همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) /زمان اتمام ساخت خط 10 مترو


همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) /زمان اتمام ساخت خط 10 مترو

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) جهت عملیات اجرایی خط 10 مترو گفت: این خط از خطوط کلیدی مترو...

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ متروی پایتخت اظهارداشت: دو تجربه موفق در خط ۷ و توسعه جنوبی خط یک با ۵۲ کیلومتر مسیر و ۲۰ ایستگاه در متروی تهران که تا پایان سال آینده به ۲۶ کیلومتر می رسد و ۴ ایستگاه دیگر نیز به آن اضافه می شود، باعث انعقاد تفاهم نامه جدید در خط ۱۰ با قرارگاه خاتم الانبیا شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود: این خط ۴۴ کیلومتری شامل ۳۵ ایستگاه که شمال شرق را به شمال غرب تهران می رساند ، یکی از ۴ خطی است که طبق طرح جامع ریلی تهران باید تا افق ۱۴۲۰ ساخته شوند اما برنامه‌ریزی ها به صورتی پیش می رود که تا ۵ سال آینده حداکثر امکان را برای ساخت آن داشته باشیم.

وی افزود: ویژگی های این خط ارتباط با خط ۵ مترو تهران است. شهروندانی که از متروی کرج به تهران می آمدند در سنوات گذشته فقط از ایستگاه صادقیه می توانستند وارد شبکه مترو شهر تهران شوند بعد از گذشت مدتی خط ۴ و ایستگاه ارم سبز نیز اضافه شد اما کماکان ازدحام جمعیت را داریم.

درستی گفت: بنابراین خط ۱۰ می تواند بخش دیگری از این بار مسافرین کرج به تهران را کم کند و از این حیث می تواند یکی از خطوط کلیدی باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟