در جلسه اهالی شعر و ادب با رئیس جمهور چه گذشت؟


در جلسه اهالی شعر و ادب با رئیس جمهور چه گذشت؟

علی‌محمد مؤدب در خصوص موضوعات اشعار خوانده شده در جلسه شعر با حضور رئیس جمهور گفت: اشعار بیشتر در موضوعات غدیر و اهل بیت(ع) بود. البته بعضی از شاعران شعرهای انتقادی...

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در شب عید غدیرخم، نشست صمیمی اساتید شعر و ادب که از شهرهای مختلف گردهم آمده بودند، با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار شد. این نشست بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آقای رئیسی آغاز شد.

علی‌محمد مؤدب، شاعر و مدیر مؤسسه شهرستان ادب با بیان اینکه در دیدار عیدانه رئیس جمهور با اهالی شعر و ادب به مناسبت عید غدیرخم موضوعات خاصی مطرح نشد و بیش‌تر جلسه شعرخوانی بود، گفت: میلاد عرفان‌پور در خصوص جایگاه شعر بحثی را مطرح کرد که در آن به نداشتن جایگاه شعر در وزارت فرهنگ و ارشاد و نگاه همیشگی حداقلی به شعر پرداخته شد.

وی اظهار داشت: مطالبه جدی همه شاعران است که هنر اول این سرزمین در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه رسمی برایش تعریف شود. آقای رئیسی از این موضوع استقبال کردند و وزیر و مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد نیز تأکیدشان بر حل مشکل بود. این موضوع، مهم‌ترین نکته جلسه شب شعر بود.

در جلسه اهالی شعر و ادب با رئیس جمهور چه گذشت؟

این شاعر و رئیس موسسه شهرستان ادب خاطرنشان کرد: در ادامه رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود به درخواست‌های مطرح شده از سوی شاعران برای ایجاد جایگاه حقوقی به منظور حمایت از شعر و شاعران گفت: هیچ هنر دیگری همچون شعر ظرفیت تعالی‌بخشی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های اصیل اسلامی را ندارد و لذا به سهم خود از ایجاد جایگاهی برای حمایت از شعر و شاعران استقبال و پشتیبانی می‌کنم.

مؤدب با اشاره به اینکه جلسه شب شعر به خوبی برگزار شد و باید تبدیل به یک سنت شود، موضوعات اشعار خوانده شده را اینگونه بیان کرد: اشعار بیشتر در موضوعات غدیر و اهل بیت(ع) بود. البته بعضی از شاعران شعرهای انتقادی و اجتماعی هم خواندند. به عنوان مثال امید مهدی‌نژاد شعری انتقادی و اعتراضی خواند.

همچنین در این شب شعر ۱۲ نفر از شعرا چون عالیه مهرابی، عباس‌کیقبادی، مریم کرباسی، علی انسانی و فرید طهماسبی و ... اشعار خود را در وصف امیرالمومنین(ع)، واقعه غدیر، موضوعات اجتماعی و ... را قرائت کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا