ها می‌باشد که بسیار ساده و خوشمزه و رژیمی می‌باشد. شما می‌توانید این کاپ کیک خوشمزه را بدون قالب مافین در لیوان‌های یک بار آن را پخت کنید و در انتها فقط کافی است لیوان را...

طرز تهیه کاپ کیک رژیمی با 4 روش
کاپ کیک یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌هایی ست که طرفداران زیادی دارد. بیشتر افراد بخاطر دستور تهیه‌ی سختی که برخی از کیک‌های خوشمزه دارند، ترجیح می‌دهند نوع حاضری آن را تهیه کنند. اما امروز یک آموزش بسیار کاربردی و ساده برای تهیه کاپ کیک خانگی به شما آموزش خواهیم داد. در ادامه چند طرز تهیه کاپ کیک رژیمی را بخوانید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک رژیمی
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۲/۳ ق غذا خوری
وانیل نوک ق چای خوری
شیره انگور یا خرما ۲/۳ پیمانه
ابتدا همه مواد را اندازه گیری کنید. سپس زیر یک قابلکه شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی بگذارید و روی حرارت ملایم برای ۲۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید تا قابلمه گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

تخم مرغ را به همراه وانیل با همزن برقی بزیند تا کرمی رنگ شود و حجم آن زیاد شود. در طول هم زدن با لیسک دور ظرف را تمیز کنید تا تخم مرغ به خوبی هم بخورد و بوی تخم مرغ از بین برود. در ادامه شیره انگور یا خرما را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی یکدست شوند.

در ادامه باید مخلوط آرد را اضافه کنید و با لیسک خوب مواد را مخلوط کنید تا آرد به خوبی مخلوط و گلوله‌های آن از بین برود. لیوان‌های یک بار مصرف را آماده کنید. ۱/۳ لیوان را را خالی بگذارید و ۲/۳ آن را پر کنید. داخل قابلمه یک رینگ فلزی مانند الک یا سه پایه قرار دهید.

لیوان‌ها پر شده روی رینگ یا همان سینی فلزی قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا کاپ کیک پخته شود و بعد از ۳۰ دقیقه با خلال دندان کیک را تست کنید و اگر نچسبید یعنی کاپ کیک پخته و آماده می‌باشد. می‌توانید آن را داخل فر قرار دهید و برای ۲۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403