سقوط شدید قیمت طلا تنها در دو روز


سقوط شدید قیمت طلا تنها در دو روز

قیمت طلا در روز های سه شنبه و چهارشنبه بخش بزرگی از قیمت خود را از دست داد و از عدد ۱۸۱۰ دلار به ۱۷۴۰ دلار سقوط کرد. هم اکنون نیز طلا با ۵ دلار افزایش قیمت از صبح امروز در عدد ۱۷۴۵ دلار در حال معامله است.

به گزارش بنکر (Bankerروز گذشته صورت جلسه کمیته فدرال رزرو منتشر شد که نشان می داد این بانک قصد دارد برای مقابله با تورم همچنان به تشدید سیاست های سخت گیرانه خود ادامه دهد. نگرانی اعضای فدرال رزرو از ریشه دار شدن تورم باعث شده است که آنها قصد داشته باشند تا همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه دهند.

علاوه بر این شیوع بیماری کرونا بار دیگر در حال گسترش بوده و اخباری از قرنطینه برخی شهر ها در کشور های چین و ژاپن به گوش می رسد. این اخبار باعث شده تا سرمایه گذاران بیش از پیش نگران رشد اقتصاد جهانی شوند.

عوامل گفته شده در بالا باعث شدند تا ارزش دلار آمریکا به شکل قابل توجهی افزایش یابد. دلار آمریکا به عنوان یک دارایی امن توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده و خریداران بسیاری را به سمت بازار خود کشانده است. از طرف دیگر افزایش ارزش دلار باعث شده است تا قیمت کالا های دلاری از جمله طلا افت شدیدی را از خود نشان دهند.

تحلیل تکنیکال طلا به ما نشان می دهد که طلا در حال تلاش برای افزایش بالاتر از مقاومت ۱۷۴۹ دلار است که می تواند بار دیگر روند صعودی را زنده کند. بالاتر از آن مقاومت های ۱۷۵۴ و ۱۷۵۷ دلاری به عنوان مانعی برای روند صعودی عمل می کنند. در صورتی که طلا از این دو مقاومت نیز عبور کند با سد دیگری در نقطه ۱۷۶۲ دلار مواجه خواهد شد.

از طرف دیگر طلا در مسیر نزولی ابتدا در نقطه ۱۷۴۲ دلار حمایت می شود. در صورتی که قیمت طلا به افت خود ادامه دهد در نقطه ۱۷۳۶ دلار پشتیبانی خواهد شد و هر گونه کاهش بیشتر قیمت می تواند فلز زرد را به حمایت ۱۷۳۲ دلاری برساند. پایین ترین نقطه حمایت طلا نیز در عدد ۱۷۲۷ دلاری است که آخرین نقطه امید خریداران به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا