شرکت Canalys جدیدترین گزارش تحلیلی خود را از بازار گوشیهای هوشمند منتشر کرد که حاکی از افت چشمگیر فروش است. گزارش فصل دوم سال 2022 همچنین بیانگر پادشاهی سامسونگ در بازار گوشیهای موبایل و کاهش فروش شیائومی است. جزئیات جالب را در شهر سخت افزار ببینید.
این گزارش نشان میدهد فروش گوشیهای هوشمند در سه ماهه دوم سال 2022 نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش یافته است که عمدتاً به بحرانهای اقتصادی جهان نسبت داده میشود. کاهش فروش باعث شده سازندگان گوشیهای موبایل اقدام به بازبینی تاکتیکهای خود برای ماههای باقی مانده سال میلادی جاری کنند.
همچنین این گزارش نشان میدهد عرضه بیش از تقاضا گوشیهای میان رده باعث شده سازندگان گوشی در عرضه مدلهای جدید تجدید نظر کنند، چراکه خریداران با بودجه محدود بیشتر سراغ مدلهای رده پایینتر میروند.
اطلاعات ارائه شده نشان میدهد سامسونگ به لطف فروش بالای گوشیهای اقتصادی سری Galaxy A و رشد 3 درصدی سهم خود از بازار، توانسته پرفروشترین برند گوشی موبایل در فصل دوم سال 2022 باقی بماند و 21 درصد بازار را در دست بگیرد.
اپل با 3 درصد رشد نسبت به فصل مشابه سال میلادی گذشته، 17 درصد بازار را در دست دارد و در رتبه دوم پرفروشترین برندهای موبایل دنیا قرار دارد. برند چینی شیائومی 3 درصد بازار خود را از دست داده است اما جایگاه سوم دنیا را در اختیار دارد. برندهای اوپو و ویوو هم با وجود کاهش فروش، جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادهاند.
به گفته Canalys این گوشیهای سری گلکسی A هستند که توانستهاند به فروش سامسونگ در شرایط نسبتاً وخیم کنونی کمک کنند. می دانیم گوشیهای سری Galaxy A عمدتاً مدلهایی نسبتاً اقتصادی با دوربین قابل توجه، باتری بزرگ و تقریباً کارایی کلی خوب هستند. معمولاً گوشیهای Galaxy A سامسونگ به دلیل دوربین بهتر و نرم افزار کم نقص تر، از سوی خریداران به گوشیهای چینی ترجیح داده میشوند.
در همین مدت تداوم تقاضای بالا برای گوشیهای سری آیفون 13 به اپل این امکان را داده تا دومین سازنده بزرگ گوشی موبایل در دنیا باقی بماند.
یکی از تحلیل گرهای Canalys میگوید به باور او سازندگان گوشی هوشمند تلاش خواهند کرد پیش از عرضه مدلهای جدید برای فصل خرید سال نو میلادی، از طریق ارائه تخفیف به فروش مدلهای قدیمیتر خود کمک کنند. با این حال به دلیل بحرانهای اقتصادی و رشد نرخ تورم انتظار نمیرود فروش به اندازه سال قبل خوب باشد.