نشانه صعودی بیت کوین روی نمودار


نشانه صعودی بیت کوین روی نمودار

کندل روزانه قیمت بیت کوین برای چهارمین روز متوالی در وضعیت صعودی به سر می‌برد و کندل هفتگی هم فاصله زیادی تا پس‌گرفتن سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای ندارد. تحلیلگران می‌گویند بازگشت بیت کوین به بالای این سطح کلیدی و تثبیت قیمت، می‌تواند احساسات...

به گزارش کوین تلگراف، روز گذشته و پس از پایان هفته معاملاتی در بورس آمریکا که با رشد جزئی قیمت سهام شرکت‌های ایالات متحده همراه بود، بیت کوین حرکت صعودی جدیدی را آغاز کرد که در ادامه به شکسته‌شدن مقاومت ۲۱٬۰۰۰ دلاری منجر شد.

آن‌طور که از داده‌های بازار پیداست، بیت کوین در حال حاضر جایی بین ۲۱٬۰۰۰ تا ۲۲٬۰۰۰ دلار در نوسان است و تا به اینجای کار روند صعودی خود را از کف ۱۹٬۰۰۰ دلاری هفته قبل به‌خوبی حفظ کرده است. این در حالی است که هفته قبل انتشار نرخ تورم ماهانه در آمریکا شوکی را به سرمایه‌گذاران بازارهای مالی وارد و احساس آنها نسبت به دارایی‌های ریسکی را منفی‌تر از قبل کرده بود.

اکنون در حالی که بازار سهام آمریکا در تعطیلات آخر هفته میلادی به سر می‌برد و معامله‌ای انجام نمی‌شود، با وجود حجم پایین معاملات، خطر شکست قیمت یا معکوس‌شدن روند تا زمان بسته‌شدن کندل هفتگی بیت کوین را رها نخواهد کرد.

داده‌های مربوط به دفتر سفارش صرافی ارز دیجیتال بایننس نشان می‌دهد که مقاومت مهمی در نزدیکی ۲۲٬۰۰۰ دلار تشکیل شده است و برای ادامه روند صعودی، خریداران باید از آن عبور کنند.

داده‌های پلتفرم تحلیلی متریال ایندیکیتروز (Material Indicators) نیز نشان می‌دهد این احتمال وجود دارد که بیت کوین در ادامه مقاومت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای (۲۲٬۶۰۰ دلار) خود را آزمایش کند؛ یکی از خطوط روند کلیدی بازار نزولی اخیر که یک ماهی می‌شود حمایت آن از دست رفته است.
نشانه صعودی روی نمودار؛ بیت کوین در آستانه شکستن میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای است

نشانه صعودی بیت کوین روی نمودار
نقشه حرارتی دفتر سفارش بیت کوین.

رکت کپیتال (Rekt Capital)، یکی از تحلیلگران مشهور فعال در توییتر می‌گوید:

اینکه بخواهیم در روزهای افزایش قیمت دیدگاه‌هایی صعودی مطرح کنیم و هنگام ریزش بازار نگاهی نزولی داشته باشیم، کار راحتی است. بیت کوین اما همچنان بین ۱۹٬۰۰۰ تا ۲۲٬۰۰۰ دلار در نوسان است و این نوسان محدود تا زمانی که این سطوح شکسته شوند ادامه خواهد داشت. بنابراین حرکاتی که در این ناحیه شکل می‌گیرند، آن‌قدر حائز اهمیت نیستند که بتوانند احساسات بازار را تغییر دهند.

هفته گذشته بازار ارزهای دیجیتال رکورد طولانی‌ترین دوره سکون در وضعیت «ترس شدید» را به ثبت رساند. به عبارت دیگر، این شاخص برای بیش از ۷۰ روز در وضعیت ترس شدید بوده است.
ماینرهای بیت کوین فشار را حس می‌کنند

یکی از تحلیلگران پلتفرم کریپتو کوانت (CryptoQuant) با بررسی رفتار ماینرهای بیت کوین درباره فروش یکجای آنها هشدار داده است.

این تحلیلگر گفته در تاریخ ۱۵ ژوییه (۲۴ تیر) ۱۴٬۰۰۰ بیت کوین از آدرس ماینرها به صرافی‌های ارز دیجیتال واریز شده است. این اتفاق با اینکه لزوماً به معنی فروخته‌شدن این مقدار بیت کوین نیست، حرکتی است که ارزش بررسی‌کردن را دارد.

او در این باره گفته است:

در حال حاضر نمی‌توان گفت توزیع این مقدار بیت کوین اتفاق مثبتی است یا منفی. بنابراین باید طی چند روز آینده مراقب تحرکات بازار باشیم.

یک شاخص تحلیلی جدید به نام مدل گرانش انرژی (Energy Gravity Model) که هزینه‌های استخراج بیت کوین را اندازه‌گیری می‌کند، نشن می‌دهد اگر ماینرها قرار باشد با در نظر گرفتن قیمت‌های فعلی از فعالیت خود سود کسب کنند، توانایی نسبتاً کمی برای پرداخت هزینه انرژی خواهند داشت.

جو برنت (Joe Burnett)، خالق این شاخص و تحلیلگر بلاک‌ویر (BlockWare)، می‌گوید:

مدل گرانش انرژی بیت کوین درواقع حداکثر قیمت برقی است که ماینرهای دارایی به‌روزترین ریگ‌های استخراج مایل به پرداخت آن هستند؛ به‌طوری که با پرداخت این رقم باز هم از استخراج بیت کوین سود خواهند کرد.

برنت همچنین گفته است:

می‌توان با استفاده از این حداکثر قیمت پیشنهادی متوجه شد که قیمت بیت کوین چه زمانی بسیار بالا بوده و چه زمانی احتمالاً در نزدیکی کف خود است.

نشانه صعودی روی نمودار؛ بیت کوین در آستانه شکستن میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای است

نشانه صعودی بیت کوین روی نمودار
شاخص گرانش انرژی بیت کوین.

*محمد‌امین علی‌یاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها