شوک بزرگ به قیمت تیبا پس از خبر توقف تولید


شوک بزرگ به قیمت تیبا پس از خبر توقف تولید

امروز۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ و با اعلام خبر توقف تولید برخی از خودرو‌های از جمله «تیبا» در بازار نرخ این خودرو رشدی ۲ میلیونی را تجربه کرد.

شوک بزرگ به قیمت تیبا پس از خبر توقف تولید

به گزارش راهبرد معاصر، امروز۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ و با اعلام خبر توقف تولید برخی از خودروهای از جمله«تیبا» در بازار نرخ این خودرو رشدی ۲ میلیونی را تجربه کرد.

رشد قیمت این دو خودور در بازار در حالی ثبت شده که بازار خودرو هفته گذشته را بدون تغییر سپری کرده بود. اما امروز در کنار افزایش قیمت خودرو ، نرخ دلار نیز افزایش داشت. فعالان بازار خودرو این رشد را به سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه از یک سو و خبر سفر روسای جمهور روسیه وترکیه به ایران نسبت می دهند؛ اخباری که فعالان بازار خودرو معتقدند هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ اقتصادی منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

از سوی دیگر خبر اعلام شده از سوی وزیر صمت مبنی بر توقف تولید «تیبا» تا آخر ماه جاری نیز بربازار خودرو امروز اثرگذار بوده است. سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت امروز در جمع فعالان صنعتی اعلام کرد که تولید «تیبا» از اواخر تیرماه متوقف خواهد شد و ثبت نامی جدیدی برای این خودرو صورت نخواهد گرفت. علاوه بر تیبا فاطمی امین خبر تولید «تیبا، ساینا ساده، سمند و ۴۰۵» را نیز داده و ظاهرا تولید این خودروها تا پایان سال متوقف خواهد شد.

«شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲ معمولی» و «ساینا»، محصولاتی هستند که امروز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروزخانواده تیبا در بازار رشدی ۲ میلیونی در بازار داشت. با این شرایط «تیبا صندوقدار» امروز ۱۹۹ میلیون تومان قیمت خورد و «تیبا ۲ معمولی» هم در بازار ۲۰۸ میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که خانواده کوییک امروز در بازار تغییر قیمت نداشتند «کوییکR » امروز ۲۲۲ میلیون تومان قیمت خورد و «کوییک معمولی» هم در بازار ۲۱۲ میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

با توجه به ارزیابی می توان گفت «شاهین» امروز بدون تغییر در بازار ۳۷۰ میلیون تومان عرضه شد، ثبات قیمت شاهین در بازار در حالی رقم خورد که این خودرو پیش از تعطیلات افت هفت میلیونی در بازار داشت. از سوی دیگر «ساینا» هم امروز بدون تغییر ۲۱۲ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

شوک بزرگ به قیمت تیبا پس از خبر توقف تولید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور