مقام آمریکایی: کشورهای خلیج فارس زمینه تقویت عرضه نفت را دارند


مقام آمریکایی: کشورهای خلیج فارس زمینه تقویت عرضه نفت را دارند

هماهنگ کننده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور انرژی مدعی شد کشورهای حوزه خلیج فارس زمینه برای افزایش همکاری در زمینه نفت را دارند.

«آموس هوکستین» هماهنگ کننده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در امور بین المللی انرژی می‌گوید که کشور‌های حوزه خلیج فارس «جای بیشتری» برای افزایش عرضه نفت دارند.

هوکستین که در سفر چهار روزه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، به خاورمیانه همراه او بود، در مصاحبه با برنامه «فیس دِ نیشن» از شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد «در هفته‌های آتی شاهد اقدامات بیشتری در زمینه همکاری انرژی خواهیم بود.»

او در ادامه افزود: «ما یک اعلامیه بزرگ در مورد همکاری در زمینه انرژی داشتیم، و اگر به خاطر داشته باشید، درست چند روز قبل از اینکه رئیس‌جمهور سفر خود را اعلام کند، اوپک پلاس یک تغییر بزرگ در سیاست‌هایش ایجاد و و افزایش عرضه بیش از ۵۰ درصد را برای ژوئیه و اوت (تیر و مرداد) اعلام کرد؛ و من، بر اساس آنچه در این سفر شنیدیم، کاملاً مطمئن هستم که در هفته‌های آینده شاهد چند مرحله دیگر خواهیم بود.»

این در حالیست که چندین رسانه‌ی بزرگ اروپایی و آمریکایی تایید کردند بایدن در سفری که به خاورمیانه داشت به خواسته‌های خود نرسید و دست خالی بازگشت.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه او در دیدار با ولیعهد عربستان با ترس درخصوص موضوع قتل جمال خاشقچی صحبت کرد، نوشت: علیرغم چشم پوشی بایدن از موضوعاتی که در مورد آن‌ها مواضع خاصی داشت، به هدفی که در پس آن بود، نرسید.

روزنامه گاردین هم نوشت که خاورمیانه برای دولت بایدن اولویت ندارد و اوکراین، چین و انتخابات میان دوره‌ای در آمریکا، کاهش قیمت بنزین در این کشور، به طوری که قیمت بالای انرژی آنچنان بحرانی است که ساکنان کاخ سفید را آزار می‌دهد، همه مسائل مبرم تری برای او هستند.

نشریه چینی گلوبال تایمز نیز در گزارشی با اشاره به سفر اخیر جو بایدن به خاورمیانه که با هدف اطمینان بخشی از نفوذ واشنگتن در منطقه انجام شد، آن را اشتباهی بزرگ و شرم‌آور خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ غمگین یا رب آیا تا کدامین لحظه باید سوخت مهستی