بهترین جایگزین‌های قهوه


بهترین جایگزین‌های قهوه

قهوه، یکی از نوشیدنی‌های مرسوم است که معمولا برای افزایش تمرکز مصرف می‌شود اما گاه به‌دلیل مشکلات گوارشی، تپش قلب، اختلالات خواب و... نمی‌توان به‌طور منظم میل کرد.

در چنین شرایطی بهتر است نوشیدنی‌های دیگری جایگزین شوند که گرچه کافئین ندارند اما تاثیر خوبی در افزایش نشاط و انرژی دارند.

در ادامه این مطلب، به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که می توان به جای قهوه مصرف کرد و در طول روز نیز انرژی داشت.

چای قرمز
رویبوس نام گیاهی است که در آفریقای جنوبی می‌روید و عموما به‌عنوان چای قرمز شناخته می‌شود. این گیاه که در تهیه دمنوش استفاده می‌شود، خواص عالی در بهبود اختلالات خواب، مشکلات پوستی و گوارشی دارد و منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست که با رادیکال‌های آزاد عامل پیری زودرس و بروز بیماری‌های مختلف مقابله می‌‌کنند. این نوشیدنی همچنین حاوی روی است که عملکرد آنتی‌باکتریال و ترمیم‌بخش پوست دارد. این مزیت را دارد که به تامین مواد معدنی بدن کمک کند و برای دوره‌های استرس و خستگی بسیار مفید است.

دمنوش مورینگا
از برگ‌‌های خشک درخت مورینگا می‌توان دمنوشی تهیه کرد که گرچه کافئین ندارد اما منبع سرشار از انرژی است. این نوشیدنی، آرام‌بخش و ضدخستگی است و برای سلامت پوست و سیستم ایمنی بسیار مفید خواهد بود. برگ‌های مورینگا با وجود مقدار فراوان ترکیبات مغذی گیاهی، اسیدهای آمینه، آنتی‌اکسیدان‌ها و آهن باعث بازیابی عملکرد عضلات، پاکسازی بدن و بهبود کم‌خونی می‌شوند.

شیر طلایی
شیر طلایی از ترکیب یک نوشیدنی گیاهی مانند شیر بادام یا شیره نارگیل با ادویه‌هایی مانند زنجبیل، زردچوبه، دارچین و فلفل سیاه است. البته می‌توان هل، وانیل و عسل نیز به آن اضافه کرد. برای تهیه این نوشیدنی کافی است همه مواد را بدون اینکه به‌جوش بیاید، گرم کرد و فورا میل کرد. این نوشیدنی گرم آرامبخش است و به‌دلیل وجود زردچوبه تاثیر آنتی‌اکسیدانی قوی و ضدالتهابی دارد و به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند. گرچه می‌توان این نوشیدنی را در وعده صبحانه به‌جای قهوه میل کرد اما نباید چند بار در روز مصرف شود.

نوشیدنی لیمو
نوشیدنی لیمو یکی از بهترین انتخاب‌های صبحگاهی است که کالری و کافئین ندارد اما به‌خاطر مقدار بالای ویتامینC بسیار مغذی است. ویتامینC علاوه بر تاثیر آنتی‌اکسیدانی به تقویت سیستم ایمنی و محافظت از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید و تقویت کلاژن‌سازی کمک می‌کند. البته می‌توان به این نوشیدنی انواع میوه‌ها و سبزیجات مانند خیار، نعناع و ریحان افزود. کمی عسل همراه این نوشیدنی نیز طعم دلچسب‌تری ایجاد می‌کند.

منبع: سلامت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)