5 قانون به ظاهر ساده و مهم در مسواک زدن


پارسینه: در هنگام مسواک زدن و آبکشی دندان باید برخی نکات مهم را به خوبی رعایت کرد.

5 قانون به ظاهر ساده و مهم در مسواک زدن

مسواک زدن دندان‌ها یکی از قوانین ابتدایی برای روتین زندگی سالم است و خیلی وقت‌ها بدون این که خودمان متوجه باشیم، این کار را کاملا اتوماتیک انجام می‌دهیم، اما گاهی اوقات بعضی از اقدامات می‌تواند نتیجه مسواک زدن ما را کاهش دهد. در این قسمت از بهداشت و سلامت دهان و دندان در نمناک مقاله‌ای در مورد قوانین مسواک زدن به شما آموزش می‌دهیم که احتمالا تا به حال آن‌ها را نشنیده اید.

فلوراید قلب و روح خمیر دندان است پس آبکشی زیاد دندان‌ها بعد مسواک ممنوع

این جمله به این معناست؛ فلوراید محصولی است که حاوی ترکیبی از مواد می‌باشد و برای دندان جزء مهم‌ترین ماده‌ها محسوب می‌شود که به صورت روزانه استفاده شوند و در نتیجه می‌تواند دندان را از خطر پوسیدگی و رسوب باکتری حفظ کند که عاملی برای بیماری‌های عفونی می‌باشد که استفاده از خمیر دندان ۲۵ الی ۴۵ درصد خطر پوسیدگی را کاهش خواهد داد.

طول زمان مسواک زدن تاثیر زیادی روی پوسیدگی دندان دارد

متاسفانه اکثر افراد بین ۴۵ الی ۷۰ ثانیه مسواک می‌زنند که سرعت بسیار بالایی است و علت آن هم زندگی‌های پر مشغله است، اما معمولاً پیشنهاد می‌شود که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان یا دیگر بیماری‌های مربوط به بهداشت، تقریباً به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید.

شستن بیش از حد باعث به خطر انداختن دندان می‌شود

شاید با خودتان فکر کنید که باید بقایای به جا مانده از خمیر دندان را بعد از مسواک زدن به طور کامل از دندان هایتان پاک کنید و مدام آن را بشویید، اما بهتر است که این بقایای به جا مانده را فقط یک بار به صورت کامل و دقیق آب بکشید و این کار را چندین بار تکرار نکنید، زیرا شستن بیش از حد دندان، فلوراید حاصل از خمیر دندان که به دندان خورده را از بین می‌برد و تاثیرگذاری آن را کاهش خواهد داد.

مسواک زدن هنگام شب مهم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید

مسواک زدن دندان هنگام شب بسیار مهم است، زیرا زمانی که خواب هستیم، بزاق زیادی مانند هنگام بیداری در دهان ما ترشح نمی‌شود و به همین دلیل دهان نمی‌تواند بقایای باقیمانده از باکتری که عامل ایجاد پوسیدگی هستند را به راحتی از بین ببرد؛ بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از مسواک زدن شبانه چیزی نخورید.

مصرف قند کمتر مساوی با پوسیدگی کمتر است

مصرف کم‌تر از ۱۰ درصد مواد نگهدارنده و قند موجود در غذاها، برای کالری روزانه پیشنهاد می‌شود، زیرا از این طریق می‌توانید مراقبت بهتری از دندان خود داشته باشید. مصرف میوه‌های طبیعی به جای غذا‌ها و نوشیدنی‌های فرآوری شده نیز پیشنهاد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور