اولین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی ستاد و بعثه مدینه بعد برگزار شد


اولین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی ستاد و بعثه مدینه بعد برگزار شد

اولین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی ستاد و بعثه مقام معظم رهبری در مدینه بعد به ریاست آیت الله سید ابراهیم حسینی بوشهری جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه بعد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اولین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی ستاد و بعثه مقام معظم رهبری در مدینه بعد به ریاست آیت الله سید ابراهیم حسینی بوشهری جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مدینه بعد برگزار شد.

در این جلسه که امروز دوشنبه ( 27 تیرماه ) در هتل سکون مدینه برگزار شد، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام گفت: پیامبر اسلام در مدینه النبی زحمات طاقت فرسایی را برای نشر تعالیم اسلام متحمل شد و فعالیت زائران و کارگزاران حج ادامه دهنده راه نبی مکرم اسلام است.

وی افزود: ما در معرض نظارت خدا و رسول خدا قرار داریم و باید نهایت تلاش خود را برای خدمات رسانی به زائران انجام دهیم.
در ادامه این جلسه محمد آزاد رئیس ستاد مدینه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای خدمات رسانی به زائران مدینه بعد گفت: اولین پرواز بازگشت حجاج از فرودگاه مدینه صبح امروز به مقصد مشهد انجام شد.
وی افزود: همچنین در ساعات 9، 13 و 30 دقیقه، 17 و 20 امروز نیز پروازهای بازگشت حجاج از مدینه به شهرهای تهران، بندرعباس و مشهد انجام خواهد شد.
رئیس ستاد مدینه با اشاره به اینکه در جریان سفر کاروان های مدینه قبل مشکلاتی در زمینه اسکان وجود داشت، گفت: بیشترین مشکل مربوط به اتاق های 5 تخته بود که با تلاش های انجام شده و اضافه شدن 2 هتل دیگر این مشکل برطرف شد و اکنون زائران ایرانی در 13 هتل در مدینه اسکان می یابند.
وی افزود: برای دسترسی زائران به لوازم مورد نیاز در هر مجموعه یک میز با عنوان « میز خانه داری » ایجاد شده است که زائران با مراجعه به این میز می توانند اقلام مورد نیاز خود از جمله مواد شوینده را دریافت کنند.
آزاد با اشاره به اینکه در مدینه قبل گلایه هایی نسبت به نوع غذا وجود داشت، افزود: با تغییرات به وجود آمده در برنامه غذایی سعی شده است تا رضایت زائران مدینه بعد حاصل شود.


دکتر فاضل شیرخانی نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در ستاد مدینه هم با اشاره به اینکه مجوز مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در مدینه صادر شده است، گفت: در مدینه قبل با مشکل کمبود فضا برای راه اندازی مرکز درمانی روبرو شدیم اما با اخذ این مجوز مشکلات تا حدودی مرتفع شده است.
وی با اشاره به اینکه دو مرکز پزشکی در هتل های وفاده الزهرا و انوار الزهرا ایجاد شده است، گفت: روز گذشته در این مراکز 350 زائر تحت معاینه قرار گرفتند.
دکتر شیرخانی وضعیت جسمانی زائران را خوب ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای ورود حجاج تاکنون 39 نفر در مدینه در بیمارستان های عربستان بستری شدند که تمامی آنها پس از چند ساعت از بیمارستان مرخص و تاکنون هیچ مورد بستری در بیمارستان های مدینه نداریم.
وی افزود: آخرین مورد اعزام زائر به بیمارستان عربستان روز گذشته بود که به دلیل فرو رفتن استخوان ماهی در گلو این زائر تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون مرخص شده و در کمال سلامت قرار دارد.
نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در ستاد مدینه گفت: خوشبختانه تاکنون مورد فوت در بین زائران ایرانی در مدینه ثبت نشده است.
ابراهیم جهروتی زاده مسئول ارزیابی ستاد مدینه نیز با اشاره به اینکه در مدینه قبل اعتراض زائران در سه بخش پزشکی، تغذیه و اسکان بود، گفت: خوشبختانه با تمهیدات و اقدامات انجام شده این مشکلات به حداقل رسیده و رضایت زائران حاصل شده است.
به گفته وی میزان رضایت زائران در بخش تغذیه در مدینه قبل 58 درصد بود که اکنون به 72 درصد افزایش یافته است.
حجت الاسلام و المسلمین علی پروانه مدیر جذب وسازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز با اشاره به اینکه هر روز 2 محفل انس و معرفت برای زائران برگزار می شود از برگزاری دعای کمیل با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پنجشنبه شب هفته جاری در مدینه النبی خبر داد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر