گفتگوی باقری کنی با همتای کره‌ای خود درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران


گفتگوی باقری کنی با همتای کره‌ای خود درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران

مذاکره کننده ارشد کشورمان با دیپلمات ارشد کره جنوبی درباره آزاد سازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور رایزنی کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی و ایران امروز (چهارشنبه) به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند و راه‌های بهبود روابط دوجانبه و دارایی‌های بلوکه شده ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، در این تماس تلفنی، چو هیون دونگ، معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی و علی باقری کنی، همتای ایرانی و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان، درباره آخرین تحولات مذاکرات توافق هسته‌ای ایران و سایر مسائل دوجانبه به گفتگو پرداختند.

در ادامه این بیانیه آمده است که باقری کنی در این تماس تلفنی تاکید کرد اختلافات مهم در روابط دوجانبه باید به سرعت حل شود. چو نیز اظهار داشت که دولت سئول برای آزادسازی وجوه و از سرگیری واردات نفت از ایران، پس از احیای توافق هسته‌ای ایران تلاش خواهد کرد.

روابط دوجانبه تهران و سئول پس از آنکه کره جنوبی بیش از ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در بانک‌های کره جنوبی را به دلیل تحریم‌های آمریکا، مسدود کرد، تیره و‌ تار شده است.

تهران بار‌ها از مقامات کره‌ای خواسته است این مبالغ را آزاد کنند، اما مقامات سئول با تاکید بر تحریم‌های آمریکا از این کار سر باز زده است و ادعا کرده اند که سرنوشت وجوه مسدود شده به نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران بستگی دارد. چندی پیش کره جنوبی ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل متحد پرداخت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری