وام ازدواج حتی با سیم کارت


 وام ازدواج حتی با سیم کارت

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره شرایط و وثایق وام ازدواج گفت: متناسب با اعتبارسنجی، حداکثر یک سفته یا یک ضامن معتبر مورد نیاز است.

به گزارش بنکر (Bankerعلی صالح‌آبادی درباره شرایط و وثایق وام ازدواج گفت: مدارک مورد نیاز در آیین‌نامه ابلاغی به بانک‌ها مشخص است که چندین مورد ازجمله مدارک هویتی است و درباره وثایق نیز اعلام کردیم که متناسب با اعتبارسنجی، حداکثر یک سفته یا یک ضامن معتبر مورد نیاز است.

وی افزود: البته درباره وثایق علاوه‌بر این، مواردی را در دستورالعمل دیدیم و مثلا نوشتیم می‌توانند قرارداد لازم‌الاجرا بگیرند و حتی امکان سیم کارت موبایل را درنظر گرفتیم.

وی تأکید کرد: وقتی وثایق و مدارک تحویل بانک شد، باید حداکثر ظرف مدت ۱۰‌روز وام پرداخت شود و اگر این کار انجام نگیرد، خلاف است و راه اعلام تخلفات نیز این است که به سامانه شکایت ما و یا سامانه ارتباط مردمی بانک مرکزی اعلام بشود تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور ۱۱‌تیرماه امسال بانک مرکزی را ملزم کرد که ظرف ۱۵‌روز آیین‌نامه‌ای را برای تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و تعیین «سقف زمان انتظار» تهیه کند. بر اساس قانون بودجه سال‌1401 کل کشور، ‌تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱/۱۳۹۷ بوده است، معادل 120‌میلیون تومان و با دوره بازپرداخت 10‌ساله است.

البته این تسهیلات قرض‌الحسنه برای زوج‌های زیر 25‌سال و زوجه‌های زیر 23 سال 150 میلیون تومان خواهد بود و تمامی بانک‌ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به‌صورت عمومی اعلام کنند.

دیوان محاسبات کشور اخیرا گزارش داده بود که بانک سپه با ۳۱۷۶ فقره، بانک ملی با ۵۹۰۹ فقره، بانک توسعه تعاون با ۵۸۳ فقره و بانک کشاورزی با ۴۲۷۷ فقره تخصیص وام ازدواج به متقاضیان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ موافقت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق