جو بایدن در منطقه چه می خواهد؟!/ تنها راه ایران برای خنثی سازی طرح شوم آمریکایی - اسرائیلی


جو بایدن در منطقه چه می خواهد؟!/ تنها راه ایران برای خنثی سازی طرح شوم آمریکایی - اسرائیلی

سفر چهار روزه جو بایدن به منطقه با فرود هواپیمای او در فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو، در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی برای استقبال از وی صف کشیده بودند، آغاز شد. او پس از بازدید از سرزمین های اشغالی در پروازی مستقیم از اسرائیل راهی عربستان سعودی شد که...

جو بایدن در منطقه چه می خواهد؟!/ تنها راه ایران برای خنثی سازی طرح شوم آمریکایی - اسرائیلی

نواندیش-آریا سعادتمند: سفر چهار روزه جو بایدن به منطقه با فرود هواپیمای او در فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو، در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی برای استقبال از وی صف کشیده بودند، آغاز شد.

او پس از بازدید از سرزمین های اشغالی در پروازی مستقیم از اسرائیل راهی عربستان سعودی شد که این خود حاوی پیام مهمی بود چرا که برای نخستین بار است یک رئیس جمهور آمریکا با پروازی مستقیم از اسرائیل به ریاض میرود.

نوع سازماندهی برنامه سفر همزمان با صدور مجوز عبور هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی عربستان که اتفاقا با استقبال جو بایدن همراه شد، نشان می دهد مهم ترین هدف رئیس جمهوری آمریکا از این سفر پیگیری ادامه روند قراداد ابراهیم یا همان عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل است، قراردادی که اگرچه مهم ترین دستاورد سیاست خارجی ترامپ نامیده می شد اما جزو آن دسته از سیاست هایی است که دموکرات و جمهوری خواه بر سر آن اتفاق نظر دارند.

بدون شک جو بایدن نیز به دنبال ادامه آن روند و پایان کار با اعلام عادی سازی روابط سعودی و اسرائیل است، اتفاقی که شاید فعلا به دلیل برخی ملاحظات ریاض به صورت علنی ممکن نباشد اما در پشت پرده جربان دارد و احتمالا شاهد گرم تر شدن روابط اسرائیل و سعودی خواهیم بود.

در این بین گرم شدن روابط اعراب و اسرائیل تنها حلقه محاصره بر ایران را تنگ تر خواهد کرد و در این شرایط است که فعال شدن دیپلماسی منطقه ای ما و از سرگیری روابط رسمی با ریاض اهمیت دو چندانی پیدا می کند، پاتک به این تک آمریکایی و اسرائیلی تنها با بهبود روابط منطقه ای با ریاض و ابوظبی ممکن خواهد شد و دستگاه دیپلماسی ما باید این موضوع را جدی بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل