خودروی تیبا فقط تا آخر تیر تولید می‌شود


خودروی تیبا فقط تا آخر تیر تولید می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید تیبا و سمند تا آخر تیرماه خبر داد و گفت: این خودروها فقط تا آخر ماه جاری تولید خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی امین امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی برگزیدگان روز صنعت با وزیر صمت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز با سازمان ملی استاندارد گفت: امروز در این جلسه در مورد گواهی کنترل کیفیت، این گواهی تاثیری در رفع ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای تیبا و سمند ندارد.

وی با اشاره به خودروی تیبا، سمند و ۴۰۵ که از قبل اعلام شده بود که این خودروها باید کاهش تولید و توقف تولید داشته باشند، گفت: این خودروها دارای پلتفرم قدیمی هستند که خیلی قابلیت ارتقا ندارند و نمی‌توان کیفیت را در این محصولات را ارتقا داد.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: بنابراین باید به سمت توقف تولید این محصولات حرکت کرد و براساس توافقی که با سازمان استاندارد انجام شده مقرر شد، خودروهایی که از قبل سفارش‌گذاری آنها انجام شده و تعداد آنها نیز مشخص است، تعهداتشان توسط خودروسازان انجام شود.

فاطمی امین بیان داشت: بر اساس تعهدات انجام شده مقرر شد، سقفی برای این خودروها که قرار است دیگر تولید نشود، اعلام شود تا بر اساس آن خودروسازها تعهدات قبلی خود را انجام دهند و تعهدات جدیدی را قبول نکنند، البته رقم دقیقی در این خصوص ندارم، ولی به نظر می‌رسد، برای تیبا سقف تولید ۳۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس توافق انجام شده خودروهای تیبا، سمند و ساینا دیگر تولید نمی‌شود و ثبت‌نام نخواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی