کشف سکه عتیقه با ارزش میلیاردی در پردیس/ عکس


فارس نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از دستگیری فردی که قصد داشت سکه یک هزار و ۲۰۰ ساله را در فضای مجازی به فروش برساند، خبر داد.

سرهنگ بهزاد عبدیان فرمانده انتظامی شهرستان پردیس صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وقوع سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت می شود، اهمیت ویژه ای دارد اظهار کرد: عدم رعایت نکات ایمنی و پیشگیرانه مهمترین عامل سو استفاده سارقان است.

وی در ادامه به وقوع سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان پردیس و پیگیری موضوع توسط پلیس اشاره کرد و گفت: ماموران کلانتری ۱۱پردیس حین گشت زنی در سطح حوزه به حرکات یک نفر که در کنار خودرو پارک شده(کوییک) درحال پرسه زنی و شکستن شیشه بود مشکوک شده و او را زیر نظر قرار دادند.

عبدیان افزود: این مرد با اقدامات صورت گرفته دستگیر و در تحقیقات پلیس به ۷ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارق سابقه دار با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانوتی به مراجع قضایی معرفی شد.

این مقام نظامی به شهروندان توصیه کرد هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را توجه داشته باشند و خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل، قفل مرکزی، دزدگیر قفل پدال و قفل فرمان مجهز کنند تا امکان سرقت از سارقان سلب شود.

سکه عتیقه از فضای مجازی سر درآورد

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس در ادامه از دستگیری فردی که اقدام به فروش شیء عتیقه (سکه قیمتی) در فضای مجازی پردیس کرده بود خبر داد و اظهار کرد: بدنبال انجام اقدامات اطلاعاتی پلیس فتای شهرستان و رصد فضای مجازی، فردی که در زمینه فروش اشیاء عتیقه در فضای مجازی فعالیت می کرد توسط ماموران پلیس فتای شهرستان دستگیر شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتای این فرماندهی با تلاش مستمر و رصد فعالیت این فرد موفق شدند وی را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کنند.

عبدیان با بیان اینکه در بازرسی از منزل این فرد سکه قیمتی کشف و ضبط شد افزود: برابر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی و استعلام بعمل آمده سکه کشف شده قدمت تاریخی داشته و مربوط به یک هزار و ۲۰۰ سال قبل بوده است.

کشف سکه عتیقه با ارزش میلیاردی در پردیس/ عکس

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس اذعان کرد: کارشناسان برآورد ریالی سکه کشف شده را میلیاردی تخمین زده اند.

وی عنوان کرد: متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

عبدیان ابراز کرد: از شهروندان درخواست داریم تا در صورت اطلاع از اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید:

کشف اشیاء عتیقه ۵ هزار ساله در چالوس

نامه ۸ بندی معاون میراث فرهنگی به نمایندگان مجلس: طرح «استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج‌ها» نهضت حفاری غیر قانونی ایجاد می‌کند/ از طرح انصراف دهید

47231

کد خبر 1651422

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی