شورای نگهبان مرعوب اشخاص و سیاسیون نمی شود


 شورای نگهبان مرعوب اشخاص و سیاسیون نمی شود

جوکار ضمن تاکید بر اینکه این شورا مرعوب اشخاص و سیاسیون نخواهد شد، گفت: نماینده ها و کاندیداها باید بیش از دیگران التزام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مهدی جوکار» ظهر امروز (24 تیر ماه) در سخنرانی پیش از نماز جمعه این هفته یاسوج با تبریک میلاد امام هادی علیه السلام و تبریک عید غدیر، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام در حجه الوداع کامل شدن دین را با ابلاغ امامت و ولایت مولا علی علیه السلام اعلام کردند، خداوند متعال نعمت ولایت را به قومی که صلاحیت آن را داشته باشد، اعطا می کند و بیش از چهار دهه نعمت ولایت با وجود خدشه ها و تهدیدها وجود داشته است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به ۲۶ تیر ماه، سالروز تاسیس نهاد مهم شورای نگهبان که ابداع امام خمینی (ره) است اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان سه وظیفه پاسداری از قانون اساسی، حفاظت از جمهوریت نظام و اسلامیت نظام را بر عهده دارد و این وظایف مورد تایید امامین انقلاب است.

وی ضمن تاکید بر اینکه اگر مصوبات مجلس به تایید شورای نگهبان نرسد اعتباری ندارند، افزود: یکی از تاییدهای مهم شورای نگهبان طرح رتبه بندی معلمان توسط شورای نگهبان با رفع ابهام آن بود.

جوکار خاطرنشان کرد: به اذعان دلسوزان گام های موثری توسط این نهاد برداشته شده و عملکرد در حوزه ها نظارت بر انتخابات، بررسی صلاحیت افراد و نظارت بر حسن اجرای انتخابات توسط مجریان است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شورای نگهبان چون عام و موثر است مورد خدشه معاندین قرار گرفته و کاملا تکلیف محور عمل می کند، ادامه داد: مصلحت اندیشی که در برخی سازمان ها مشاهده می شود در این نهاد وجود ندارد و تنها به قانون و فرمایشات رهبر معظم انقلاب نگاه می کند.

وی سه شاخص اعتقاد و التزام به اسلام، قانون و ولایت فقیه را از وظایف مهم شورای نگهبان دانست و افزود: در بعد شریعت اسلام همه کسانی که در انتخابات شرکت می کنند، ملزم به رعایت این موضوع هستند، اما در بعدهای دیگر گاهی نیاز به تذکر و یادآوری به افراد هستیم.

جوکار با بیان اینکه این دفتر همچون گذشته با تکلیف محوری و رعایت چهارچوب های قانونی عمل می کند، بیان داشت: شخصیت هایی همچون افراد گذشته و فعلی برای ورود به انتخابات باید شاخص های لازم را داشته باشند و صرف اینکه تصور شود در یک دوره حضور داشته‌اند کفایت نمی‌کند و باید همه شاخص ها را داشته باشند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه این شورا مرعوب اشخاص و سیاسیون نخواهد شد، خاطرنشان کرد: نماینده ها و کاندیداها باید بیش از دیگران التزام داشته باشند.

وی تصریح کرد: اردوکشی های پیش از انتخابات خلاف قانون بوده و اگر از امروز فضا انتخاباتی شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و این شامل نماینده های فعلی و کاندیداها می شود.

جوکار اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و تمام فرامین رهبری را برای شورا حجت دانست و اظهار کرد: نماینده هایی که در برخی موارد از فرمایشات رهبری عبور کنند و یا بی اثر کنند، بدون شک در بررسی صلاحیت آنها لحاظ خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این تصور مبنی بر اینکه نماینده های فعلی اظهارات آنها مورد بررسی قرار نمی گیرد اشتباه است، گفت: تمام این نظرات لحاظ خواهد شد و بی اثر کردن فرامین رهبری در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تکلیف محور خواهیم بود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر