از قبولی 100 درصدی متقاضیان ریاضی در کنکور امسال تا اعلام زمان آغاز ترم تابستان دانشگاه‌ها


از قبولی 100 درصدی متقاضیان ریاضی در کنکور امسال تا اعلام زمان آغاز ترم تابستان دانشگاه‌ها

دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بودند.

دانشگاه ها در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود که در ادامه می خوانید.

تفاوتی میان دختران و پسران برای شرکت در آزمون‌های سمپاد نیست

الهام یاوری گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به رشته‌های علوم پایه، طرح رصد دانش آموزان متوسطه اول را برای گرایش به رشته‌های علوم پایه و انسانی انجام می‌دهیم تا آن‌ها با ارزش، چالش‌ها و زیبایی‌های این رشته‌ها آشنا شوند.

او گفت: انتخاب رشته از عوامل بسیار متعددی پیروی می‌کند که همه آن‌ها به دست سازمان نیستند.

او گفت: هیچ تفاوتی بین دختران و پسران برای شرکت در آزمون‌های سمپاد وجود ندارد و آن‌ها همچنان برابر هستند.

متقاضیان رشته ریاضی ۱۰۰ درصد در کنکور قبول خواهند شد

عبدالرسول پور عباس گفت: ۱۴۰ هزار داوطلب رشته ریاضی در کنکور سراسری امسال شرکت کردند. ۲۵۰ هزار صندلی خالی در این رشته وجود دارد لذا طبیعی است که آنها هر رشته‌ای را که بخواهند قبول خواهند شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: قبولی داوطلبان رشته ریاضی در دانشگاه‌های برتر کشور به نمره قبولی آن‌ها بستگی دارد، اما قبولی آن‌ها در سایر دانشگاه‌ها ۱۰۰ درصد تضمینی است.

او گفت: رقابت میان داوطلبان در صندلی‌های خاص دیده می‌شود، ظرفیت برخی از رشته‌ها را هر چه اعلام قبولی کنیم تکمیل نخواهند شد، یعنی هم اکنون ظرفیت بالایی برای پذیرش داوطبان در دانشگاه‌ها داریم.

تحصیل ۱۰۰ هزار دانشجو از ملیت‌های مختلف در دانشگاه‌های ایران

هاشم داداش پو گفت: در حال حاضر جابجایی دانشجویان در سطح دنیا بسیار گسترده است و ایران از جمله کشورهایی است که در جابجایی علمی سهم خوبی دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی از ملیت‌های مختلف در دانشگاه‌های ایران تحصیل می کنند که ۱.۵ درصد مجموع دانشجویان بین المللی در جهان است.

گردش مالی حاشیه‌ای را در کنکور شاهد هستیم

عادل پیغامی گفت: کارکرد کنکور در سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها با اقتصاد همراه است.

او گفت: بخشی از این اقتصاد در سبد معیشتی خانواده‌ها خود را نشان می‌دهد که باید بودجه‌ای را برای موفقیت فرزندان خود در کنکور و کسب موقعیت‌های شغلی مناسب اختصاص دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر گردش مالی اقتصاد در کنکور مناسب باشد، اهداف کلان و ملی محقق خواهند شد؛ در غیر این صورت هزینه‌هایی از بودجه خانوار و کشور صرف خواهد شد.

او گفت: در طول چند دهه اخیر گردش مالی حاشیه‌ای و بسیار بزرگ را در مسائل کنکور شاهد بوده ایم که بر بودجه کشور، آموزش و پرورش و خانواده‌ها تحمیل کرده که به عنوان صنعت کنکور نامیده می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گردش مالی اقتصاد در حوزه کنکور ارتقای استاندارد در حوزه آموزش عالی را به همراه ندارد و حتی باعث بهبود استاندارد‌های سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها نیز نمی‌شود.

پیغامی گفت: گردش مالی اقتصادی کنکور به نفع عده‌ای و به ضرر خانواده‌ها و اهداف کلان تعلیم و تربیتی کشور است.

او گفت: هر زمانی در اندیشکده‌ها و مجلس، دولت و اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی که پیرامون کنکور بحث می‌شود، منافع متولیان محدود و انگشت شماری که گردش مالی بسیار بزرگ را از اقتصاد کنکور به خود اختصاص داده اند به خطر می‌افتد و بدون توجه به مزیات کنکور برای خانواده‌ها و تعلیم و تربیت و بودجه کشور تنها به منافع خود فکر می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی متولیان کنکور هزینه‌هایی در شبکه‌های مجازی می‌کنند تا تصمیماتی که به نفع کشور گرفته می‌شوند را مخدوش کنند؛ چرا که منافع خود را در خطر می‌بینند.

زمان آغاز ترم تابستان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

ترم تابستانی دانشگاه‌های کشور امسال متفاوت‌تر از دو سال گذشته برگزار خواهد شد.

در طول دو سال گذشته شاهد برگزاری کلاس‌های دانشجویان به شیوه مجازی با وجود شیوع ویروس کرونا بوده ایم، اما پس از تعطیلات نوروز وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاعیه رسمی حضوری شدن کلاس‌های درس را برای تمام مقاطع تحصیلی به دانشگا‌ها ابلاغ کردند.

دانشگاه‌ها به تبع با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به اجرایی سازی این مصوبه اقدام کردند تا ضربه‌ای به آموزش عالی کشور و کیفیت سطح یادگیری دانشجویان وارد نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...