موفقیت 32 محصول نانو در اخذ گواهی‌ نانومقیاس


موفقیت 32 محصول نانو در اخذ گواهی‌ نانومقیاس

۳۲ محصول نانویی درحوزه آموزش و سرگرمی بر اساس برنامه ساماندهی و توسعه محصولات آموزشی و اسباب‌بازی نانو، گواهی‌ نانومقیاس اخذ کردند.

موفقیت 32 محصول نانو در اخذ گواهی‌ نانومقیاس

به گزارش گروه علم وآموزش ایران اکونومیست، ‌ محمد اتراکی مدیرعامل شرکت نوآوران توسعه فناوری تکتا و مجری برنامه ساماندهی و توسعه محصولات آموزشی و اسباب‌بازی نانو درخصوص این برنامه گفت: این برنامه از جایی شکل گرفت که ما شاهد محصولات مختلفی در حوزه آموزش و سرگرمی در فناوری‌نانو بودیم که این محصولات یا با حمایت ستاد نانو یا براساس فعالیت خود شرکت‌ها ایجاد شده بود و این محصولات نیاز به همراهی داشت تا ارتقای کیفی و کمی پیدا کند، همچنین لازم بود تا این نوع محصولات توسط یک ناظر مورد اعتماد ارزیابی و بررسی شوند.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل برنامه ساماندهی و توسعه محصولات آموزشی و اسباب‌بازی نانو راه‌اندازی شد که دو هدف عمده را دنبال می‌کرد. در قدم اول لازم بود دست همکاری به سوی تولیدکنندگان محصولات موجود دراز کنیم تا از این گروه‌ها حمایت کنیم.

مدیرعامل این شرکت نوآور یادآور شد:‌ این حمایت شامل انواع مشاوره‌ به شرکت‌ها بود تا با کمک کارشناسان ستاد محصولات شرکت‌ها از جنبه‌های مختلف بررسی و ارزیابی شوند و در نهایت گواهی‌نانومقیاس برای آن‌ها صادر شود. در هدف دوم به دنبال توسعه محصولات فعلی و ارتقاء آن‌ها بودیم و همچنین توسعه محصولات جدید در قالب این برنامه را دنبال می‌کردیم.

اتراکی ادامه داد: این برنامه محصولات متعددی را تحت پوشش قرار می‌دهد که از آن جمله می‌توان به محصولات حوزه آموزش نظیر کتاب، کیت‌های آموزشی و حتی دوره‌های آموزشی اشاره کرد. ما به سوی محصولاتی آموزشی نظیر کتاب، اسباب‌بازی، انیمیشن، نرم‌افزارهای آموزشی، فیلم و اپلیکیشین‌های موبایل رفتیم تا به تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان این محصولات کمک کنیم تا هم محصولات آن‌ها ارتقاء یابد و هم از مزایایی مادی و معنوی بیشتری بهره‌مند شوند.

مجری برنامه ساماندهی و توسعه محصولات آموزشی و اسباب‌بازی نانو افزود: موسسه خدمات فناوری تا بازار ستاد نانو همان حمایت‌هایی را که از شرکت‌های نانویی دارد برای شرکت‌های حوزه آموزش نیز در نظر می‌گیرد. البته لازم است که شرکت‌ها به بلوغ نسبی در این مسیر رسیده باشند تا مشمول برنامه‌های حمایتی شوند.

اتراکی تصریح کرد:‌این امکان برای تیم‌های توسعه‌دهنده وجود دارد که محصول خود را زیر نظر کارشناسان ستاد نانو توسعه دهند و با کمک مشاوره‌ها و حمایت‌های این مجموعه بتوانند محصول خود را به بازار برسانند. ستاد نانو به این تیم‌ها کمک می‌کند تا توانمندی‌های خود را ارتقا داده، حمایت مالی جذب کنند و ثبت شرکت انجام دهند.

وی درباره آمار محصولات این حوزه گفت: به تازگی در کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از بیش از ۲۰ محصول نانویی رونمایی شده، همچنین تاکنون ۳۲ محصول حوزه آموزش موفق به دریافت گواهی‌نانومقیاس شده‌اند که در بین آنها هفت اسباب‌بازی، ۶ کیت آموزشی و ۹ جلد کتاب وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی