جلسه شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی برگزار شد


جلسه شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی برگزار شد

در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی نواحی ایران، اعضای این شورا درباره زمان و مکان برگزاری و همچنین خطوط اصلی پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی، جلسه شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی با حضور محمد اله‌یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی، محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره، احمد صدری، حمید عسکری و منصوره ثابت‌زاده اعضای شورای سیاستگذاری برگزار شد و اعضای این شورا درباره زمان و مکان برگزاری و همچنین خطوط اصلی پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی به گفت‌وگو پرداختند.
مدیرکل دفتر موسیقی در ابتدای این جلسه به بررسی جشنواره موسیقی نواحی در دوره های اخیر پرداخت و خواستار ارتقای کمی و کیفی جشنواره درشرایط پس از کرونا شد.
در ادامه محمدعلی مرآتی، دبیر پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی نیز با اشاره به این‌که باید از مشکلات دوره‌های پیش درس بگیریم، پیشنهاد اضافه شدن یک روز به اجراهای جشنواره را مطرح کرد و گفت: ما سال گذشته به خاطر کرونا یک سری محدودیت‌ها برای اجراها داشتیم چون جان افراد برای ما اولویت داشت. حالا امسال چنانچه محدودیت‌های کرونایی کمتر بشود ، می‌توانیم روزهای جشنواره را چهار روز درنظر بگیریم و مراسم اختتامیه را در یک روز دیگر برگزار کنیم.
همچنین مرآتی درخصوص انتخاب عنوان مناسب برای جشنواره موسیقی نواحی گفت: همیشه دایه‌ای با عنوان ایران فرهنگی داشته‌ایم و حالا می‌توانیم آن را به یک سمبل تبدیل کنیم.وی عنوان «ایران فرهنگی؛ سنت‌های قومی و گفتمان‌های موسیقایی جهان اسلام» را پیشنهاد داد که اعضای شورا در ادامه این جلسه درخصوص این عنوان به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
وی در رابطه با زمان برگزاری جشنواره نیز عنوان کرد: پیشنهادی که برای زمان برگزاری جشنواره داشتیم این بود که بیاییم یک زمان‌بندی ثابت برای جشنواره بگذاریم ولی با توجه به مناسبت‌های ماه‌های قمری که هر سال تغییر می‌کند چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. ما بازه زمانی 10 روز آخر ماه آبان را در نظر گرفته‌ایم و باید برای تاریخ نهایی آن با مسئولان استان کرمان صحبت کنیم.
دبیر پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی درباره محورهای این دوره از جشنواره گفت: این جشنواره قابلیت‌های گسترده‌ای دارد و ما می‌خواهیم با دعوت از کشورهای همسایه، دوست و برادر، در یک ساز و کار علمی هنری این وحدت گفتمانی را به حضور و ظهور برسانیم. تنوع سنت‌های قومی بدون توجه به مرز سیاسی، گفتمان‌های موسیقایی جهان اسلام، طبقه‌بندی موسیقایی، رابطه‌ها و تأثیرات متقابل موسیقایی بین اقوام مختلف و عناصر موسیقایی مشترک، محورهای پیشنهادی این دوره از جشنواره موسیقی نواحی است.
در ادامه این جلسه سایر اعضای شورا به بیان دیدگاه های خود در ارتباط با این دوره از جشنواره پرداختند و گفتگوهای بیشتر به جلسات آتی شورای سیاستگذاری موکول شد.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق