14 فوتی و شناسایی 5687 بیمار جدید کرونا / افزایش آمار جهانی کرونا


14 فوتی و شناسایی 5687 بیمار جدید کرونا / افزایش آمار جهانی کرونا

بنابر اعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز گذشته، ۵۶۸۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۱۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از ایسنا، بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز( ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۶۸۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۷۷۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۶۵ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۵۱۳ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون هفت میلیون و ۶۸ هزار و ۹۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۹۰۱ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۷۵ هزار و ۸۹۸ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۹۹۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۹۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۸۴ هزار و ۵۱۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. تاکنون ۵۲ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۴۶۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار جهانی کرونا؛ ثبت بیش از ۳۳ میلیون مبتلا در فرانسه

همچنین، ایسنا درباره آمار جهانی کرونا نوشت: بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۵۶۷ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۸۴۸ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۳۸۷ هزار و ۷۵۳ بیمار کووید نیز تأیید شده است.

براساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول جهانی پاندمی کرونا، آمریکا با بیش از ۹۱.۲ میلیون مبتلا و یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد. هند نیز با آمار بیش از ۴۳.۷ میلیون مبتلا، پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی جای گرفته است.

آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۳.۳ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل در عین حال با بیش از ۶۷۵ هزار جانباخته پس از ایالات متحده، دومین کشور رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود. پس از آن هند با بیش از ۵۲۵ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۳۳ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه و نیز چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است. روسیه همچنین با گذشتن از آمار ۳۸۱ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل