سجادی: افتخار می‌کنیم بیشتر باشگاه‌های سطح کشور در بدنسازی فعالیت دارند/ در تلاش هستیم ورزش بانوان را زنده نگه داریم


سجادی: افتخار می‌کنیم بیشتر باشگاه‌های سطح کشور در بدنسازی فعالیت دارند/ در تلاش هستیم ورزش بانوان را زنده نگه داریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: فلسفه مربیگری می‌گوید ورزشکار شدن، قهرمان شدن و مربی شدن خوب است، اما نباید به هر قیمتی این عناوین را به دست آورد.

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بدنسازی و تناسب اندام گفت : قبل از هر چیز باید از زحمات نصیرزاده تشکر کنم که فصل جدیدی را در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام رقم زده است. به بهانه خوبی در کنار یکدیگر جمع شده ایم. دیروز نصیرزاده با من در خصوص ارزشمندی و اهمیت این کنگره مفصل صحبت کردند و من خود را موظف دانستم در این جلسه شرکت کنم. اگر بخواهم از دغدغه‌های خودم صحبت کنم باید بگویم انتظاری که امروز نسل جوان، آینده ساز و علاقه‌مند به ورزش دارند این است که وقتی خود را در آینه می‌بینند انرژی بگیرند و خانواده‌ها نیز به دنبال آن هستند تا فرزندشان در فضای سالمی کار کند. معمولا نوجوانان و جوانان دوست دارند مسیر موفقیت را سریع طی کنند و مشتاق هستند و این موضوع رسالت ما را سنگین می‌کند. انتظار من نه به عنوان وزیر ورزش بلکه به عنوان دوست شما فعالیت در فضای پاک است.

تلاش می کنیم، ورزش بانوان را زنده نگه داریم و آن را توسعه دهیم

ما در تلاش هستیم ورزش بانوان را زنده نگه داریم و آن را توسعه دهیم. نباید ورزش بانوان فراموش شود. در حوزه بدنسازی نیز علاقه‌مندان زیادی در بخش بانوان حضور دارند؛ اما فعالیت بانوان باید طبق ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های فدراسیون پیش برود. افتخار میکنیم که بیشتر باشگاه‌های سطح کشور در بدنسازی فعالیت دارند و این وظیفه‌ای مهمی را روی دوش ما می‌گذارد و ما موظف به فرهنگ سازی در این بخش هستیم. انشالله دست در دست هم بدهیم تا رفتار سازمانی باشگاه‌های کشور را تقویت کنیم. اجازه ندهیم هر کسی در باشگاه‌های ما کار کند. اجازه ندهیم هر کسی به خود اجازه دهد نام مقدس مربی را روی خود بگذارد. اجازه ندهیم هر کس به اسم مربی به مردم برنامه بدهد.

باشگاه باز شده برای پرورش افراد و ورزشکاران نه حواشی

وقتی مهمترین کتاب‌های آموزشی دنیا را ورق می‌زنیم می‌بینیم نوشته است: فصل اول فلسفه مربیگری. این فلسفه می‌گوید ورزشکار شدن، قهرمان شدن و مربی شدن خوب است، اما نه به هر قیمتی. ما ابتدا باید کارخانه انسان سازی خود را درست کنیم. یک مربی هزینه می‌کند، وقت می‌گذارد، تلاش می‌کند و امتحان می‌دهد تا مدرکش را بگیرد، اما یک فرد بدون هیچ تلاشی اسم خود را مربی میگذارد. باشگاه باز شده برای پرورش افراد و ورزشکاران نه حواشی.

بدنسازی ورزشی جوان پسند است

اگر این مسائل رعایت شود به شما قول می‌دهم این رشته پرطرفدار‌تر از این خواهد شد و مردم از آن استقبال می‌کنند و خوشبختانه این ورزش کاملا جوان پسند است. اتفاقا این ورزش در خارج از کشور کاملا در آمدزا است و استقبال خوبی از آن می‌شود و تنوع بسیار زیادی در خود دارد. به عنوان یک معلم می‌گویم، هر چه این جلسات هم اندیشی و کنگره‌ها بیشتر برگزار شود و با هم صحبت کنیم به طور حتم موفق‌تر خواهیم بود و قول می‌دهم هر زمانی که قرار بر برگزاری این جلسات باشد، به هر نحوه‌ای که شده است خودم را می‌رسانم و در آن شرکت میکنم.

فدراسیون بدنسازی در حال توسعه است

من اعتقاد دارم این رشته می‌تواند برای جوانان ما بسیار موثر باشد. شما فدراسیونی دارید که در همه ابعاد از حضور در میادین بین المللی تا آموزش در حال توسعه هستید و باید این نگرش را تقویت کنیم. باید اعزام‌ها بیشتر از این باشد. باید میزبانی رقابت‌های بزرگ را بر عهده بگیریم. ان شاالله این فرهنگ سازی محدود در تهران نباشد و در سراسر کشور شاهد برگزاری این جلسات باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟