انتشار کتاب «چهل حدیث از حضرت علی (ع)» به زبان اسپانیولی


انتشار کتاب «چهل حدیث از حضرت علی (ع)» به زبان اسپانیولی

مؤسسه فرهنگی وهنری اندیشه شرق در آستانه عید غدیر خم، کتاب «چهل حدیث از حضرت علی(ع)» را به زبان اسپانیولی منتشر و در کشورهای مقصد توزیع کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «چهل حدیث از حضرت علی (ع)» به زبان اسپانیولی توسط مؤسسه فرهنگی وهنری اندیشه شرق چاپ و منتشر شد. حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی، مدیر این مؤسسه با اعلام این خبر به تسنیم گفت: جامعه مسلمانان در آمریکای لاتین اعم از تازه مسلمانان و غیر آنان نیاز مبرمی به شناخت پیشوایان معصوم و الگو پذیری از آنها دارند. شکست و انحطاط روزافزون فرهنگ غربی و در نتیجه ناامیدی وسرخوردگی مردم مظلوم جهان از مکاتب بشری و مادی‌گرای غربی و شرقی، اهمیت این موضوع را دوچندان کرده است. معرفی چنین شخصیت‌های درخشانی برای مردم جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان از اهمیت والایی برخوردار است.

وی ادامه داد: مطالعه و بررسی عوامل رشد روزافزون اسلام‌گرایی در این جوامع نشان می‌دهد، یکی از عوامل جذابیت اسلام برای غیرمسلمین وجود الگوهای والای انسان‌های تربیت شده در مکتب وحی است. شخصیت امیرالمومنین، علی علیه السلام یک شخصیت محبوب بین‌المللی و بین‌الادیانی است. اندیشمندان دیگر ادیان و همه مذاهب اسلامی درباره این وجود نورانی کتاب‌ها و مقالات ارزشمندی را به رشته تحریر در آورده‌اند.

ربانی تصریح کرد:‌ یکی از اندیشمندان مسیحی به نام جرق جرداق چندین جلد کتاب در باره مولای متقیان نوشته است،‌ این نویسنده می‌گوید‌ که علی(ع) مختص به همه انسان‌هاست و اختصاص به مسلمانان ندارد.

وی درباره این 40 حدیثی که در این کتاب گردآوری شده است، افزود: در این مجموعه حدیثی از بین سخنان گهربار اولین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت علی علیه السلام، 40 حدیث انتخاب و توسط من به زبان اسپانیولی ترجمه شده است. ویراستاری این اثر را شیخ مصطفی السالوادوری انجام داده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان