چاپ راهنمایی«طرح هزار حافظ» به همت آستان مقدس امام حسین(ع)در عراق


چاپ راهنمایی«طرح هزار حافظ» به همت آستان مقدس امام حسین(ع)در عراق

آستان مقدس امام حسین(ع)، راهنمای ویژه طرح هزار حافظ در عراق را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح های قرآنی در عراق منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه آستان مقدس حسینی، استاد علی عبود الطائی، مدیر کمیته مرکزی در طرح هزار حافظ، گفت: آستان مقدس حسینی پس ازیک راهپیمایی قرآنی، راهنمای هزار حافظ درعراق را که نشانه مستند برجسته است، منتشر کرد. این طرح 11 استان عراق را به مدت 10 سال دربرگرفت.

الطائی افزود: اینگونه نشریات به طور معمول باتوجه به طرح های بزرگ توسط دبیرخانه آستان مقدس حسینی منتشر می شود که مورد توجه این دبیرخانه است.

وی ادامه داد: این نشریه شامل همه چیز مربوط به این طرح از نخستین نطفه های این ایده، گسترش و حمایت مالی آن، کادر اداری و فنی، آمار اسامی حافظان، کادر آموزشی، مستند کردن موفقیت های محقق شده به دست توسط دانش آموزان درسطح محلی و بین المللی است.

الطائی افزود: این راهنما جنبه مهمی از این طرح را مستند می کند که مهم ترین برنامه های همراه و فعالیت های آن مانند مسابقات دوره ای و مقدماتی،کارگاههای توسعه تخصصی و انجمن های ارتباطی و فارغ التحصیلی است.مراسمی که با فارغ التحصیلی بیش از 1200 حافظ قرآن پایان یافت.

آستان مقدس امام حسین(ع) سال 2009 میلادی طرح هزار حافظ قرآن در عراق را راه اندازی کرد که یکی از بزرگ‌ترین طرح های قرآنی عراق و نخستین آن در زمینه حفظ قرآن است. تعداد کل شرکت کنندگان دراین طرح بیش از شش هزار دانش آموز است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403