حیدری: آمده‌ام تا هم کمک کنم و هم یاد بگیرم


حیدری: آمده‌ام تا هم کمک کنم و هم یاد بگیرم

رکناورزشی: مربی تیم فوتبال استقلال گفت: آمده‌ام تا هم کمک کنم و هم یاد بگیرم.

به گزارش رکنا، «خسرو حیدری» بازیکن و کاپیتان سال‌های نه چندان دور استقلال، این روزها با عنوانی جدید در این باشگاه حضور دارد. او دستیار ایرانی ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال و به همین بهانه با خسرو حیدری در رسانه رسمی باشگاه استقلال گفت‌وگویی داشتیم که مشروح آن به شرح زیر است:

* خسرو حیدری را سال‌ها با پیراهن شماره ۲ و در بازی‌های استقلال می‌دیدیم، اما امسال دستیار آقای ساپینتو هستی و به دوران مربیگری وارد شده‌ای.

- به عنوان کسی که ۱۰ سال از دوران فوتبال‌اش را در باشگاه بزرگ استقلال به عنوان بازیکن پشت سر گذاشته، افتخار بزرگی است که به عنوان عضو کادرفنی دوباره در خدمت این باشگاه باشم. بعد از اینکه آقای آجورلو مدیرعامل محترم باشگاه از من خواستند تا به عنوان دستیار آقای ساپینتو در کنار تیم باشم، مدتی فکر کرد تا اگر می‌خواهم وارد کار مربیگری شوم، با فکر و برنامه و هدف باشد و بتوانم به تیم محبوبم کمک کنم. در ادامه قرار شد با خود آقای ساپینتو صحبت کنم و ببینم که دقیقا ایشان چه خواسته‌هایی از من دارند و از طرفی چقدر افکار ما به هم نزدیک است. خوشبختانه گفت‌وگوی من و آقای ساپینتو بسیار مثبت بود و در مورد من اطلاعات کافی داشت و با روی باز و رویکردی مثبت از من خواستند به کادرفنی اضافه شوم و به تیم استقلال کمک کنم. بعد از گفت‌وگو با آقای ساپینتو و مشخص شدن شرح وظایف من و اینکه در چه مسیرهایی می‌توانم به ایشان کمک کنم، پذیرفتم به عنوان دستیار ایشان در استقلال کار کنم و از این بابت بسیار خوشحالم.

* خودت به حضور ۱۰ ساله‌ به عنوان بازیکن در استقلال اشاره کردی، چقدر فضای کار به عنوان یک مربی با یک بازیکن متفاوت است؟

- من با چندتن از بازیکنان فعلی استقلال مثل سجاد شهباززاده، سید حسین حسینی و روزبه چشمی هم تیمی و کاپیتان آن‌ها بوده‌ام و ارتباط نزدیکی با بچه‌های تیم دارم. البته کار به عنوان عضو کادرفنی، بار مسئولیت بسیار بیشتری دارد و دقت و برنامه ریزی بالاتری لازم است. البته در مجموع من با انگیزه‌ای که از این بازیکنان می‌بینم، خیلی به آینده امیدوارم. همه بازیکنان با تمام وجود تلاش می‌کنند تا آماده رقابت‌های لیگ شوند و البته باید به انگیزه بالای آقای ساپینتو هم اشاره کنم که تلاش زیاد می‌کند تا بازیکنان را به مرز آمادگی برساند. در کل به عنوان پاسخ سوال شما باید بگویم که وقتی بازیکنان را در حال تلاش می‌بینم، دلم برای بازی کردن تنگ می‌شود. (باخنده) من خودم‌ سال‌ها در این باشگاه بازی کرده‌ام و روحیه و اخلاق بازیکنان ایرانی را می‌شناسم. آمده‌ام تا هم یاد بگیرم، هم به کادر فنی کمک کنم تا بهترین اتفاق برای باشگاه بیفتد.

ضمن این که با همه بچه‌ها دوست هستم و با برخی از آن‌ها هم‌بازى بودم اما الان به عنوان مربى به همه بازیکنان احترام می‌گذارم ولى در زمین فوتبال بسیار جدى هستم و تعارف ندارم.

* شما یکی از بهترین مدافع و هافبک‌های جناح راست‌ تاریخ استقلال بودی، نظرت در مورد بازیکنانی که در این پست‌ها بازی می‌کنند، چیست.

- همه بازیکنان استقلال، بسیار با کیفیت هستند. حردانی بازیکن جوان و فوق‌العاده‌ای است. یامگا سال گذشته نشان داد که چقدر باهوش و خطرناک است و میرزایی هم در لیگ گذشته و تمرینات نشان داده که کیفیت بسیار مناسبی دارد و من فکر می‌کنم هر سه بازیکن توانایی‌های بسیار بالایی دارند که به کمک استقلال می‌آیند، همین طور سایر نفرات در سایر پست‌ها که بسیار قابل هستند.

* کمی از کار کردن با آقای ساپینتو و تمرینات و روحیه او صحبت کنید.

- من در دوران بازیگری با مربیان زیادی کار کرده‌ام و آقای ساپینتو اولین فردی است که به عنوان دستیار در کنارش کار می‌کنم. صادقانه باید بگویم که ایشان روحیه جنگندگی زیادی را به تیم تزریق می‌کند که برای خود من قابل توجه است. ساپینتو شناخت خوبی از تیم دارد و مشخص است که پیش از شروع تمرینات به خوبی بازی‌ها را تماشا کرده‌ و با بازیکنان آشنایی دارد. آقای ساپینتو در عین اینکه با بازیکنان دوستانه و صمیمی رفتار می‌کند، در تمرینات به شدت جدی است. به نظرم رابطه خیلی خوبی بین آقای ساپینتو و بازیکنان شکل گرفته که می‌تواند در ادامه راه به تیم کمک کند. از طرفی رزومه خوب آقای ساپینتو نشان می‌دهد که ایشان مربی باتجربه و کاربلدی است. آقای ساپینتو در سه قاره سابقه مربی‌گری دارد و با مرور زمان، شناخت متقابل بازیکنان و کادر فنی بیشتر می‌شود و تفکرات تاکتیکی ایشان بهتر اجرا می‌شود. ایشان در عین سخت گیری، با بازیکنان ارتباط خوبی دارد و رفیق شده است. بسیار خوشبین هستم که بتوانیم نتایج مطلوبی کسب کنیم.

* در پایان صحبت خاصی دارید؟

- مطمئنا هر فصل با فصول قبلش متفاوت است ولی چیزی که من از آقای ساپینتو می‌بینم، علاقه ایشان به فوتبال شناور است و ان‌شاءالله که با نمایش‌های تماشاگر پسند، بتوانیم موفقیت‌های قابل توجهی را برای استقلال رقم بزنیم. مطمئنم در این راه نه تنها کادرمدیریتی و بازیکنان بلکه هواداران هم به استقلال و ایشان کمک می‌کنند. لازمه موفقیت اتحاد است و تیم ما امروز بیش از هر زمان دیگری به حمایت و همدلی هواداران عزیز نیاز دارد. هواداران استقلال با حمایت های خود می‌توانند مثل همیشه به بالا رفتن اعتماد به نفس بازیکنان کمک کنند و تیم جوان ما را چند قدم جلو ببرند. انشاالله با همدلی و اتحاد بتوانیم تیم خوبی را آماده رقابت‌های لیگ برتر کنیم و دل هواداران را شاد کنیم.

از مدیریت باشگاه هم تشکر می‌کنم که همه تلاش خود را به کار گرفته تا مجموعه بازیکنان و کادر فنی با امکانات کافی و تمرکز و آرامش تمرینات آماده سازی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

خانه ورزشی کدخبر: 804758 ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۱۵:۲۰:۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا