انتقال خون ایران الگویی مناسب برای کشورهای منطقه


انتقال خون ایران الگویی مناسب برای کشورهای منطقه

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در هفتمین کارگاه بین المللی سازمان انتقال خون، سیستم انتقال خون ایران را الگوی بسیار خوبی برای کشورهای منطقه دانست.

انتقال خون ایران الگویی مناسب برای کشورهای منطقه

به گزارش ایران اکونومیست، کارگاه ‌بین المللی «سازماندهی و مدیریت سیستم های ملی انتقال خون» توسط سازمان انتقال خون ایران و با حضور مدیران انتقال خون یازده کشور جهان برگزار شد.

در این کارگاه بین المللی چهار روزه، اصول، اهداف ، عوامل کلیدی و چالشهای یک سیستم ملی انتقال خون شناسایی و استراتژی های عملی جهت تقویت سیستم ملی انتقال خون مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در این کارگاه که توسط سازمان انتقال خون ایران، موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در زمینه آموزش و پژوهش سلامت خون برگزار شد، بیش از ۴۰ تن از کارشناسان و مدیران انتقال خون از ۱۱ کشور جهان مشارکت داشتند که ۱۶ سخنران از ایران، سازمان جهانی بهداشت، آلمان، هلند و هند به بررسی آخرین یافته‌ها و تجربیات در زمینه‌های مختلف سیستم متمرکز و ملی انتقال خون پرداختند.

در ادامه گزارش وضعیت انتقال خون در کشورهای عمان، لیبی، پاکستان، بنگلادش، فلسطین و اندونزی توسط کارشناسان کشورهای مربوطه ارائه شد.

در طی چهار روز برگزاری این کارگاه، مباحثی همچون بررسی تجربه سازمان انتقال خون ایران به عنوان یک سیستم ملی انتقال خون، تهیه سیاست‌ها و استانداردهای کیفی، چگونگی ارزیابی نیازها برای جمع آوری خون، داشتن یک برنامه ملی مدیریت اهداکننده و ثبت معافیت‌ها، مدیریت منابع ورودی و فرآیندهای خرید، زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل و اعتبارسنجی، نظارت بر مواد، مدیریت منابع انسانی، مدیریت اسناد و مدارک، ارزیابی ریسک، مدیریت و بهبود فرآیند، کنترل کیفیت خون و اجزای خونی، شبکه تامین خون و اجزای خون، سیستم مدیریت کیفیت در سیستم ملی انتقال خون و هموویژیلانس واکاوی شد.

انتقال خون ایران الگویی بسیار خوب برای کشورهای منطقه است

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در هفتمین کارگاه بین المللی سازمان انتقال خون سیستم انتقال خون ایران را الگوی بسیار خوبی برای کشورهای منطقه دانست.

دکتر مصطفی جمالی در این کارگاه بین‌المللی ضمن اشاره به استقبال خوب مخاطبان بین‌المللی از این برنامه گفت: سیاست و استانداردهای ملی یکسان که به واسطه نیم قرن تجربه در ایران تدوین شده، مزایای مطلوبی چون کاهش هزینه‌ها و بهره‌برداری از شبکه خونرسانی و هموویژلانس را فراهم ساخته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش انتقال خون ملی و متمرکز در ایران را الگوی بسیار خوبی برای کشورهای منطقه برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز