جراحی پروتز سینه؛ هرآنچه باید بدانید


بانوان زیادی در سراسر جهان تمایل دارند تا سینه‌های خود را زیباتر و بزرگ‌تر کنند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی یک راه‌حل مناسب برای این کار وجود دارد و آن پروتز سینه است. به کمک پروتزها می‌توانید فرم دلخواه و موردنظر خود را به سینه‌هایتان بدهید و...

بانوان زیادی در سراسر جهان تمایل دارند تا سینه‌های خود را زیباتر و بزرگ‌تر کنند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی یک راه‌حل مناسب برای این کار وجود دارد و آن پروتز سینه است. به کمک پروتزها می‌توانید فرم دلخواه و موردنظر خود را به سینه‌هایتان بدهید و حجم ازدست‌رفته در آنها را بازگردانید. گاهی سینه‌ها در اثر کاش وزن شدید، سو تغذیه پیری و کهولت سن، شیردهی و … افتاده می‌شوند و ظاهری نامناسب به خود می‌گیرند. این مشکل با پروتزهای سینه برطرف می‌شود، پس اگر به دنبال خوش‌فرم کردن سینه‌ها و قرینه‌سازی و زیبایی آنها هستید با ما همراه باشید تا بهترین مرکز تخصصی زیبایی و جراحی پستان را به شما معرفی کنیم و شما را با انواع پروتز سینه از نظر شکل آشنا کنیم.

در این مطلب سعی می کنیم هر آنچه لازم است درباره گذاشتن پروتز سینه بدانید را به شما توضیح دهیم.برای مشاوره آنلاین به واتساپ دکتر موسی زاده پیام متنی یا صوتی ارسال نمایید در صورتی که در حال ویزیت بیمار یا در اتاق عمل نباشند شخصا پاسخگوی شما خواهند بود.

جراحی پروتز سینه؛ هرآنچه باید بدانید

معرفی جراحی پروتز سینه

پروتز سینه چیست این عمل یکی از جراحی‌های زیبایی است که برای حجم‌دهی و بزرگ کردن سینه به بهترین نحو، انجام می‌شود. این عمل جراحی زیبایی در میان بانوان سراسر دنیا بسیار محبوب و رایج است و به‌منظور رفع عیوب ارثی، عیوب ناشی از تصادف، افزایش سن و… انجام می‌شود. با انجام این عمل زیبایی با کمترین میزان عوارض از سینه‌هایی خوش فرم برخوردار شوید و اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید.

پروتز سینه درواقع بافتی مصنوعی جهت اصلاح فرم سینه‌ها است که جنس غشاری بیرونی آن از سیلیکون بوده و در انواع مختلف و ترکیبات پرکننده متنوعی ساخته می‌شود. این ترکیباتی به کار رفته در پروتز سینه با بدن انسان سازگار بالایی دارند و چنانچه در بدن قرار بگیرند، بدن را دچار هیچگونه آسیبی نخواهند کرد. خوشبختانه این جراحی زیبایی دوام و ماندگاری طولانی دارد و هرگز ایجاد حساسیت نمیکند. تقریبا 99 درصد افرادی که این عمل را انجام میدهند از نتیجه کار رضایت کامل دارند.

عمل جراحی پروتز سینه چگونه انجام می‌شود؟

عمل جراحی پروتز سینه در مقایسه با دیگر عمل‌های جراحی زیبایی یک عمل کم تهاجم، ایمن، مطمئن و بدون عوارض است که با برش‌های کم عمقی انجام می‌شود. تقریباً دو ساعت طول می‌کشد تا عمل جراحی انجام شود و دوره نقاهت بعد از آن یک تا دوهفته خواهد بود. کیفیت و نتیجه نهایی این عمل کاملاً بستگی به مهارت پزشک دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم هرگز بدون شناخت مراکز زیبایی به آن‌ها مراجعه نکنید. یکی از پزشکان مجرب و ماهر در این زمینه دکتر موسی زاده است.

پزشک قبل از انجام عمل چند جلسه با بیمار مشاوره می‌کند و شرایط را می‌سنجد. در طی این جلسات او با وضعیت و خواسته بیمار بیشتر آشنا شده و بر اساس تجربه شخصی، بافت سینه، پهنای آن و اندازه فعلی نوع پروتز و فرم آن را مشخص می‌کند.

جراحی پروتز سینه؛ هرآنچه باید بدانید

انواع پروتز سینه از نظر شکل

انواع پروتز سینه از نظر شکل مطابق برجستگی‌هایی که در سینه ایجاد می‌کنند، به سه دسته پروتز با برجستگی کم (Low Profile)، پروتز با برجستگی متوسط (Moderate)، پروتز با برجستگی زیاد (High Profile) و پروتز با برجستگی خیلی زیاد (Extra High Profile) دسته‌بندی می‌شوند. اما به‌طورکلی از نظر شکلی پروتزهای سینه یا مدل گرد هستند و یا مدل اشکی. انتخاب میزان برجستگی و مدل پروتز سینه بر اساس سلیقه فرد و نظر پزشک انجام می‌شود.

انواع پروتز سینه از نظر شکل: مدل اشکی

در مدل‌های اشکی، پروتز به حالت قطره اشک است و به کمک آن سینه بانوان نمای طبیعی‌تری دارد، این شکل از پروتز بیشتر برای بانوانی با سینه‌های تخت و صاف مناسب است و به سینه آنها شکل متقارن و خوش‌فرمی می‌بخشد. قیمت پروتز سینه اشکی نیز گران تر از مدل گرد است.



بیشتر بدانید: هزینه پروتز سینه بعد از سرطان

انواع پروتز سینه از نظر مواد پرکننده و جنس



پروتز سالینی (آب نمکی)

محتویات این نوع پروتز از آب و نمک استریل تهیه شده است، هزینه پروتز سالینی نسبت به سیلیکونی کمتر است و در عمل جراحی به‌منظور قرارگیری به برش‌های کمتری نیاز دارد. همچنین در این مدل پروتز نیاز به معاینه نیز کمتر است، اما در زمان لمس کمی غیرطبیعی است و احتمال چین‌خوردگی و خالی شدن آن‌ها نسبت به انواع سیلیکونی زیاد است و افراد زیر 18 سال نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

پروتز سیلیکونی

پروتزهای سیلیکونی همانند سالینی هیچ‌گونه ضرری برای بدن ندارد و در افراد بالای 22 سال گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. احتمال چین‌خوردگی و خالی شدن این نوع پروتز به‌مراتب بسیار کمتر از انواع سالینی است.

این پروتز سینه در زمان لمس طبیعی‌تر است، ولی هزینه آن کمی بالاتر بوده و به برش‌های بیشتری برای کارگزاری نیاز دارد.

پروتز سینه ثابت

پروتزهای ثابت یا Gummy Bear چنانچه پاره شود هیچ تغییری در ظاهر ایجاد نخواهد کرد. ترکیدن پروتز سینه یک نگرانی شایع در افراد است این پروتز در قسمت پایینی خود برجستگی بیشتری دارد و سفت‌تر است؛ بنابراین کمتر در معرض آسیب‌دیدگی است. تنها عیب این جنس پروتز ظاهر غیرطبیعی آن است.



اقدامات قبل از عمل جراحی و زیبایی پروتز سینه

هنگامی که تصمیم می‌گیری تا عمل زیبایی پروتز سینه را انجام دهید، در وهله اول حتماً باید پزشک خود را بشناسید و از نتایج کار او مطلع شوید. انتخاب بهترین فوق‌تخصص پلاستیک یکی از مسائل مهم قبل از جراحی است.

اگر شما فردی سیگاری هستید، پیش از جراحی لازم است تا از مصرف سیگار خودداری کنید و در معرض دود هم قرار نگیرید.

انواع پروتز سینه از نظر شکل و جنس را بشناسید تا بتوانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

مصرف انواع مشروبات الکلی و استعمال دخانیات هم پیش از عمل جراحی سینه ممنوع است.

حتماً یک همراه در روز جراحی با خود ببرید و مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشید.

از مصرف خودسرانه داروهای مختلف پیش از عمل بپرهیزید، گاهی برخی داروها منجر به خونریزی در حین عمل می‌شوند.

پیش از عمل جراحی استحمام کنید و لاک و آرایش خود را کاملاً پاک نمایید.

پزشک قبل از عمل جراحی شرایط جسمی و روانی شما را بررسی می‌کند؛ بنابراین از دادن اطلاعات نادرست به او خودداری کنید.



جراحی پروتز سینه؛ هرآنچه باید بدانید



ماندگاری پروتز سینه

از رایج‌ترین سؤالات بیماران از پزشک این است که پروتزهای سینه تا چه مدت دوام دارند؟ در پاسخ باید به شما عرض کنیم که پروتزها دائمی نیستند و بالاخره روزی باید تعویض شوند. اما اغلب انواع پروتز از گارانتی ده‌ساله برخوردارند و اگر در این مدت دچار پارگی شوند، با گارانتی تعویض خواهند شد.

مزایای انواع پروتز سینه از نظر شکل ظاهر آن

عمل جراحی سینه مزیت‌های فراوانی برای بانوان دارد که اولین آن افزایش اعتمادبه‌نفس است. با این عمل زیبایی شما احساس جوانی خواهید کرد و از داشتن سینه‌هایی پر، بزرگ، خوش فرم، متقارن، برجسته لذت خواهید برد. همان‌طور که گفته شد گاهی سینه‌های بانوان حالتی صاف و تخت دارد، استفاده از پروتز سینه اشکی با ایجاد ظاهری طبیعی و درعین‌حال زیبا در سینه سبب افزایش رضایتمندی شما خواهد شد.





جراحی پروتز سینه؛ هرآنچه باید بدانید



چه کسانی نمی‌توانند جراحی پروتز سینه انجام دهند؟

توجه داشته باشید که بانوان باردار یا شیرده هرگز اجازه عمل جراحی سینه را ندارند، دلیل این موضوع آن است که در این دوران سایز واقعی سینه مشخص نیست؛ بنابراین پس از این دوره باید به پزشک مراجعه کنید.



سخن پایانی انواع پروتز سینه از نظر شکل

در این مطلب انواع پروتز سینه از نظر شکل را بررسی کردیم و مزیت‌ها و کاربردهای هریک را به شما گفتیم. اگر شما هم از داشتن سینه‌هایی افتاده و کوچک خسته شده‌اید و قصد انجام این عمل زیبایی و ایجاد تغییراتی مثبت در ظاهر خود دارید، ما به شما دکتر موسی زاده را به عنوان یکی از پزشکان حاذق جراح پستان در شهر تهران معرفی می‌کنیم. دوره فلوشیپ سرطان سینه یست؟ دوره فلوشیپی یک دوره فوق تخصصی برای متخصصین پستان محسوب می شود و با دیدی علمی و تجربی موجب افزایش مهارت جراحان پستان می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...