چرا ایلان ماسک می‌گوید تسلا هرگز گوشی نخواهد ساخت؟


چرا ایلان ماسک می‌گوید تسلا هرگز گوشی نخواهد ساخت؟

وقت که بازار شایعه‌ها در مورد گوشی تسلا بالا گرفته بود، ایلان ماسک با انتشار یک توییت تمام این اخبار را دروغ خواند؛ اما چرا تسلا گوشی هوشمند نخواهد ساخت و ماسک چه چیز دیگری در ذهن دارد؟در فضای مجازی شایعات زیادی پیرامون گوشی تسلا وجود دارد، اما...

وقت که بازار شایعه‌ها در مورد گوشی تسلا بالا گرفته بود، ایلان ماسک با انتشار یک توییت تمام این اخبار را دروغ خواند؛ اما چرا تسلا گوشی هوشمند نخواهد ساخت و ماسک چه چیز دیگری در ذهن دارد؟

در فضای مجازی شایعات زیادی پیرامون گوشی تسلا وجود دارد، اما چیزی که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در گذشته به آن اشاره کرده، خیلی فراتر و بزرگتر از یک گوشی هوشمند است. شاید خیلی از مردم بر این گمان باشند که شرکتی که تا کنون لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند مختلفی را به فروش رسانده، ساخت یک گوشی هوشمند قدم بعدی آن شرکت بوده که یک فرضیه کاملاً منطقی است؛ این دقیقاً همان شایعه‌هایی است که در فضای مجازی و اینترنت وجود دارد و ظاهراً مدل گوشی تسلا را هم Pi Phone نامیده‌اند.

سال گذشته یک ویدیویی در یوتیوب منتشر شد که نشان می‌دهد چگونه گوشی تسلا از طریق اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به اینترنت متصل می‌شود و چگونه می‌توان از طریق آن ماشین تسلا را کنترل کرد و حتی به این امر اشاره داشته که چطور کاربر می‌تواند با ذهنش گوشی تسلا را کنترل کند. شما می‌توانید ویدیو یاد شده را در این لینک تماشا کنید. علاوه بر تمام موارد گفته شده، از دیگر ویژگی‌هایی که برای گوشی تسلا شایعه شده است می‌توان به دوربین‌های دید در شب، شارژ خورشیدی و قابلیت‌های استخراج ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

حالا اگر تمام این قابلیت‌ها در یک گوشی از نظر شما کاملاً رویایی به نظر می‌رسد، باید تأیید کنیم که واقعاً کل این ایده گوشی تسلا یک رویا است. ویدیویی که در بالا به آن اشاره کردیم توسط یک استودیو به نام ADR Studio Design ساخته و منتشر شده، بنابراین تمام محتواهای نمایش داده شده در آن غیر رسمی است؛ اگرچه قبلاً شایعاتی مبنی بر عرضه گوشی تسلا در سال 2022 میلادی پخش شده بود، اما طبق گزارش‌هایی که توسط منابع معتبر منتشر شدند، تمام این شایعات بی اساس بوده و فقط در فضای مجازی مانند یوتیوب و توییتر وجود دارد.

با این تفاسیر، آیا رویای ساخت گوشی تسلا هرگز به حقیقت تبدیل نخواهد شد؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال تا انتهای مطلب با گجت نیوز همراه باشید.

سال گذشته بحث‌های زیادی راجع به گوشی تسلا وجود داشت

چرا ایلان ماسک می‌گوید تسلا هرگز گوشی نخواهد ساخت؟چرا ایلان ماسک می‌گوید تسلا هرگز گوشی نخواهد ساخت؟

هیچ کس نمی‌تواند به طور قطع بگوید که تسلا هرگز در آینده به ساخت گوشی‌های هوشمند فکر نخواهد کرد، اما ایلان ماسک راجع به این موضوع صحبت‌هایی را انجام داده است. در سپتامبر سال 2020، ماسک یک توییت منتشر کرد و در آن گفت که به هیچ وجه تسلا اقدام به ساخت گوشی و ساعت‌های هوشمند نخواهد کرد و حتی آنها را تکنولوژی دیروز خطاب کرد. ماسک به جای تمرکز بر سخت افزارهای قدیمی مانند گوشی‌های هوشمند، به چیزی اشاره کرد که از نظر او تکنولوژی آینده است و نیورالینک – Neuralink نام دارد.

شاید برای خیلی از افراد این سؤال پیش بیاید که چطور نیورالینک، شرکتی که توسط ایلان ماسک و مکس هوداک تأسیس شده و در زمینه واسط مغز و ماشین – Brain Machine Interface فعالیت دارد، را می‌توان با چیز پیش پا افتاده‌ای مانند گوشی‌های هوشمند مقایسه کرد؟ فقط می‌توان گفت که ایلان ماسک برنامه‌های بزرگی برای واسط مغز و ماشین دارد، که می‌توان آن‌ها را در مغز کاشت و به افراد اجازه می‌دهد کامپیوترها را با ذهن خود کنترل کنند.

اگرچه ممکن است نیورالینک برای خیلی‌ها بیش از حد آینده‌نگرانه یا دور از ذهن به نظر برسد، اما سال گذشته این شرکت در یک ویدیو کوتاه نشان داد که بازی کردن با واسط مغز و ماشین چه حسی دارد. این ویدیو که در یوتیوب منتشر شد یک میمون را نشان می‌داد که با استفاده از ذهن خود در حال MindPong بازی کردن بود و تعامل با بازی به سادگی با تصور حرکات دست انجام می‌شد.

به این زودی‌ها به گوشی‌های هوشمندی که توسط ذهن کنترل می‌شوند فکر نکنید

چرا ایلان ماسک می‌گوید تسلا هرگز گوشی نخواهد ساخت؟چرا ایلان ماسک می‌گوید تسلا هرگز گوشی نخواهد ساخت؟

واسط‌های سخت‌افزاری فیزیکی همیشه مانعی بودند که انسان را از تعامل دقیق‌تر با دستگاه‌ها خود باز می‌داشتند، اما با این حال واسط مغز و ماشین پتانسیل این را دارد که محدودیت‌ها را کنار گذاشته و انسان را به معنای واقعی کلمه با ماشین‌ها یکی کند. در حالی که ممکن است این فناوری برای طرفداران فرهنگ سایبرپانک یک مفهوم جذاب باشد، اما هنوز برای عرضه انبوه زود است.

در میان لیست طولانی نیورالینک از برنامه‌های امیدوارکننده واسط مغز و ماشین، استفاده در زمینه پزشکی اولویت کمتری دارند. در واقع، کمک به افراد دارای نقص جسمی در استفاده از رایانه اولین چیزی است که نیورالینک روی آن تمرکز خواهد داشت.

ایلان ماسک ادعا کرد که ایمپلنت‌های مغزی نیورالینک به زودی قادر خواهد بود بیماری‌های مختلف پزشکی، مانند از دست دادن حافظه معمولی گرفته تا نابینایی و آسیب‌های جدی مغزی را درمان کند. صد البته که نورالینک قبل از رسیدن به اهدافش با کلی موانع اخلاقی و قانونی پیش رو بوده به خصوص که آزمایش‌های بحث‌ برانگیز آن متخصصان پزشکی را نگران کرده است.

سؤال اصلی این است: آیا واسط‌های مغز و ماشین نیورالینک در صورت موفق بودن کاربردهای پزشکی آن به سمت استفاده تجاری خواهد رفت؟ در پاسخ باید گفت که احتمال زیادی وجود دارد. از اینها گذشته، طبق گزارش فوریس هم اکنون بیش از 205 میلیون دلار توسط سرمایه‌گذاران روی نیورالینک سرمایه گذاری شده است؛ اما با این حال نباید به این زودی‌ها انتظار این فناوری را داشته باشیم.

منبعSlashGear

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان