چینی ها برای دفاع از زمین رصدخانه ساختند


چینی ها برای دفاع از زمین رصدخانه ساختند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، این تاسیسات رصدی جدید با نام رمز چشم مرکب چینی (China Fuyan) از رادارهای توزیع شده با بیش از 20آنتن تشکیل شده و هر آنتن 25 تا 30متر قطر خواهد داشت. سرپرست این پروژه از رصد سیارک‌ها با وضوح بالا در فاصله...

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، این تاسیسات رصدی جدید با نام رمز چشم مرکب چینی (China Fuyan) از رادارهای توزیع شده با بیش از 20آنتن تشکیل شده و هر آنتن 25 تا 30متر قطر خواهد داشت. سرپرست این پروژه از رصد سیارک‌ها با وضوح بالا در فاصله 150میلیون کیلومتری به وسیله این رصدخانه خبر داده است.

آنگونه که اعلام شده، مرکز نوآوری انستیتو فناوری پکن چونگ کینگ، رصدخانه‌های ملی نجوم چین وابسته به آکادمی علوم چین، دانشگاه Tsinghua و دانشگاه پکن هم به فرایند ساخت فویان خواهند پیوست که به این ترتیب این پروژه به گسترده‌ترین سیستم راداری جهان تبدیل خواهد شد.

لانگ تنگ، رئیس مؤسسه فناوری پکن که همچنین عضو آکادمی مهندسی چین است، می‌گوید: «از آنجا که این سیستم از چندین آنتن تشکیل شده است، درست مانند چشم‌های مرکب حشرات عمل می‌کند.»

لانگ می‌گوید که چنین ساختاری، فضاهای خالی را پوشش می‌دهد و نیازهای کشور ازجمله دفاع در برابر سیارک‌های نزدیک زمین و قابلیت سنجش فضایی و همچنین مطالعات مرزی را برآورده می‌کند. این پروژه پس از اعلام چین در ماه آوریل مبنی بر برنامه‌های این کشور برای ساختن یک سیستم نظارتی و دفاعی در برابر سیارک‌های نزدیک زمین و به‌منظور مقابله با تهدید برخورد سیارک‌ها به فضاپیماها و کمک به حفاظت از ایمنی زمین و نژاد بشر انجام می‌شود.

به این ترتیب یک سیستم نظارت و هشدار زمینی و فضایی برای سیارک‌ها با هدف تجزیه و تحلیل حرکت سیارک‌هایی که به‌طور بالقوه تهدیدی برای فعالیت‌های فضایی انسان هستند، راه‌اندازی خواهد شد. همچنین فناوری و مهندسی لازم برای از بین بردن این تهدیدات توسعه خواهد یافت.

منبع: همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی