مرگ تعداد زیادی از ماهیان تالاب انزلی به دلیل گرمای هوا


مرگ تعداد زیادی از ماهیان تالاب انزلی به دلیل گرمای هوا

سرپرست اداره محیط زیست انزلی از مرگ و میر تعداد زیادی از انواع ماهیان در این تالاب خبر داد.

حسن جعفری در جمع خبرنگاران گفت: طی گشت و کنترل و نیز با تماس های مکرر همشهریان در منطقه غرب تالاب انزلی با مرگ تعداد زیادی ماهی روبرو شدیم.

وی افزود: گرمای بیش از حد هوا، کم عمق شدن آب و در نتیجه کمبود اکسیژن علت اصلی این معضل است.

جعفری ادامه داد: به منظور بررسی علت مرگ این ماهیان نمونه برداری و تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت خواهد گرفت و نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی به دلیل اهمیت موضوع فراملی بودن تالاب انزلی از همه مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی و همچنین جوامع محلی و ذینفع تالاب و شهروندان خواست تا با همدلی و تعامل بیشتر معضل موجود در تالاب انزلی را برطرف کنند تا این اکوسیستم ارزشمند که محل زندگی انواع مختلفی از ماهیان و جانوران است برای نسل های بعدی محفوظ بماند.

در ادامه حدیث کلانتری سرپرست اداره نظارت و پایش تالاب انزلی در این خصوص اظهار کرد: به محض دریافت گزارش کارشناسان این اداره ، پایش و نمونه برداری از مکان تلف شدن ماهی ها در غرب تالاب بین المللی انزلی را انجام دادند تا با آنالیزهای آزمایشگاهی بر روی نمونه آب تالاب، بررسی های بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس نتایج بدست آمده از گزارشات قبلی کاهش عمق تالاب باعث رشد بی رویه گیاهان آبزی شده و این امر موجب کاهش اکسیژن محلول آب تالاب شده است. گرمای هوا در روزهای اخیر بر شدت این معضل افزوده و باعث افت شدید اکسیژن محلول در ساعات اولیه صبح و مرگ و میر کم سابقه در ماهیان منطقه شده است.

کلانتری تصریح کرد: طی روزهای آینده چند دوره نمونه برداری از مناطق مختلف تالاب جهت بررسی دقیقتر و ارائه گزارش صورت خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403