وقوع آتش سوزی‌های جنگلی در بخش‌هایی از اروپا


وقوع آتش سوزی‌های جنگلی در بخش‌هایی از اروپا

در بحبوحه موج گرما در اروپا، موجی از آتش سوزی‌های جنگلی بخش‌هایی از این قاره را فرا گرفته است.

موجی از آتش سوزی‌های جنگلی بخش‌هایی از اروپا را فرا گرفته است و آتش نشانان روز چهارشنبه در بحبوحه موج گرمای غیر عادی که مقامات مسئول آن را با تغییرات آب و هوایی مرتبط می‌دانند، با آتش سوزی‌ها در پرتغال، اسپانیا و جنوب فرانسه مقابله کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، در کشور پرتغال، «آندره فرناندس» فرمانده دفاع مدنی گفت آتش سوزی‌های متعدد موجب تخلیه بیش از ۶۰۰ نفر شده است.

وی افزود حدود ۱۲۰ نفر به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشتند و دو نفر - یک غیر نظامی و یک آتش نشان - دچار جراحات جدی شدند.

هواپیما‌های آتش نشانی به هزار و ۳۰۰ آتش نشان کمک کردند با بدترین آتش سوزی‌ها در منطقه مرکزی پرتغال مبارزه کنند. این در حالی است که هزار نفر دیگر برای تحت کنترل درآوردن سایر آتش سوزی‌ها تلاش کردند.

موج گرما در اروپا همچنین در اسپانیا و فرانسه - و در ترکیه در آنسوی دریای مدیترانه - موجب آتش سوزی‌هایی شده است.

بنا بر اعلام سازمان خدمات اورژانس منطقه ای، بیش از ۸۰۰ آتش نشان با دو آتش سوزی جنگلی در منطقه خارج از بوردو در جنوب غربی فرانسه مقابله کردند.

این سازمان اعلام کرد حدود شش هزار و ۵۰۰ نفر از زمین‌ها و روستا‌ها در این منطقه جنگلی تخلیه شده اند. شمار افرادی که در این آتش سوزی‌ها دچار جراحت شده اند، مشخص نیست. بر اثر این دو آتش سوزی بیش از هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های منطقه نابود شده است.

بیش از ۴۰۰ نفر روز سه شنبه به علت آتش سوزی جنگلی که سه هزار و ۵۰۰ هکتار را در غرب اسپانیا فرا گرفته است، تخلیه شدند.

مقامات اتحادیه اروپا هفته گذشته با صدور هشداری، اعلام کردند تغییرات آب و هوایی علت تابستان بسیار خشک و گرم کنونی در این قاره است و از مقامات محلی خواستند خود را برای آتش سوزی‌های جنگلی آماده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی