حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه تا 20 میلیارد دلار ظرفیت دارد


حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه تا 20 میلیارد دلار ظرفیت دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد سفر ولادیمیر پوتین به تهران گفت: سال گذشته مبادلات تجاری ایران و روسیه حدود ۴ میلیارد دلار بوده و انتظار می رود این رقم تا ۱۰ میلیارد دلار ارتقا پیدا کند البته حجم مبادلات تجاری...

ابراهیم رضایی در مورد سفر رییس جمهور روسیه به تهران افزود: سفر پوتین به تهران در راستای ادامه نشست آستانه، سفر مهمی است و نشان دهنده جایگاه بالای ایران در سیاست خارجی روسیه است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه روسیه در نظام بین الملل بیان داشت: روسیه کشوری بزرگ، عضو دائم شورای امنیت و داری جمعیتی بالغ بر۱۵۰ میلیون نفر و جزو اقتصادهای برتر دنیاست و طبیعتا سفر عالی ترین مقام روس به تهران در عرصه بین المللی اهمیت بسیاری دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر سال گذشته آیت الله رئیسی به مسکو گفت: با شروع بکار دولت سیزدهم شاهد ارتقای روابط اقتصادی، سیاسی و امنیتی تهران و مسکو بودیم و در سال های اخیر هم همکاری امنیتی زیادی در مبارزه با تروریسم در منطقه داشتیم و مواضع دو کشور در حوزه های سیاسی و بین الملل به هم نزدیک بوده و همکاری دو جانبه مطلوبی داشتند.

رضایی تصریح کرد: انتظار می رود در سفر پوتین به تهران شاهد توسعه روابط در حوزه اقتصادی تهران- مسکو باشیم همانگونه که همکاری امنیتی سیاسی ایران با روس ها در سطح بالایی است، باید همکاری اقتصادی با این کشور به نقطه مطلوب برسد.

وی اضافه کرد: در سفر سال گذشته رئیسی به روسیه توافقات خوبی در حوزه اقتصادی انجام گرفت و در حوزه تجاری توافق شد که میزان مبادلات تجاری و روابط دو کشور تا ۱۰ میلیارد دلار ارتقا پیدا کند چون در سال گذشته مبادلات تجاری دو کشور حدود ۴ میلیارد دلار بوده و انتظار می رود این رقم تا ۱۰ میلیارد دلار ارتقا پیدا کند البته حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه تا ۲۰ میلیارد دلار هم ظرفیت دارد.

حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه تا 20 میلیارد دلار ظرفیت دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ظرفیت ایران و روسیه در حوزه سرمایه گذاری گفت: می توانیم از سرمایه گذاری روس ها در حوزه انرژی، توسعه میادین نفتی، حمل و نقل و تکمیل خط ریلی راه آهن رشت - آستارا و طرح اینچه برون و گرمسار استفاده کنیم و شاهد افزایش صادرات محصولات داخلی کشور به روسیه باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند