آیا پیکرتراشی بازگشت دارد


پیکرتراشی؛ روشی جذاب و آسان برای از بین رفتن چربی‌های اضافه در نواحی مختلف بدن است. استفاده از سبک زندگی نادرست و مصرف غذا‌های چرب به صورت روزانه موجب می‌شود تا به مرور زمان چاق شوید. تناسب اندام را می‌توان در مدت زمان کم و به آسانی به کمک...

پیکرتراشی؛ روشی جذاب و آسان برای از بین رفتن چربی‌های اضافه در نواحی مختلف بدن است. استفاده از سبک زندگی نادرست و مصرف غذا‌های چرب به صورت روزانه موجب می‌شود تا به مرور زمان چاق شوید. تناسب اندام را می‌توان در مدت زمان کم و به آسانی به کمک پیکرتراشی ایجاد کرد. با اجرای صحیح مراقبت‌های پس از جراحی می‌توان گفت که چاقی بعد از پیکرتراشی قابل پیشگیری است.

آیا پیکرتراشی بازگشت دارد

نوشته های مشابه

پیکرتراشی و لاغری

جراحی پیکرتراشی یکی از انواع عمل‌های زیبایی است که با استفاده از تکنیک‌های مختلف به منظور از بین بردن بافت چربی اضافی تجمع یافته در لایه‌های زیرین پوست و دستیابی به اندام ایده آل به کار برده می‌شود. بدن انسان در اثر افزایش سن به طور مرتب در حال تغییر شکل است. می‌توان نتیجه گرفت که انجام هرگونه عمل زیبایی بدون بازگشت بدون تغیر باقی نخواهد ماند.

از این رو برای محافظت از نتیجه پایانی پیکرتراشی توصیه می‌شود تا انجام تمرینات ورزشی، استفاده از رژیم غذایی مناسب و اجرای دستورالعمل‌های پزشک معالج در دوران نقاهت را فراموش نکنید.

روش‌های نگهداری از نتیجه پیکرتراشی

با توجه به اینکه چربی‌ها امکان نفوذ و لانه کردن در نواحی مختلفی از بدن مانند پیکرتراشی شکم ، باسن، پهلو، بازو و… را دارند، پیکرتراشی با کمک تکنیک‌های مختلف مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک، لیفت و روش‌های غیر جراحی، لیپولیز و انجماد چربی‌ها انجام می‌شود.

پیکرتراشی شکم موجب از بین رفتن بافت اضافه چربی‌های تجمع یافته در لایه‌های زیرین پوست در قسمت شکم و پهلو‌ها می‌شود. بسیاری از افراد دغدغه این را دارند که پس از گذشت مدت زمانی از عمل جراحی خود، چربی‌ها مجدد در ناحیه مورد نظر بازگشت پیدا کنند.

ماندگاری نتیجه نهایی پیکرتراشی و پیشگیری از ایجاد چربی اضافه در ناحیه جراحی شده مستلزم به رعایت نکات مراقبتی است. برخی از این نکات عبارتند از:

آیا پیکرتراشی بازگشت دارد

۱. نوشیدن آب زیاد

یکی از نیاز‌های بدن به نوشیدن آب در طول روز، داشتن انرژی برای انجام فعالیت‌های بدنی است. از طرفی بدن برای هیدراته شدن و داشتن عملکرد و کارایی بهتر نیاز به آب دارد. نوشیدن آب به مقدار کافی باعث می‌شود تا فرد احساس سیری کرده و از پرخوری ممانعت کند. توصیه می‌شود قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب ولرم بنوشید تا مقدار زیادی از حجم معده پر شده و تحت کنترل شما قرار گیرد.

۲. امتناع از مصرف چربی‌های بد

باید این را بدانید که در دنیای خوراکی‌ها دو نوع چربی خوب و بد وجود دارد. چربی‌های خوب در واقع همان چربی‌های تک اشباع نشده و غیر اشباع هستند که موجب تغذیه رسانی به بدن شده و انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های روزانه را فراهم می‌کنند. مصرف این نوع چربی در حد اعتدال برای بدن مفید است. نمونه‌هایی از چربی‌های خوب مانند آووکادو، انواع آجیل، دانه‌ها و مغزیجات و ماهی چرب را می‌توان نام برد.

در مقابل، چربی‌های بد نیز وجود دارند. این نوع چربی‌ها اشباع شده و ترانس هستند. استفاده از این نوع چربی در غذا‌ها و مصرف کردن آن‌ها به دلیل افزایش میزان کلسترول خون در افراد باعث می‌شود تا سلامتی شخص مصرف‌کننده به خطر بیفتد. برخی از انواع چربی‌های بد شامل کره، روغن پالم و تکه‌های چرب گوشت قرمز هستند.

یک رژیم غذایی مناسب شامل مواد مغذی و کم کالری با میزان پروتئین بالا و کربوهیدرات‌های سالم انتخاب می‌شود. بهتر است وعده‌های غذایی خود را به تعداد بالا در روز اما مقدار حجم کمتر از معمول داشته باشید. دقت داشته باشید که هرگز وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید.

آیا پیکرتراشی بازگشت دارد

۳. انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا

دست‌یابی به نتایج اجرای تمرینات ورزشی با شدت بالا در افراد مختلف به قدری چشمگیر است که توصیه می‌شود بعد از جراحی پیکرتراشی به خصوص پیکرتراشی شکم برای حفظ ماندگاری نتیجه نهایی و جلوگیری از تشکیل چربی‌های اضافه، آن‌ها را انجام دهید.

اجرای این تمرینات حتی در مدت زمان کوتاه موجب می‌شود تا کالری بالایی سوزانده شود. انجام ورزش‌های با شدت بالا منجر به افزایش متابولیسم شده و آن را تا ساعت‌ها بعد از ورزش نگه می‌دارد. علاوه بر این با این روش ضمن از بین بردن چربی‌ها در صورت وجود، آن‌ها را حذف کرده و عضله را جایگزین کنید.

۴. کمک به افزایش متابولیسم بدن

همان طور که گفته شد یکی از شیوه‌های افزایش متابولیسم بدن، تمرینات ورزشی سخت و شدت بالا است. علاوه بر این برخی از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها وجود دارند که طبق تحقیقات کارشناسان دارو و غذا موجب می‌شود تا متابولیسم بدن بالا رود. دقت داشته باشید که عملکرد آن‌ها به این نحو نیست که در اثر استفاده کردن آن‌ها در یک وعده انتظار داشته باشید مقدار زیادی از وزن خود را از دست دهید.

به کار بردن آن‌ها در رژیم غذایی روزانه و مصرف منظم این غذا‌ها و نوشیدنی‌ها مانند چای سبز، غذا‌های تند (فلفل) و غذای پروتئین دار مانند پنیر موجب می‌شود تا متابولیسم بدن افزایش پیدا کرده و مقدار کالری بیشتری سوزانده شود.

۵. استراحت و خواب کافی

انسان در طول روز نیاز دارد تا هشت ساعت خواب آرام در طول شب داشته باشد. این میزان ساعت خواب ارتباط مستقیمی با کنترل و تنظیم وزن افراد دارد. در مواقعی که بیش از اندازه خسته هستید تمایل به مصرف و خوردن غذا‌های ناسالم و چرب بیشتر می‌شود و هم چنین از انجام تمرینات ورزشی خودداری می‌کنید.

خواب کافی موجب بازیابی بدن شده و انرژی از دست رفته بدن را باز می‌گرداند. از طرفی محافظت و نگهداری متابولیسم بدن نیاز به خواب مناسب و با کیفیت شب دارد.

آیا پیکرتراشی بازگشت دارد

افزایش وزن پس از پیکرتراشی

نتایج اجرای پیکرتراشی بر روی بدن حتی در اثر اضافه شدن مقدار کمی وزن قابل مشاهده است. چنانچه بعد از جراحی پیکرتراشی مقدار قابل توجهی وزن اضافه کردید، سلول‌های چربی تشکیل شده در هر ناحیه‌ای از بدن می‌توانند تجمع پیدا کنند. باید این را در نظر گرفت که بافت چربی به صورت یکنواخت در تمام بدن پخش می‌شود. بنابراین قسمت‌هایی که تحت عمل پیکرتراشی قرار گرفته‌اند در مقایسه با سایر نقاطی که تحت عمل نبوده‌اند، مقدار کمتری چربی را به خود جذب می‌کند و در نهایت هم چنان ظاهر زیبای خود را حفظ خواهد کرد.

آیا نتایج پیکرتراشی دائمی است؟

بدن هر فرد از تعداد ثابتی سلول‌های چربی تشکیل شده است. این سلول‌ها با اضافه شدن وزن بزرگ‌تر شده و یا با کاهش وزن کوچک‌تر می‌شوند. این درحالی است که پیکرتراشی سلول‌ها و رسوبات چربی ناخواسته اضافه شده به بدن را مورد هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را از بین می‌برد.

آیا پیکرتراشی بازگشت دارد

هرگاه بافت چربی‌های ناخواسته از بدن حذف شوند، نمی‌توانند خود را بازسازی کرده و یا جایگزینی برای خود داشته باشند. هرچند اجرای پیکرتراشی در قسمت‌های مختلف بدن مانند پیکرتراشی ساق پا کمک می‌کند تا رسوبات چربی همیشه از بدن خارج شوند اما بازگشت چربی بعد از عمل همچنان وجود خواهد داشت.

یادداشتی از کلینیک ماه

پیکرتراشی به عنوان یکی از شیوه‌های لاغری با حذف چربی‌های اضافه است. چنانچه این جراحی زیبایی با استفاده از بهترین تجهیزات زیر نظر جراح متخصص با تجربه و مهارت کافی انجام شود می‌تواند نتایج چشمگیری را به همراه داشته باشد.

یکی از مراکز درمانی کاملاً بهداشتی در تهران، کلینیک ماه است که با بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته و جراحان متخصص به مراجعه‌کنندگان کمک می‌کند تا بدون نگرانی از بازگشت نتایج پایانی، عمل جراحی پیکرتراشی را انجام داده و توصیه‌های لازم را ارائه دهند.

چنانچه قصد پیکرتراشی اندام خود را دارید می‌توانید به صورت حضوری در کلینیک زیبایی ماه در پاسدارن و یا غیرحضوری از طریق سایت یا صفحه کلینیک در اینستاگرام ضمن مشاهده تصاویر و میزان رضایتمندی بیماران، به صورت رایگان مشاوره درمانی دریافت کنید.

سایت clinicmah.com

اپلیکیشن WHATSAPP : 09129725917

اپلیکیشن ایسنتاگرام: @mah.laser.surgery

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس