دافوس دانشجویان را برای مقابله با هرگونه تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آموزش می دهد


دافوس دانشجویان را برای مقابله با هرگونه تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آموزش می دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما امیر سرتیپ حسین ولی‌وند، در مراسم بازدید رئیس قوه قضائیه از این دانشگاه گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های کشور در سال 1312 تاسیس شد و دانشگاه...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما امیر سرتیپ حسین ولی‌وند، در مراسم بازدید رئیس قوه قضائیه از این دانشگاه گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های کشور در سال 1312 تاسیس شد و دانشگاه جنگ نام گرفت. این دانشگاه ماموریت پیدا کرده بود تا با آموزش طرح‌ریزی و هدایت یگان‌های نظامی در رده تیپ و بالاتر به افسران نیروهای مسلح، آنها را برای مقابله با تهدیدات خارجی آماده کند.
وی افزود: حضور موثر استادان دافوس در جبهه‌های جنگ دوران دفاع مقدس، دستاوردهای درخشانی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته است. این دانشگاه بنابه پیشنهاد سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و فشرده برای تعلیم افسران و فرماندهان ارتش و سپاه تشکیل داده و آنها را آماده حضور در جبهه‌ها کرده است. پیروزی‌های غرورآفرین در عملیات‌هایی مانند طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس نتیجه برآوردهای دقیق و طرح‌ریزی‌های صحیح استادان دافوس بوده است.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به مطالبات معمار کبیر انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اظهار داشت: دانشگاه دافوس در راستای گام دوم انقلاب دکترین آموزشی نیروهای مسلح را سرلوحه امور قرار داده و گام‌های بلندی برای دستیابی به دانشگاهی نظامی در تراز انقلاب اسلامی ایران برداشته است.
امیر سرتیپ ولی‌وند با برشمردن بخشی از فرآیند آموزش دانشجویان این دانشگاه تصریح کرد: ارتقای سطح دانش و بینش نظامی و علمی، تقویت مبانی اعتقادی، آشنایی با پیشرفت‌های نظامی، علمی و صنعتی جهان، آشنایی با عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی موثر در تامین امنیت کشور، شناسایی انواع تهدیدها و آمادگی مقابله با جنگ‌های نوپدید، ایجاد انعطاف‌پذیری فکری و عملی در آنها در قبال تغییرات و تحولات ناگهانی صحنه جنگ و چگونگی حصول و تصمیمات منطقی و همچنین توانایی طراحی، فرماندهی و مدیریت رده‌های بالای سازمان بخشی از نتایج فرایند آموزش دانشجویان این دانشگاه است.
وی افزود: ارتش با تشکیل کانون‌های ارزیابی و رشد سرمایه‌های انسانی تلاش کرده تا با تعیین الگوهای شایستگی، کلیه مشاغل فرماندهی و ستادی را با سنجش علمی تناسب شغل با فرد در اختیار شایسته‌ترین افراد قرار دهد. در این مسیر دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با ایجاد هسته علمی نسبت به تربیت ارزیابان حرفه‌ای برای کانون‌های ارزیابی اقدام کرده و با تولید محتوا زمینه سنجش افراد به طرق مختلف را فراهم کرده است.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به نقش این دانشگاه در حوزه دیپلماسی دفاعی افزود: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش همه ساله میزبان تعداد قابل توجهی از افسران ارشد کشورهای دوست از جمله هند، پاکستان، عراق، عمان، کره‌شمالی، قزاقستان و سوریه بوده و امیدوار است از این طریق گام عملی مهمی برای تامین اهداف ملی از طریق ابزارهای غیرقهری نیروهای مسلح فراهم آورد.
امیر سرتیپ ولی‌وند خاطرنشان کرد: این دانشگاه با ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و با استفاده از استادان خبره در حوزه‌های تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی آماده اجرای فرامین سلسله مراتب، آموزش افسران ارشد ارتش و سایر نیروهای مسلح و دانشجویان کشورهای دوست و هم‌پیمان برای مقابله با هرگونه تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر