نگرانی تل آویو از قرارداد پهپادی ایران و روسیه


نگرانی تل آویو از قرارداد پهپادی ایران و روسیه

محافل و نظامیان رژیم صهیونیستی تایید کردند اگر فروش پهپاد ایرانی به روسیه صحت داشته باشد، این رژیم با تهدیدات جدیدی روبرست.

احتمال عقد قرارداد فروش پهپاد‌های ساخت ایران به روسیه و همچنین افزایش استفاده از این نوع هواپیما‌ها برای مأموریت‌های نظامی، محافل نظامی رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی عربی ۲۱، محافل نظامی صهیونیستی ضمن نگران کننده دانستن این قرارداد احتمالی، اعلام کردند این قرارداد بر آزادی عملکرد هواپیما‌های این رژیم در آسمان سوریه تاثیر منفی خواهد داشت و این در حالیست که رژیم صهیونیستی پیش از این بدون هرگونه محدودیت و موانعی حاکمیت سوریه را نقض می‌کرد.

ران کوخامی، سخنگوی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «امیدواریم تابستان آرامی داشته باشیم. اما مأموریت ارتش، آمادگی برای دفاع و حمله و فعالیت‌های اطلاعاتی است، زیرا در منطقه بسیار پیچیده‌ای هستیم به همین سبب به دفاع و حمله و جمع آوری اطلاعات امنیتی در همه جا ادامه می‌دهیم، هر چند خبر‌های رسیده از تهران و مسکو برای تل آویو نگران کننده است بخصوص که این خبر‌ها همزمان با سفر رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ترکیه و روسیه به ایران منتشر می‌شود.

از سوی دیگر ایتان بن الیاهو، فرمانده اسبق نیروی هوایی این رژیم در مصاحبه‌ای گفت: قرارداد تسلیحاتی احتمالی تهران و مسکو باعث نگرانی جدی در محافل ارتش شده است، هر چند ارتش اسرائیل سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار دارد و نیرویی هوایی دارد که به سوریه حمله می‌کند که آخرین آن‌ها هفته گذشته بود که دو بار آنجا را با هماهنگی روسیه هدف قرار داد. این هم نوع دیگری از تهدیدات است که از آن اطلاع نداشتیم.»

این گزارش در پایان نیز می‎نویسد ارتش ایران روز جمعه گذشته از اولین ناودسته پهپادبر خود رونمایی کرد.

پیشتر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با بیان آنکه ایران به زودی چند صد پهپاد به روسیه تحویل می‌دهد، مدعی شده بود: «اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه، چند صد پهپاد و از جمله پهپاد‌هایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403