تداوم روند کاهشی قیمت نفت


تداوم روند کاهشی قیمت نفت

به گزارش خبرگزاری رویترز، اعمال محدودیت‌های جدید به‌دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در چین، بزرگترین واردکننده نفت‌خام جهان و نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی جهان و تأثیر آن بر چشم‌انداز تقاضای سوخت سبب شد قیمت نفت روز سه‌شنبه (۲۱ تیرماه) کاهش...

به گزارش خبرگزاری رویترز، اعمال محدودیت‌های جدید به‌دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در چین، بزرگترین واردکننده نفت‌خام جهان و نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی جهان و تأثیر آن بر چشم‌انداز تقاضای سوخت سبب شد قیمت نفت روز سه‌شنبه (۲۱ تیرماه) کاهش یابد.

قیمت نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر روز سه‌شنبه ساعت شش و ۳۳ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ۸۱ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش به ۱۰۵ دلار و ۲۹ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت‌خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه اوت نیز با یک دلار و ۹۵ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش با قیمت ۱۰۲ دلار و ۱۴ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

تحلیلگران گروه مشاوره اوراسیا در یادداشتی اعلام کردند: ترس فزاینده از رکود اقتصادی و تداوم کاهش تقاضا در چین سبب کاهش بیشتر قیمتهای نفت می‌شود، هر چند تعادل کنونی میان عرضه و تقاضا پایدار نیست.

بر اساس این گزارش، به‌منظور مهار موارد ابتلای جدید در چین، چند شهر این کشور در حال اتخاذ محدودیت‌های جدید مربوط به ویروس کرونا هستند که شامل توقف فعالیت کسب‌وکارها تا قرنطینه می‌شود.

وارن پترسون، رئیس تحقیقات کالای شرکت آی‌ان‌جی گفت: در حالی که ممکن است چین رویکرد هدفمندتری را در تلاش برای مهار شیوع بیماری کرونا اتخاذ کند، باید ببینیم که با توجه به سیاست‌های این کشور برای مقابله با بیماری کووید، چگونه این اقدام پیش می‌رود.

افزون بر این، تحریم‌های غرب علیه روسیه به‌دلیل تنش‌های میان این کشور و اوکراین جریان تجارت نفت‌خام و سوخت را مختل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟