داماد 12 ساله کرمانی پدر هم شد! / عروس 17 ساله است! + عکس های باورنکردنی


داماد 12 ساله کرمانی پدر هم شد! / عروس 17 ساله است! + عکس های باورنکردنی

کوچکترین داماد کرمانی در سن 13 سالگی پدر هم شد .

بهزاد کارگر است و به دلیل سن و سال کم و جثه کوچکش به سختی کار پیدا می کند و بسیاری از روزها بی کار است. او و زینب مانند بسیاری دیگر از کسانی که در سنین کم ازدواج می کنند مشکلات بسیاری برای ادامه زندگی دارند. بهزاد 12 سالش بود که با دختر عموی 17 ساله اش زینب ازدواج کرد و آنها صاحب یک فرزند پسر شده اند و حالا بهزاد در 13 سالگی جوان ترین پدر ایران است.

داماد 12 ساله کرمانی پدر هم شد! / عروس 17 ساله است! + عکس های باورنکردنی

مادر بهزاد وقتی که او دو ساله بود برای همیشه بهزاد را نزد پدرش رها می کند و بهزاد در کنار مادر ناتنی و برادر و خواهرهای ناتنی بزرگ می شود. بهزاد هیچ وقت به مدرسه نرفته و سوادی ندارد و در کودکی سختی های زیادی کشیده است.

داماد 12 ساله کرمانی پدر هم شد! / عروس 17 ساله است! + عکس های باورنکردنی

فقر و فراق مادر و بلوغ زودرس او و نبود پدر زینب در کنار مشکلات خانوادگی باعث می شود که بهزاد و زینب در سنین کودکی با هم ازدواج کنند. بهزاد و همسر و فرزندش اکنون در کنار خانواده زینب در یک پارکینگ در محله ای فقیرنشین در اطراف کرمان زندگی می کنند.

داماد 12 ساله کرمانی پدر هم شد! / عروس 17 ساله است! + عکس های باورنکردنی

آنها به لحاظ شرایط و امکانات زندگی اوضاع بسیار بدی دارند منطقه‌ای که آنها در آن زندگی می کنند بسیار سرد است و آن ها حتی یک بخاری هم برای گرم کردن خود ندارند. خواهر و برادر زینب هم به دلیل فقر به مدرسه نمی روند.

داماد 12 ساله کرمانی پدر هم شد! / عروس 17 ساله است! + عکس های باورنکردنی

عجیب اما واقعی!

ازدواج عروس و دامادهای کم سن و سال در جهان روز به روز در حال افزایش است؛ پدیده ای عجیب اما واقعی که تاسف بار است.

متاسفانه در برخی کشورها و جوامع کودک همسری یا ازدواج کودکان رواج بسیاری دارد. در برخی از این جوامع دختران کم سن و سال با مردان دارای سن مناسب، ازدواج می کنند اما معضل تاسف بار و بزرگی که بتازگی به جرگه اتفاقات عجیب دنیای پیرامونمان پیوسته است ازدواج کودکان خردسال با یکدیگر است که در برخی کشورها بیشتر دیده می شود. ازدواج کودکان یکی از اشکال ازدواج اجباری بوده و مصداق نقض حقوق بشر و نمونه ای از خشونت جنسی است. در ادامه این بخش ماجرای ازدواج عروس و دامادهای کم سن و سالی را خواهید خواند که موجب شگفتی شما می شوند.

ازدواج عروس 5 ساله با داماد 9 ساله هندی

در هندوستان رسم و رسوم عجیبی وجود دارد. یکی از رسومی که در برخی از شهرهای هندوستان مرسوم است، ازدواج کودکان با یکدیگر است.

جالب است بدانید، والدین هندی به دلیل آنکه اقوامشان به خانه آنها نمی آمدند، دختر خود را در 5 سالگی به ازدواج با داماد 9 ساله در آوردند اما خوشبختانه زمان اجرای مراسم اقدام سریع نیروهای پلیس و اعضای حمایت از کودکان منجر به توقف این مراسم شد.

والدین کودک 5 ساله اظهار داشتند که در هند بر اساس یک رسم بعد از فوت یکی از اعضای خانواده، اقوام به خانه فرد فوت شده نمی آیند، تا زمانی که مراسم و جشنی مثل جشن ازدواج در آن خانه برگزار شود. آنها به پلیس گفتند:به تازگی یکی از اعضای خانواده فوت شده و ما هم برای اجرای این رسم و برای آنکه اقوام دوباره به منزل ما بیایند تصمیم گرفتیم جشن ازدواجی برای دخترمان برگزار کنیم.

ازدواج دختر و پسر کم سن و سال در مصر

در کشورهای عربی نیز ازدواج های کودکان کم سن و سال رواج دارد. به ازدواج کودکان در زبان عربی (زواج القاصرات) گفته می شود. ازدواج قاصر به هر گونه ازدواج کودکان پایین تر از سن بلوغ می گویند. پدیده ازدواج کودکان در کشورهایی از جمله چاد، مالی، بنگلادش، گینه و مصر همچنان استمرار دارد.

یکی از ازدواج هایی که در شبکه های مجازی و رسانه های مصری سر و صدای زیادی به پا کرد، ازدواج دختر 8 ساله به نام نبیله با پسرعموی 9 ساله اش بود. از این ازدواج تصاویری منتشر شده که دختر کوچکی را با آرایش و لباس عروس نشان می دهد.

یکی دیگر از ازدواج های کودکان در مصر، ازدواج فارس سعید عبدالعزیز 12 ساله و نانسی 10 ساله بود. این دو کودک مصری در مراسمی پر جمعیت و پر زرق و برق به ازدواج یکدیگر درآمدند.

فعالان حقوقی در مصر علت رشد چشمگیر ازدواج کودکان و کودک همسری را در این کشور را فقر و اوضاع اقتصادی نابسامان، قوانین و فرهنگ حاکم در جوامع و... می دانند. بسیاری از خانواده های فقیر در مصر دختران کم سن و سال خود را به ازدواج متمولین و ثروتمندان در می آورند.

در این باره دختر 14 ساله مصری نهی احمد می گوید:روزی پدرم به من گفت که می خواهیم به دیدار یکی از بستگان خود برویم و از من خواست لباس تمیز و زیبا بپوشم و آراسته باشم. ما برای اولین بار سوار تاکسی شدیم و به یک ساختمان بلند و فوق العاده زیبا در قاهره رسیدیم و به داخل خانه ای پر از اسباب و وسایل گرانبها و فرش های فاخر رفتیم. آنجا فهمیدم پدرم قصد دارد در ازای دریافت مقداری پول من را به ازدواج یک مرد پنجاه ساله درآورد.

سخن آخر

در گوشه و کنار دنیا ازدواج زودهنگام یا کودک همسری دیده می شود که علل گوناگونی مانند فقر و تهیدستی، باورها و رسوم مختلف، عقاید نادرست و... دارد. به لطف فضای مجازی تصاویر بسیاری از این ازدواج ها منتشر شده و واکنش مردم و کاربران را در پی دارد و گاهی این واکنش ها سبب کنسل شدن ازدواج کودکان می شوند.

خانه رک پلاس کدخبر: 804497 ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۲۱:۳۰:۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس