مراحل کاشت ناخن با ژل بیلدر | آموزش قدم به قدم و حرفه ای


مراحل کاشت ناخن با ژل بیلدر | آموزش قدم به قدم و حرفه ای

انواع ژل در کاشت ناخن برای کاشت ناخن با ژل باید از مواد ژلی مخصوص در لایه سازی سطح ناخن استفاده شود که ممکن است نام برخی از آنها از جمله ژلیش، پلی ژل، ژل بیلدر و…. را شنیده باشید. اما در کل این مواد ژلی به ۲ نوع ژل نرم و ژل...

انواع ژل در کاشت ناخن

برای کاشت ناخن با ژل باید از مواد ژلی مخصوص در لایه سازی سطح ناخن استفاده شود که ممکن است نام برخی از آنها از جمله ژلیش، پلی ژل، ژل بیلدر و…. را شنیده باشید. اما در کل این مواد ژلی به ۲ نوع ژل نرم و ژل سخت تقسیم می شوند که ژل بیلدر نوعی ژل سخت محسوب می شود. ژل های نرم معمولا دارای انعطاف پذیری زیاد هستند به همین دلیل ناخن های این نوع ژل معمولا کوتاه نگه داشته می شوند. این ژل ها به راحتی با استون پاک می شوند.
ژل های سخت همانطور که از نامشان پیداست دارای سختی و استحکام بیشتری هستند که به همین دلیل می توان برای اضافه کردن طول ناخن از آنها استفاده کرد. به دلیل اینکه بیلدر ژل از نوع ژل های سخت می باشد، کار با ژل بیلدر برای ایجاد پوششی سخت با ضخامت مناسب و فرم دلخواه بر روی ناخن می باشد.

ابزار و مواد مورد نیاز در آموزش کاشت ناخن با ژل بیلدر

سوهان برقی
دستگاه یو وی
عقب زن
نیپر
سر سوهان اشکی مانیکور
سر سوهان کاغذی نرم
سر سوهان استوانه الماسه
سر سوهان استوانه دورگیر مانیکور
تیپ
چسب ناخن
کاتر
سوهان دستی
ضد قارچ
بیس کات یا پرایمر ژل
ژل بیلدر(رنگ دلخواه)
قلم کاشت با ژل
کلینزر
پد کلینزر

مراحل کاشت ناخن با ژل بیلدر | آموزش قدم به قدم و حرفه ای

مراحل آموزش کاشت ناخن با ژل بیلدر

آموزش کاشت ناخن با ژل بیلدر دارای ۵ مرحله می باشد:

زیر سازی تیپ گذاری مواد گذاری سوهان کشی از بین بردن ناهمواری های احتمالی

مرحله اول آموزش کاشت ناخن با ژل بیلدر : زیر سازی

همانند تمامی کاشت های دیگر، زیرسازی اولین و یکی از مهمترین مراحل کاشت می باشد و بسیار مهم است که شما زیرسازی را به صورت اصولی و گام به گام انجام دهید. یک زیر سازی اصولی شامل مراحل زیر می باشد:

مانیکورخشک:

وقتی که کاشت ناخن به یکی از تخصص های شما تبدیل می شود دیگر مانیکور کردن ناخن برای شما مثل آب خوردن خواهد شد. اما فراموش نکنید که مانیکور اصولی جزء ابزار کار یک ناخن کار حرفه ای می باشد و با توجه به اینکه این کار ممکن است در طول یک روز کاری بارها تکرار شود بایستی حتما به صورت اصولی در مغز شما جریان پیدا کند.
هدف اصلی از مانیکور، این است که سطح صدف ناخن کاملا مرتب و خالی از کوتیکول و پوست های اضافه دور ناخن باشد تا بتوان بهترین و زیباترین کاشت را روی آن انجام داد. برای این کار با استفاده از عقب زن پوست ها را عقب برانید. سپس با استفاده از سر سوهان اشکی مانیکور، کوتیکول ها را از روی سطح صدف ناخن بردارید و در آخر با استفاده از نیپر، پوست های اضافه را ببرید.

خراش دادن سطح ناخن:

در این مرحله از آموزش کاشت ناخن با ژل بیلدر قصد شما این است که سطح ناخن را از حالتی که بسیار صیقلی است به حالتی تبدیل کنید که آماده چسباندن مواد روی آن باشد. برای این کار با استفاده از سر سوهان کاغذی نرم، سطح صدف ناخن را خراش دهید و مراقب باشید که سطح ناخن را فقط کمی خراش دهید. قرار نیست به صدف ناخن آسیب وارد شود.

مراحل کاشت ناخن با ژل بیلدر | آموزش قدم به قدم و حرفه ای

مرحله دوم آموزش کاشت ناخن با ژل بیلدر : تیپ گذاری

حال در آموزش کاشت ناخن با ژل بیلدر نوبت به تیپ گذاری می رسد. قبل از شروع تیپ گذاری سطح صدف ناخن ها را به ضد قارچ آغشته کنید و گام به گام مراحل بعدی را دنبال کنید.

انتخاب سایز مناسب تیپ:

سایز مناسب تیپ برای هر ناخن را انتخاب کنید و دقت کنید تیپ ها باید هم سایز ناخن باشد نه کوچکتر و نه بزرگتر. اگر تیپ اندازه ناخن را در مجموعه تیپ های خود نیافتید از تیپی استفاده کنید که کمی کوچکتر از صدف ناخن می باشد.

چسباندن تیپ:

در این مرحله از کاشت ناخن با ژل بیلدر باید تیپ را به نوک ناخن بچسبانید. برای این کار چسب را به قسمت هلالی نازکتر تیپ بزنید و تیپ را عمود به سطح ناخن نگه داشته و سپس به آرامی روی ناخن بخوابانید. جنس چسب مورد استفاده در این قسمت طوری است که سریع عمل می کند بنابراین تیپ را به مدت ۲ تا ۴ دقیقه نگه دارید تا چسب خشک شود. پس از خشک شدن چسب با استفاده از کاتر قد تیپ را به اندازه ای که مشتری می خواهد کوتاه کنید. اندازه نهایی ناخن در این مرحله مشخص می شود.

مراحل کاشت ناخن با ژل بیلدر | آموزش قدم به قدم و حرفه ای

از بین بردن خط تیپ:

همانطور که در ویدیوی این مرحله ملاحظه می کنید پس از چسباندن تیپ در محلی که تیپ روی صدف ناخن می نشیند یک پله میلیمتری ایجاد شده که با چشم مشخص است و ما به آن خط تیپ می گوییم. با استفاده از سر سوهان کاغذی، خط تیپ را از بین ببرید و سطح تیپ را خراش دهید.

مرحله سوم آموزش کاشت ناخن با ژل بیلدر : موادگذاری

حال نوبت به مواد گذاری می رسد. قبل از شروع مواد گذاری سطح صدف ناخن ها را به ضد قارچ آغشته کنید و گام به گام مراحل بعدی را دنبال کنید.
یک لایه نازک بیس کات روی ناخن بزنید و دست را زیر دستگاه یو وی قرار دهید. با توجه به برند بیس کاتی که استفاده می کنید ۳۰ تا ۶۰ ثانیه زمان کافی می باشد. با قلم تخت کار با ژل، مقداری از ژل را برداشته و روی ناخن قرار دهید. با استفاده از قلم، ژل را روی ناخن پخش کنید و دقت کنید که ژل به پوست اطراف ناخن نچسبد.
برای اینکه چسبندگی ژل مشکل ایجاد نکند و به راحتی با قلم، ژل را روی ناخن پخش کنید، از کلینزر استفاده کنید. برای این کار پد کلینزر را با کلینزر خیس کرده و قلم کلینزر را روی آن بخوابانید. با این کار و با قرار دادن قلم روی پد، کلینزر به قلم جذب می شود و همین امر چسبندگی موهای قلم را کاهش داده و کار را برای شما راحت تر می کند.

پس از اینکه فرم مواد روی ناخن به صورت دلخواه شما درآمد دست را به مدت ۶۰ تا ۹۰ ثانیه زیر دستگاه یو وی قرار دهید تا ژل روی ناخن خشک شود. حال ناخن را وارسی کنید و اگر نیاز به مواد گذاری مجدد داشتید طبق مرحله قبل، موادگذاری را انجام دهید. پس از اتمام مواد گذاری با پد آغشته به کلینزر چسبندگی سطح ناخن را از آن بگیرید. پس از طی مراحل بالا ناخن کاشته شده شما فرم اصولی و دلخواه شما را گرفته و آماده طی کردن مراحل پایانی می باشد.

مراحل کاشت ناخن با ژل بیلدر | آموزش قدم به قدم و حرفه ای

مرحله چهارم آموزش کاشت ناخن با ژل بیلدر : سوهان کشی

قبل از اینکه سراغ سوهان کشی بروید باید مطلب مهمی را خاطر نشان کنیم. پس از تمرین های مناسب در کار موادگذاری متوجه خواهید شد که هر چقدر این مرحله با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود و برای آن حوصله بیشتری خرج کنید، مرحله سوهان کشی بعد از آن بسیار راحت و کوتاه خواهد شد و عملا کار کاشت ناخن با سرعت بیشتری پیش می رود. اما در کاشت های اول قرار نیست شما به سرعت یک حرفه ای شوید و احتمالا نیاز به سوهان کشی خواهید داشت. مراحل سوهان کشی به شرح زیر است:

ابتدا با استفاده از سرسوهان استوانه دورگیر مانیکور، ناهمواری های دور کاشت را اصلاح کنید.
با استفاده از سر سوهان استوانه الماسه، سطح ناخن را فرم دهید.
در آخر هم با استفاده از سوهان دستی، فرم کنار و بالای ناخن را درست کنید.

حتماً بخوانید:
مراحل کاشت ناخن با ژل بیلدر | آموزش قدم به قدم و حرفه ای

خطرات کاشت ناخن

عوارض کاشت ناخن آیا کاشت ناخن عوارض دارد؟ شاید فکر کنید فقط چند سالی است که کاشت ناخن مد شده اما هیچ می‌دانستید زنان مصر باستان هم به‌خاطر علاقه…

مرحله پنجم آموزش کاشت ناخن با ژل بیلدر : از بین بردن ناهمواری های احتمالی

این مرحله پایانی آموزش کاشت ناخن با استفاده از بیلدر ژل می باشد. برای این کار با کمک سر سوهان کاغذی، ناهمواری های احتمالی سطح ناخن را از بین ببرید تا یک کاشت مرتب و تمیز را انجام داده باشید.

هزینه کاشت ناخن با ژل بیلدر

هزینه کاشت ناخن با ژل بیلدر با توجه به مکان سالن و متدی که اجرا می شود متغیر است اما میانگین این هزینه بین ۱۸۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان می باشد.

مراحل کاشت ناخن با ژل بیلدر | آموزش قدم به قدم و حرفه ای

مزایا و معایب آموزش کاشت ناخن با ژل بیلدر

در آموزش کاشت ناخن با بیلدر ژل، این کاشت به علت انعطاف بالایی که دارد ماندگاری بالایی را داراست و به همین علت دیرتر نیز می شکند.
سوهان کشی کمتر در این کاشت موجب سریعتر انجام شدن آن و در عین سرعت، ظرافت بالایی نیز دارد.
همچنین برای افرادی که به مواد اکریلیک (کاشت با پودر) حساسیت دارند گزینه بسیار مناسبی می باشد.
برای افرادی که بوی لیکویید در کاشت های پودری آنها را اذیت می کند گزینه بسیار مناسبی می باشد.
برای بانوان دارای ناخن های شکننده مناسب است زیرا بسیار ضخیم تر و پرتراکم تر از ژل های معمولی می باشد.
بیلدر ژل ها به دلیل استحکام فیزیکی، برای ساخت قوس در ناخن بهتر هستند.
مهمترین مزیت، تطبیق پذیری آن در ایجاد شکل ناخن و توانایی آن برای اضافه کردن قد ناخن است.
خانم هایی که دارای ناخن های ناهموار هستند می توانند برای رهایی از این ظاهر ناپسند از ژل بیلدر استفاده کنند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل و سلامت ناخن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!