بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS


بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS

اگر شما هم به دنبال یک سرویس dns خوب هستید و می خواهید اقدام به دانلود بهترین DNS کنید، با ما همراه باشید در ادامه این نوشتار به معرفی بهترین DNS ها از جمله بهترین DNS برای اندروید ، بهترین DNS برای بازی ، بهترین DNS برای کامپیوتر و همچنین آموزش...

اگر شما هم به دنبال یک سرویس dns خوب هستید و می خواهید اقدام به دانلود بهترین DNS کنید، با ما همراه باشید در ادامه این نوشتار به معرفی بهترین DNS ها از جمله بهترین DNS برای اندروید ، بهترین DNS برای بازی ، بهترین DNS برای کامپیوتر و همچنین آموزش تغییر DNS در ویندوز و گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم. با شهر سخت افزار همراه شوید.

DNS چیست و چرا باید آن را تغییر داد؟

قبل از معرفی بهترین دی ان اس ها بیایید با مفهوم دی ان اس آشنا شویم. تقریباً هر آنچه که بر روی اینترنت وجود دارد با یک درخواست DNS شروع می‌شود. DNS کتابچه آدرس‌های اینترنتی است. هنگامی که بر روی یک لینک کلیک می‌کنید، تلگرام را باز می‌کنید یا ایمیل می‌فرستید، اولین کاری که دستگاه مورد استفاده شما انجام می‌دهد مراجعه به کتابچه راهنمای DNS است. در ادامه ضمن معرفی بهترین دی ان اس سال 2022، آموزش تغییر DNS در ویندوز و گوشی را هم به شما ارائه می کنیم.

تغییر DNS به بهترین دی ان اس چه ضرورتی دارد؟

اگر نمی‌دانید DNS چیست یا تاکنون اقدام به تغییر آن نکرده‌اید، باید بگوییم شما در حال استفاده از DNS پیش فرض شرکت ارائه دهنده اینترنت (ISP) تان هستید که این کار معایبی دارد. اولین عیب DNS های پیش فرض امکان ثبت و پایش تمامی فعالیت های اینترنتی شما است، حتی بازدید از وب سایت‌های رمزنگاری شده یا اپلیکیشن های امن هم بی فایده است.

بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS

همچنین ممکن است علایق و فعالیت‌های شما مورد تحلیل قرار بگیرد و از آن برای نمایش تبلیغاتی که می‌توانند برای شما جذاب باشند استفاده شود. اما DNS های پیش فرض یک عیب بزرگ دیگر نیز دارند و آن سرعت پاسخ‌دهی پایین است که می‌تواند علی رغم پهنای باند بالا ارتباط اینترنتی، به تأخیر در بارگذاری صفحات و اجرای برنامه‌های اینترنتی بیانجامد.

هرچند لزوماً ISP ها به فعالیت‌های شما سرک نمی‌کشند، اما هنگامی که از DNS های پیش فرض آنها استفاده می‌کنید، عملاً این امکان را به آنها می‌دهید. باید تاکید کرد استفاده از DNS پیش فرض ISP ها هیچ مزیت خاصی ندارد و با تغییر آن به یک DNS ثالث، از مزایایی چون حریم خصوصی محافظت شده و سرعت پاسخ‌دهی بهتر برخوردار می‌شوید.

لیست بهترین DNS ها و سریع ترین سرویس های DNS دنیا

Google: 8.8.8.8 - 8.8.4.4 Quad9: 9.9.9.9 - 149.112.112.112 OpenDNS Home: 208.67.222.222 - 208.67.220.220 Cloudflare: 1.1.1.1 - 1.0.0.1 CleanBrowsing: 185.228.168.9 - 185.228.169.9 Alternate DNS: 76.76.19.19 - 76.223.122.150 AdGuard DNS: 94.140.14.14 - 94.140.15.15

در گذشته معروف‌ترین سرویس DNS متعلق به گوگل بود و اگر کسی تمایلی به استفاده از DNS پیش فرض ISP خود نداشت، به گوگل سویچ می‌کرد. اما امروزه تعداد زیادی DNS رایگان در دسترس است که مزایای بیشتری دارند. برای نمونه می‌توانند مانع از بارگذاری محتواهای هرزه نگاری شوند یا از بارگذاری لینک‌های مخرب جلوگیری می‌کنند.

برخی دیگر از آن‌ها امکان نظارت بر فعالیت‌های اینترنتی و وضع محدودیت‌هایی را می‌دهند، برای نمونه می‌توانید یک سرویس یا وب سایت خاص را مسدود کنید. دسته دیگری نیز وجود دارند که از طریق مسدودسازی آدرس‌های اینترنتی و صفحات مخرب، مانع از آلوده شدن سیستم و شبکه شما به بد افزار می‌شوند.

در ادامه به بهترین DNS های رایگان می‌پردازیم که می‌توانند امنیت و سرعت ارتباط اینترنتی شما را بهبود بخشند. اما اگر نمی‌دانید چگونه DNS مودم، روتر، کامپیوتر یا گوشی و تبلت خود را تغییر دهید، هیچ نگران نباشید.

DNS پیشنهادی اول: Cloudflare DNS (1.1.1.1)

اولین سرویسی که به شما معرفی می‌کنیم، 1.1.1.1 نام دارد که اسم آن درست همان آدرس DNS این است. این سرویس حاصل همکاری کمپانی مشهور Cloudflare با سازمان APNIC است. بارزترین ویژگی سرویس Cloudflare سرعت بالای آن است که به گواه DNSPerf، سریع‌ترین DNS حال حاضر دنیا است و می‌تواند به طرز چشمگیری سرعت پاسخ دهی ارتباط اینترنتی شما را افزایش دهد. همچنین این سرویس از حریم خصوصی شما محافظت می کند.

بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS

لیست سریع ترین DNS های دنیا

در صورتی که از گوشی موبایل یا تبلت استفاده می کنید، Cloudflare DNS (1.1.1.1) دارای اپلیکیشن مخصوص اندروید و iOS است. این سرویس نسخه IPv6 هم دارد. می‌توان گفت این دی ان اس یکی از بهترین DNS برای پابجی موبایل ، بهترین DNS برای گیم (بهترین DNS های گیمینگ از جمله بهترین DNS برای ping ) ، بهترین DNS برای وارزون و ... است.

بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS

آدرس ها:
Primary DNS: 1.1.1.1
Secondary DNS: 1.0.0.1

آدرس IPv6 :
Primary DNS: 2606:4700:4700::1111
Secondary DNS: 2606:4700:4700::1001

DNS پیشنهادی دوم: CleanBrowsing

دومین سرویس DNS پیشنهادی ما به شما CleanBrowsing است. این سرویس دارای سه سطح است که بسته به نیاز می‌توانید از سطح یک تا سه آن استفاده کنید. سطح یک یا Security Filter، نه تنها بر سرعت پاسخ‌دهی ارتباط اینترنتی شما می‌افزاید، بلکه از شما در برابر بدافزارها، وب سایت‌های مخرب و وب سایت‌های کلاه‌برداری نیز محافظت می‌کند.

بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS

سطح دوم یا Adult Filter افزون بر تمامی ویژگی‌های سطح یک، وب سایت‌های حاوی محتویات هرزه نگاری را نیز مسدود می‌کند. اما سطح سوم یا Family Filter در کنار تمامی ویژگی‌های دو سطح پیشین، محافظت تکمیلی ارائه می‌کند که برای استفاده خانواده ها مناسب است و از بهترین DNS server برای ایران محسوب می‌شود.

آدرس ها:
Primary DNS: 185.228.168.9
Secondary DNS: 185.228.169.9

آدرس IPv6 :

Primary DNS: 2a0d:2a00:1::2
Secondary DNS: 2a0d:2a00:2::2

DNS پیشنهادی سوم: Quad9

DNS پیشنهادِ سوم ما به شما، Quad9 است. این سرویس که در همکاری با غول هایی چون IBM راه اندازی شده است، کاملاً قابل اتکا بوده و کوچک ترین نگرانی در خصوص آن وجود ندارد. Quad9 در محافظت از شما در برابر لینک های مخرب، صفحات جعلی و حملات فیشینگ بسیار عملکرد خوبی دارد.

بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS

Quad9 نیز از IP6 استفاده می کند که می توانید آدرس های آن را از وب سایت رسمی این کمپانی به آدرس quad9.net به دست بیاورید. اگر به دنبال بهترین DNS برای ایران هستید این دی ان اس یک انتخاب خوب است.

آدرس ها:
Primary DNS: 9.9.9.9
Secondary DNS: 149.112.112.112

آدرس IPv6 :

Primary DNS: 2620:fe::fe
Secondary DNS: 2620:fe::9

DNS پیشنهادی چهارم : OpenDNS

چهارمین سرویس پیشنهادی ما OpenDNS است که یکی از محبوب‌ترین و باسابقه‌ترین سرویس‌های DNS است. OpenDNS نه تنها سریع‌تر از DNS پیش فرض شما است، بلکه از شما در برابر لینک‌ها و آدرس‌های مخرب نیز محافظت می‌کند. اما ویژگی جالب‌تر OpenDNS، قابلیت‌های نظارتی و مدیریتی پیشرفته آن است. در صورتی که قصد استفاده از قابلیت‌های پیشرفته این سرویس را دارید، باید برنامه Client آن را نصب کنید و همواره بر روی سیستم شما در حال اجرا باشد تا تغییرات IP را به شبکه این سرویس اعلام کند.

بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS

با نصب OpenDNS Dynamic IP updater و ایجاد یک حساب کاربری، شما به انبوهی از امکانات مدیریتی و نظارتی دسترسی خواهد داشت که می‌توان به امکان نظارت بر آدرس‌های بازدید شده، مسدود سازی دسته‌ای، مسدود سازی آدرس‌های مورد نظر و شخصی سازی پیغام‌های خطا را برشمرد. برای نمونه شما می‌توانید استفاده از پیغام رسان تلگرام را بر روی شبکه خود غیر ممکن کنید یا در هنگام تلاش برای بارگذاری یک وب سایت خاص، پیغامی را به کاربر نمایش دهید. این دی ان اس یکی از بهترین DNS برای همراه اول است.

آدرس ها:
Primary DNS: 208.67.222.222
Secondary DNS: 208.67.220.220

آدرس IPv6 :

Primary DNS: 2620:119:35::35
Secondary DNS: 2620:119:53::53

DNS پیشنهادی پنجم: Alternate DNS

پنجمین سرویس پیشنهادی ما Comodo Secure DNS از کمپانی امنیتی Comodo است. ویژگی بارز این سرویس امنیت بالاتر از طریق مسدودسازی صفحات و آدرس‌های مخرب است. این سرویس نیز سریع‌تر از DNS های پیش‌فرض است. با این حال سرویس های بالا بهتر از Comodo Secure DNS هستند.

بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS

آدرس ها:

Primary DNS: 8.26.56.26
Secondary DNS: 8.20.247.20

بهترین DNS های پیشنهادی دیگر

Alternate DNS و AdGuard DNS هم جزء بهترین دی ان اس های پیشنهادی ما هستند که آدرس آنها را کمی بالاتر می توانید پیدا کنید. دقت داشته باشید سرویس های DNS مختلف بسته به ISP یا اپراتور و شرایط روز می توانند برای همه کاربران کار نکنند، بنابراین سرویس دیگری را امتحان کنید. همچنین ممکن است ارائه دهنده سرویس اینترنت شما مانع از تغییر DNS شده باشد.

چگونه DNS را تغییر بدهم؟

در ادامه به نحوه تغییر DNS می‌پردازیم. اما پیش از آن باید یادآور شویم هر DNS دارای دو آدرس اصلی و ثانویه است که این دو متفاوت از یکدیگر هستند و باید هر دو آنها را وارد کنید. آدرس اصلی به عنوان Primary و آدرس ثانویه به عنوان Secondary شناخته می‌شود.

آموزش تغییر DNS در ویندوز 10 ویندوز 11 ویندوز 7

آسان‌ترین راه برای تغییر DNS و استفاده از سرویس مورد نظرتان، از طریق خود سیستم عامل ویندوز است. کافی است به Control Panel رفته و بر روی Network and Internet کلیک کنید. سپس Adapter فعالی که از آن برای ارتباط با اینترنت استفاده می‌کنید را پیدا کرده و بر روی Change Adapter Settings کلیک کنید. حالا به منوی Properties رفته و Internet Protocol Version 4 را انتخاب کنید.

بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS

اکنون شما با انتخاب گزینه Use The Following DNS Server addresses، می‌توانید آدرس‌های DNS مورد نظر را وارد و ذخیره کنید.

بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS

پس از تغییر آدرس‌های DNS، به منظور پاک کردن کش DNS قبلی، دستور ipconfig /flushdns را از طریق خط فرمان ویندوز اجرا کنید. برای پاک کردن کش DNS ویندوز ابتدا CMD را در استارت منو تایپ کرده و Enter را بفشارید. سپس عبارت ipconfig /flushdns را اجرا کنید.

آموزش تغییر DNS از طریق مودم یا روتر

کافی است با وارد کردن آدرس محلی مودم یا روتر خود (برای نمونه http://192.168.1.1)، وارد صفحه مدیریت یا پنل آن شوید. سپس به دنبال گزینه DNS server یا مشابه آن بگردید. شما باید آدرس‌های سرور DNS مورد نظر را به طور مجزا در دو فیلد Primary DNS و Secondary DNS وارد و ذخیره کنید. در برخی از مودم‌ها و روتر ها (نظیر برخی محصولات TP Link)، این گزینه در قسمت LAN Settings قرار دارد و باید گزینه DHCP Server را فعال کنید تا بتوانید DNS ثالث تعریف کنید.

بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS

آموزش تغییر DNS در اندروید

در سیستم عامل اندروید برای تغییر DNS باید IP دستگاه را به نوع ثابت یا Static تغییر دهید که قدری پیچیده است. پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن DNS Changer است.

بهترین DNS ها به همراه آموزش تغییر DNS در ویندوز، اندروید و iOS

آموزش تغییر DNS در iOS اپل و آیفون

اپلیکیشن Settings را اجرا کرده و به Wi-Fi بروید. سپس بر روی شبکه مورد استفاده بزنید و گزینه Configure DNS و پس از آن Manual را انتخاب کنید. حالا شما می‌توانید آدرس‌های سرویس DNS مورد نظر را وارد و ذخیره کنید. در صورتی که آدرس قبلی وجود داشت، ابتدا آنها را حذف کنید.

سخن پایانی

فراموش نکنید شما می توانید DNS را بر روی وسایل دیگری چون کنسول های بازی و تلویزیون نیز تغییر دهید، با این حال آسان ترین روش تغییر آن از طریق مودم یا روتر است، چراکه بر روی کلیه دستگاه های متصل به آن اعمال می شود.

در این مطلب بهترین DNS های پرسرعت ، بهترین DNS های ps4 ، بهترین DNS های تحریم شکن و ... را به شما معرفی کردیم. امیدواریم مطالب این بخش برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات مفیدی را در مورد بهترین DNS ها کسب کرده باشید. ممنون که تا انتها همراه ما بودید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»