غدیر، روز دوستی و مودت میان مذاهب اسلامی است


غدیر، روز دوستی و مودت میان مذاهب اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: مسئله غدیر در تمام مذاهب اسلامی ذکر شده است؛ مسئله دوستی و مودت به اهل بیت(ع) در تمام فرق مورد اهمیت واقع شده است فلذا امت اسلامی می توانند با محبت اهل بیت(ع) وحدت خود را حفظ نمایند و آن را تحکیم بخشند.

غدیر، روز دوستی و مودت میان مذاهب اسلامی است
آیت الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، با اشاره به برداشت اختلافی کلمه "مولا" درحدیث معروف غدیر، اظهار داشت: در حدیث " مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ"؛ موضوع مورد بحث کلمه مولا است که آیا به معنای مولویت و رهبریت است یا به معنای دوستی است.

وی افزود: مولوی نیز در مثنوی خود بیان می کند که (هر کو را منم مولا و دوست / ابن عم من علی مولای اوست)؛ معنای دوستی در این حدیث، متفق علیه است، یعنی امت اسلامی از صدر اسلام تاکنون بر این مسئله دوستی مولا اختلافی ندارند.

وی عنوان کرد: غدیر یک حدیث متواتر است؛ در واقع نه به معنای تواتر در احادیث شیعه باشد، بلکه تواتر حدیث بسیار گسترده ای دارد و تمام مسلمین در این حدیث اتفاق نظر دارند.

وی تصریح کرد: فلذا امت اسلامی می توانند بر موضوع محبت اهل بیت(ع) وحدت خود را حفظ نمایند و آن را تحکیم بخشند.

وی ادامه داد: در بحارالانوار حدیثی از امام باقر(ع) منقول است که می فرمایند: "بهشت دارای هشت درب است که هفت درب آن برای پیروان امیرالمومنین است و درب هشتم برای محبان علی علیه السلام است"، هر مسلمانی که اهل محبت باشد و مبغض اهل بیت(ع) نباشد باب هشتم برای آنان قرار داده شده است.

وی در پایان تأکید کرد: فلذا مسئله دوستی و محبت به اهل بیت(ع) مورد اتفاق تمام مسلمانان عالم است که می تواند وحدت وتقریب را در میان همدیگر گسترش داده و دراین ایام مبارک دلها را به یکدیگر نزدیک گرداند، زیراکه غدیر پرچم دار وحدت امت اسلامی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا