دادکان: نوع برخورد فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ درست نیست/ سجادی به کمیته ملی المپیک می‌رود و جایش را یک سیاسی خواهد گرفت!


دادکان: نوع برخورد فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ درست نیست/ سجادی به کمیته ملی المپیک می‌رود و جایش را یک سیاسی خواهد گرفت!

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: در آینده نه چندان دور وزیر ورزش از اینجا به کمیته ملی المپیک می‌رود و بعد فرد سیاسی که به جایش بیاید، دولت از وی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ محمد دادکان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال پیرامون حضور وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی در قطر اظهار داشت: در جلسات آقای سجادی وقتی اعلام می‌کند من با دستور آقای رئیس جمهور به قطر رفته‌ام، خیلی راحت است که همه مسائل را باز کنند و بگویند؟ مگر علیه شرع و عرف مردم است؟ وقتی به قطر رفت و آمد، همین رسانه‌ها به انضمام وزیر محترم ورزش تمام این شایعات پیچید. ماحصل سفر وزیر ورزش با دستور رئیس جمهور به قطر چه بود؟ ایجاد تضاد در تیم ملی!

وی در ادامه بیان داشت: خیلی مشکلات در ورزش کشور داریم. من نفی کسی را نمی‌خواهم بکنم؛ مگر در وزنه‌برداری و کشتی، در کاراته و تکواندو نیست؟ شرح وظایف وزیر ۶ مورد است؛ اول تعامل با کمیته المپیک، بعد رسیدگی به وضعیت استقلال، پرسپولیس و فدراسیون‌های فوتبال و کشتی، بقیه فدراسیون‌ها هم یک فاز است. شما حالا ببینید در این موارد که ذکر کردم کدام‌شان مشکل ندارد؟

دادکان درباره حل مشکلات فدراسیون فوتبال عنوان داشت: مشکل را حل کنند نه دخالت. نه دخالت نیست. من باید با مدیریت ورزش کشور هماهنگی داشته باشم به عنوان رئیس یک فدراسیون اما دلیل نمی‌شود به من تحمیل کنند. من می‌توانم مشورت کنم و آنها من را حمایت کنند و بهترین راهکار را برای فوتبال صورت دهم.

او در رابطه با دخالت وزارت‌خانه در بحث کادرفنی تیم ملی گفت: باید این موضوع را از بازیکنان بپرسید و ببینید که این فدراسیون نیاز به حمایت دارد یا دخالت؟ اصلا شما یک فردی در این فدراسیون دیدید در دوره‌ای که رئیس فدراسیون رفته و سرپرست آمده، یک حرفی بزند که به دل مردم بنشیند. هر چه گفته یک شایعه درست شده.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تصریح داشت: حالا من یک‌مطلبی را بگویم؛ در دوره خود ما، تیم را اولین سفر بعد از صعود به جام‌جهانی به باقر شهر بردیم. جمعیتی آن جا استقبال کردند. دومین سفر که قرار بود به مشهد مقدس برویم همان در خلال باقرشهر تا مشهد ۷، ۸ روز فاصله نبود، شروع کردند که مربی ایرانی باید روی نیمکت باشد و با این مربی نباید به جام جهانی برویم. کی گفت؟ کی کرد؟ بخشی از رسانه‌ها و وزارت ورزش. حالا رسانه‌ها با ورزش آشنایی دارند، آن موقع فردی که سرپرست وزارت ورزش بود خدا شاهد است اصلا نمی‌دانست ورزش چیست اما مورد حمایت رئیس جمهور بود. الان که آدم ورزشی در راس کار آمده، اصلا دوست ندارد حرفی بزند!

دادکان در مورد آینده سجادی تأکید داشت: من به شما این را می‌گویم و بعدا می‌گویند آقای دادکان باز هم نوسترآداموس شد و یک حرفی زد؛ شما به راحتی می‌بینید که در آینده نه چندان دور وزیر ورزش از اینجا به کمیته ملی المپیک می‌رود. این حرف من خاطرتان باشد. بعد فرد سیاسی که به جایش بیاید دولت از وی حمایت می‌کند و می‌گوید دیدید ورزشی‌ها را گذاشتیم هیچ کاری نتوانستند بکنند و کلا دعوا بود؟ ایشان (حمید سجادی) هم می‌رود کمیته ملی المپیک. خب چرا؟ مگر ما می‌خواهیم با ورزش بازی کنیم؟

وی در ادامه اذعان داشت: مگر آمار و آرزوهای مردم همین است که هر روز صبح از خواب که بیدار می‌شوند خبرهای ناشایست و خبرهای مشمئز‌کننده و تلخ را بشنوند. بابا پس کی برق شادی باید به جامعه ما برگردد؟ کی باید مردم ما خوشحال باشند؟ یک فوتبال که اینقدر اثربخشی دارد شما ببینید ما چیکارش کردیم. آقای اسکوچیچ به عنوان سرمربی ایران است، خب بابا به او احترام بگذارید.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ابراز داشت: یک آقایی که سرمربی تیم ملی ایران بوده، شما این را آوردید، نمی خواهید بگویید برود. این چه طرز برخورد است؟ او در هواپیماست و دارد به ایران می آید، خب بگذارید بیاید و خودش را به کمیته فنی دعوت کنید. اگر مطلبی دارید به او بگویید. وقتی نخواستید با احترام بگویید برو. مرام و مکتب و دین و ایرانی بودنمان اجازه نمی دهد این رفتارها را بکنیم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: زمان من هم با برانکو این کار را کردند. برانکو اصلا به ایران نیامد و از آلمان به کشورش رفت. چرا؟ خب اجازه بدهید از خودش دفاع کند. می گویند صلاحیت ندارد. اصلا معنای صلاحیت در ادبیات ما را می‌دانند؟ وقتی می گوییم یک نفر صلاحیت ندارد، خیلی حرف پشت آن است. چه جلسه ای است که سرپرست فدراسیون و مدیر تیم ملی از طریق فضای مجازی در آن شرکت کردند؟ خب بروید بنشینید و یک تصمیم بگیرید و اعلام کنید.

او در خصوص برکناری سرمربی کروات تیم ملی خاطرنشان ساخت: من جای مسئولان فدراسیون نیستم که نظر بدهم. حرف من این است که این نوع برخورد درست نیست. اگر هم آقای اسکوچیچ را نمی خواستند اینگونه نباید او را برمی داشتند. شما تضمین می دهید که با فرد دیگری در جام جهانی موفق شود؟

دادکان پیرامون این بحث بیان داشت: وقتی شما چنین تضمینی را ندارید، چه باید کرد؟ اصلا نهاد ریاست جمهوری بگوید، وزارت ورزش بگوید. مجلس که در همه کار دخالت می کند و بازدهی دخالت‌هایش هم در حد صفر بوده، تضمین می‌دهد که دخالتش در فوتبال موثر است؟ ما خودمان را چطور به دنیا نشان می‌دهیم. همه دنیا ما را به سخره گرفته اند؛ این که سرمربی‌مان روی هواست و او را نمی‌خواهیم ورد زبان‌شان شده.

وی در ادامه عنوان داشت: علی دایی، جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی را خوب می‌شناسم؛ همه آنها برای فوتبال زحمت کشیدند و سابقه خوبی دارند اما در این موقعیت همین آقای اسکوچیچ را ترجیح می‌دهم. اگر من بودم همین مربی را تا جام جهانی حفظ می‌کردم. اما اگر به من می‌گفتند ایشان می‌خواهد برود، می گفتم خوب برخورد کنید و بعد برود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تصریح داشت: در این موقعیت که خیلی‌های دیگر ثبت نام کردند و رفتند، برخی تصور می‌کردند که من می‌خواهم ثبت نام کنم. خداراشکر به آن چیزی که برایم اصول بوده، پایبند هستم و هیچ زمان از آن جدا نشدم. آن‌هایی که گناه ما را هم شستند و گفتند ثبت نام می‌کند، این اتفاق برای ما نیفتاد.

وی در پایان گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: این‌هایی که ثبت نام کرده‌اند، اول از همه جلوی آینه بایستند و به خودشان جریان سلطان محمود را بگویند. این که آیا می‌توانم چنین کاری انجام بدهم یا نه؟ من می‌توانم پول بیاورم؟ من می‌توانم اتوریته داشته باشم که حرفم را گوش بدهند؟ پیشکسوتان، جوان‌ترها و هیات‌ها باید مرا قبول داشته باشند. همین که من انتخاب شوم و پشت میز بنشینم ملاک است؟ که چه بشود؟ خدمت به جامعه مهم است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت