زنان در اصلاح سبک زندگی می‌توانند نقش‌آفرین باشند


زنان در اصلاح سبک زندگی  می‌توانند نقش‌آفرین باشند

اختری گفت: زنان می‌توانند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعال‌تر شوند و همان طور که با یک اصلاح الگوی مصرف می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند، در اصلاح سبک زندگی هم می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «زینب اختری» امروز در کارگروه زنان و خانواده استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، نگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به مسئله بانوان گفتمان الگوی سوم است، اظهار کرد: حضرت امام(ره) زنان را پشتیبان و پیشرفت جامعه اسلامی می‌دانند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: مقام معظم رهبری هم در خصوص زنان می‌فرمایند «نه شرقی نه غربی».نه زنی که کاملا سنتی و در خانه است و اجازه خروج از خانه را ندارد و یکسری محدودیت‌هایی دارد و نه زن غربی که با یک نگاه جنسیتی در جامعه حضور پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتمان الگوی سوم است و ایشان می‌فرمایند «ما شاهد هستیم که بانوان در جریان انقلاب اسلامی سربازان خط مقدم انقلاب هستند» که این سخنان راهبردی ما در دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور است.

اختری با اشاره به سند تحول دولت مردمی گفت: از مجموعه ۳۷ اولویت شناسایی شده، دو مورد به حوزه بانوان، خانواده و فرزندآوری اختصاص داده شده، ضمن اینکه در این سند چند چرخش تحول‌آفرین از جمله عدم مقایسه میان جایگزینی مردان و زنان طراحی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه،«اگر زنان در حرکت اجتماعی یک ملت نباشند آن حرکت موفق نخواهد شد»، گفت: حرکت اجتماعی از دیدگاه مقام معظم رهبری حضور فیزیکی نیست، بلکه یکی از این عرصه‌ها حوزه تربیتی است که می‌تواند کمک کننده مسائل کلان کشور باشد‌.

وی با اشاره به اینکه، حدود ۴۱ میلیون نفر از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند بر استفاده از ظرفیت این قشر برای حل مسائلی از جمله سبک زندگی تاکید کرد و یادآور شد: آیا سبک زندگی فقط توسط سیاست‌گذاران قابل حل است و زنان نمی‌توانند در این زمینه کمک کنند؟

اختری تصریح کرد: زنان می‌توانند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعال‌تر شوند و همان طور که با یک اصلاح الگوی مصرف می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند، در اصلاح سبک زندگی هم می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با ارائه راهکار توسط جریان‌ها و الگوهای میانی زنان به میدان بیایند، تاکید کرد؛ ظرفیت خدمات‌رسانی دولت از طریق تسهیل گری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی به تغییرات ساختاری مشاوران بانوان به ویژه بانوان دستگاه‌ها و فرمانداری‌‌ها اشاره و با بیان اینکه پیگیر این موضوع هستیم، گفت: این موضوع نیازمند توجه استان است و اگر جایی نیاز بود، حمایت می‌کنیم.

اختری عنوان کرد: سند تحول دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور به عنوان سند الگو رونمایی شده که در این سند هفت مسئله مطرح شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور خاطرنشان کرد: هفت کارگروه توسط امور بانوان و خانواده استانداری‌ها تشکیل و از ظرفیت بانوان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد روستایی است که یک ظرفیت خوبی برای استان به شمار می‌رود، افزود: دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مکلف هستند یک درصد اعتبارات هزینه ای در حوزه زنان را برای تولید برنامه، فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی اختصاص دهند.

اختری بیان کرد: در موضوعات مختلف از جمله جمعیت، بودجه خوبی اختصاص داده شده، ضمن اینکه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در وزارت کشور تشکیل و دفتر امور بانوان به عنوان دبیرخانه مشخص شد که این قرارگاه در دفاتر امور بانوان استان‌ها تشکیل می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور در این نشست که آئین تکریم و معارفه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز برگزار شد بر هویت‌سازی سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد.

گفتنی است در این آئین از زحمات نادیا صداقت تجلیل و سیده عاطفه مدبرنژاد به عنوان سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور همچنین از نمایشگاه عفاف و حجاب در حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد